We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwijt,

Stort hier je hart uit over alles wat NIET met de VW bus te maken heeft.
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door rick »

Jacob, ik wens jou en je vrouw veel sterkte toe.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
Spotmatic
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1262
Lid geworden op: 13 jul 2012 08:17
Locatie: Dalfsen

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door Spotmatic »

Dat alles maar op z'n pootjes terecht mag komen!
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door captain slow »

Sterkte Jacob, hoop dat het snel beter gaat.

Groetjes Jan [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
sanderT3
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 nov 2013 17:13

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door sanderT3 »

Sterkte met alles.

Sander
Fijne groeten Sander.

1973 Gazelle Trimsport 1981 Raleigh demarrage T1 1982 VW T3 2.0 luchthapper
1984 BMX crossfiets 2002 Toyota corolla 2009 Sparta Vintage
2011 Jan Janssen casa di fiducia 2012 Merida big nine 900
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door Cees »

Sterkte
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
christof
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1816
Lid geworden op: 06 apr 2008 21:09
Locatie: arnhem

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door christof »

..... wat kan ik zeggen op zo veel ellende.?...
hoop dat het snel beter zal gaan met je vrouw/jullie!!
groet

christof
roepnaam(chris)
Jakob.J
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 316
Lid geworden op: 01 aug 2008 14:04
Locatie: Groningen

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door Jakob.J »

Jakob.J schreef:Tja het is dan zo ver,

Mijn wederhelft kan al een tijd haast niets meer eten, en het drinken gaat ook niet meer, ze leid aan ondervoeding, en nu ook uitdroging we zijn gisteren naar huisarts gegaan en we moeten om 11 uur in het ziekenhuis wezen, dus het is echt ernstig. [[head]]

Hoe moet dit verder. [[sad]]

Groet,
Jakob.J
We zijn naar het ziekenhuis geweest, de arts die de maag onderzoek had moeten doen is zo als werd gezegd een oude man die doet niet meer zo veel, en er werd ook gezegd hij de enige is die dat nog doet, het zou uit de tijd zijn dat dat soort onderzoeken nog worden gedaan, dus mijn maatje is uniek er zijn niet meer zoveel mensen met ernstige maag problemen.

De (arts) heeft allen maar en slik onderzoek gedaan met een papje om te zien of het voedsel blijft hangen door een slokdarm vernauwing, ze zag wel dat er iets niet klopte bij de maag ingang, ze moest maar pijnstillers in gaan nemen, ook weer zo'n onzin zie kan niets meer verdragen, dagelijks drinkt we een paar slokje Bar-le-duc, zuiver mineraal water, zelfs daar krijgt ze zuurbanden door, en dat mag niet ze heeft de "slokdarmaandoening barrett" die kan heel gemakkelijk kan overgaan naar slokdarmkanker.

Dus het heeft weer niets geholpen naar de huisarts en ziekenhuis te gaan, ze mag gewoon dood gaan. (dat hebben we al een keer mee gemaakt het is zo ernstig dat ik het jullie niet kan vertellen, ze had amper 5% overlevingskans, haar HB was 1.4 bloedend naar huis gestuurd)

En we moeten al jaren met heel weinig geld rond komen vanaf volgen jaar krijgen we €1400,- minder,
€800,- huur toeslag en €600, zorg toeslag, er was al dit jaar €75,- per maand af gegaan, de brandstof prijzen worden behoorlijk verhoogt dat betekend dat alle levensmiddelen en kleding duurder worden, dat noemen ze, je het vel over de oren trekken.

Dat ik geopereerd word zit er ook niet in waarschijnlijk, zou met spoed door de ct-scan moeten vanwege de dubbele buik littekenbreuk, maar het ziekenhuis laat niets meer van zich horen.

