Het mooiste winterproject ooit :)

Plaats hier advertenties voor zaken die je te koop aan wilt bieden.
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen

Het mooiste winterproject ooit :)

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Na enorm lang wikken en wegen moeten we er toch maar aan geloven.... Wij zoeken een liefhebber die de 'Yellow Van' weer op de weg zet en er net zo van gaat genieten als wij dat hebben gedaan.

Afbeelding

Beetje historie
Deze bus rolde van de band in 1981 met een luchtgekoelde 2.0 CU motor bestemd voor waarschijnlijk de Rijkswaterstaat. In de jaren 90 is deze omgebouwd met een Eurec camperinterieur en ook eens opnieuw gespoten. Daarbij is het nodige vervangen en opgeknapt. De vorige eigenaar was heel enthousiast maar vooral handig met plamuur en heeft op die manier plezier gehad met de bus vanuit Zwolle. Sinds 2013 is deze van ons en hebben er een aantal mooie reizen mee gemaakt waaronder een lange trip naar Rome. Sinds 2015 staat deze stil en begon het opknapwerk, want daar was deze heel erg aan toe. Het gehele proces daarvan is hier (https://www.bus-forum.nl/viewtopic.php?f=24&t=27249) te lezen, want dat hield ik bij op het forum. Ook schreef ik voor het mooie magazine Klassiek & Techniek hierover.

Huidige situatie
De bus is geschorst en vrijwel volledig gedemonteerd op dit moment (behalve de motor). Het interieur is eruit en het dak is er met veel moeite af gekomen. Ik heb veel zelf aangepakt maar doordat ik plotseling weg moest uit de ruimte heeft er een flinke verhuizing plaats gevonden. Op dit moment staat de bus in Zeeland bij een forumlid welke al het laswerk heeft afgerond. De rest van de onderdelen ligt in Overijssel. Beide ver uit elkaar, het is maar net vanuit welke hoek je het bekijkt.

Nog te doen
  • Laswerk is klaar, dus schuren plamuren en lakken
  • Dak repareren en plaatsen, of een alternatief bedenken
  • Motor nalopen
  • Een te gek interieur bouwen, of het huidige renoveren

Supercool
  • Nog een luchtgekoelde bus, originele motor
  • Een groot deel van de historie en papierwinkel is bekend
  • Vrij zeldzaam en origineel interieur aanwezig, niet in de beste staat
  • Veel losse onderdelen en ook accessoires

Ok vooruit, nog een foto. Ik heb heel veel foto's van het afgeronde laswerk, die kan ik zo even toesturen.

Afbeelding

Nu in het jaar 2021 zijn we rijkelijk gezegend als gezin met drie gezonde kinderen, maar de bus is nu wel iets te klein. Er zitten al heel veel uren, bloed, zweet en tranen in deze bus. Hij gaat nog niet op Marktplaats want we willen eigenlijk het volgende:

Een eigenaar die deze bus (liefst zo origineel mogelijk) terug de weg op zet en er net zoveel lol van heeft als wij.

Kortom, het is even een logistieke uitdaging, maar het is een mooi project zonder laswerk. Voor een prikke gaat hij niet weg, geen haast, niks hoeft. Anders sla ik hem wel op tot ik er tijd voor heb.

Neem vooral contact op bij interesse. Ik kan er veel meer over vertellen en heb echt veel teveel foto's om hier te plaatsen :).
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249