Net als de eerste keer tot hebben ze zicht er van afgemaakt mij te helpen met een biologisch mat, ze zorgverzekeraar Menzis zou het niet vergoeden, via het Tros Radar forum waar we lid van zijn had ik het eerste probleem vermeld, de Menzis zit ook op dat forum en bood ons hulp aan, en hebben gezegd dat de Menzis niet op de zetel van de arts gaat zitten, het is aan de arts of hij een bepaalde behandeling nodig vind en wat hij er voor moet gebruiken, dus de arts had maar wat gezegd, waarom snappen we nog steeds niet, en waarom het zo lang moet duren voor ik door de CT-scan word gehaald.

Alle maal onzekerheden om er krankjorum door te worden.

Bedank voor Jullie reactie's het is een beetje als of jullie familie zijn door Jullie betrokkenheid, [[thumbup]]
we hebben ook een pasje gekregen voor de voedselbank, zijn gister heen geweest, we kregen een winkelwagen vol met spulletjes mee we waren er emotioneel hadden het beste wel moeilijk mee het droog te houden, we zijn al veel jaren bezig te overleven.

Ik had een email gestuurd naar een wethoudster in Groningen met een noodkreet daar werd snel op gereageerd de volgende dag hadden we al twee dames van de sociale dienst bij ons thuis we hebben wat dingen verteld, en hebben daar ook weer snel werk van gemaakt de volgende dag konden we een noodpakket op halen alles was al geregeld.

We proberen altijd alles zelf te doen (te overleven), geloven al jaren niet in hulp.

Maar we blijven ons tocht zorgen maken hoe we de komende tijd de eindjes aan elkaar moeten knopen, alle geeft ons een behoorlijk beklemmend gevoel, en klampen ons ook vast aan ons busje, als mogelijk uitwijk plek, de T3-campertje is vaak onze toe vlucht geweest, op moeilijke momenten.

Dag beste mensen nog bedankt,
Jullie Jakob en Alie.

Besparing/overleving tips,

Eet allen wat fruit en veel groenten, zuivel en vlees belasten het lichaam, en drink voldoende water, beperk heel sterk het gebruik van elektra en gas, groenten uit blik en potten zijn vaak het goedkoopst en je kunt het eten zonder het op te warmen, stook zeer beperkt, maar ventileer voldoende, trek dikke kleding aan en zorg voor voldoende beweging, veel buiten wandelen zorg ook voor een betere bloedcirculatie en je lichaam stelt zicht beter in op de kou.
Er is nog aardig wat voeding, kruiden en noten, water (wel desinfecteren en filteren) uit de natuur te halen waar nog de nodige voedingsstoffen in zitten die je lichaam sterk en weerbaar kunnen maken.
Heel veel dingen kun je zelf repareren, kleding/schoeisel is vaak zelf te herstellen de kringloop heeft ook vaak kleding voor een klein prijsje, maar in de opruiming kan je vaak goed je slag slaan, en niet te vergeten zelf kledingsmaken/herstellen is ook een hele goede optie, elektra, elektronica, meubeltjes het is heel goed zelf te doen, als je een T3-campertje/busje hebt die zijn ook heel goed zelf te repareren, wij beschikken over een zeer goed forum die je met raad en daad kunnen bijstaan met alle hulde aan de leden en leiding. [[worshippy]] [[thumbup]]

Wat er ook gebeurd blijf beseffen dat er altijd mensen zijn die het nog moeilijker hebben dan jij/jullie het hebben en wees bij met wat je nog hebt, probeer je humor te behouden, zorg dat je later trots op je zelf kan zijn hoe je er door heen bent gekomen, dat houd ook in dat je een ander niet benadeelt niet gaat jatten, misschien kan je zelfs een ander helpen, zorg dat je zelfs voldoening krijgt door wat je doen, door een ander te helpen help je je zelf, en dat is een grote beloning en je eigen problemen worden dan een stuk kleiner. :wink:

Nogmaals een hartelijke groet,
Jullie Jakob en Alie. [[bye]]
Laatst gewijzigd door Jakob.J op 27 dec 2013 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik het heb vergeten dan staat hier: met een vriendelijke groet, Jakob.J
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door Cees »

Tja Jacob, het valt niet mee om telkens in de hoek te zitten waar de klappen vallen. In moeilijke tijden hou ik mezelf ook altijd voor dat er mensen zijn die het nog moeilijker hebben, dus dat is herkenbaar. Ik heb zojuist op tv gekeken naar de Kerstboom van Joris, en mezelf voorgenomen daar volgend jaar naar toe te gaan. Het is dan toch een soort van verbroedering, nee ik ben niet van plan om iets in die boom te hangen, gewoon daar zijn.......ben ervan overtuigt dat je dat begrijpt
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Jakob.J
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 316
Lid geworden op: 01 aug 2008 14:04
Locatie: Groningen

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door Jakob.J »

Bedankt mannen voor jullie reactie's het word zeker gewaardeerd reken daar maar op, [[thumbup]]

We zijn naar het ziekenhuis geweest, er heeft allen een onderzoekje plaats gevonden op slokdarm kramp, mijn maatje heeft een papje in moeten nemen, dat werd op het scherm gevolgd, maar onder aan de slokdarm had ze iets ontdekt waar sterk haar aandacht naar uit ging, mijn vrouw moest maar pijnstiller in gaan nemen, we vertelde haar ook dat mijn vrouw haar maag niet meer verdraagt, er veel last van had, als ze iets eet krijgt ze het er na heel warm en krijgt meteen een knal rood gezicht, en kan wel overgeven zo misselijk, een maag onderzoek zou zeker op zijn plaats zijn, een oudere arts zou dat nog kunnen, maar die werkt niet meer zoveel, verder worden er tegenwoordig geen maag onderzoeken mee gedaan zo plaaste ze maar wat.

Het Martini ziekenhuis is een groot mooi complex geworden maar daar worden toch veel fouten gemaakt het is verschrikkelijk en de hygiëne is ook ver te zoeken.

In het gebouw hangen bordjes niet voor niets dat er meer mensen dood gaan besmettingen, dan door andere dingen.

We hebben het weer eens geprobeerd het is weer op niet uit gelopen, mijn maatje heeft weer eens gewoon gegeten de boel is nu weer helemaal verbrand door de gal die steeds naar boven komt, we weten ons geen raad.

Door de jaren heen moesten we zelf steeds op ideeën komen om weer iets te kunnen eten of drinken, er blijft steeds minder over, het gaat niet meer. [[cursing]]

We gaan de feestdagen weer in eenzaamheid doormaken in de vijftien jaar dat we bij elkaar zijn hebben we vijf keer kort bezoek gehad.

Groet,
Jakob en maatje. [[bye]]
Ps, de dames van de sociale dienst waren bij iets voor ons te kunnen doen, we hadden te veel jaren het allen gedaan, we waren echt een schrijnend geval, we zien het zelf niet zo, het is zo als Cees ook heeft gezegd je moet je zelf maar voor ogen houden dat er nog altijd ergere gevallen zijn, dat hielt ik mijn ook maar voor ogen toen mijn Ex er met een ander er vandoor ging, en er voor gezorgd heeft dat ik dakloos raakt (met een beste posttraumatische stressstoornis) had gelukkig nog wel een auto waar ik in kon wonen, dat die regelmatig een beurt moes hebben stond ik ook niet bij stil, hij deed het gewoon altijd, en mijn kinderen nooit maar gezien heb, en onder de kennissen allerlei leugens heeft verspreid, bij niemand kunnen we meer terecht, ook familie moet ons niet.

Jullie zijn nog het enige contacten die we hebben. [[wave]]
Als ik het heb vergeten dan staat hier: met een vriendelijke groet, Jakob.J
Jakob.J
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 316
Lid geworden op: 01 aug 2008 14:04
Locatie: Groningen

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door Jakob.J »

Cees schreef:Tja Jacob, het valt niet mee om telkens in de hoek te zitten waar de klappen vallen. In moeilijke tijden hou ik mezelf ook altijd voor dat er mensen zijn die het nog moeilijker hebben, dus dat is herkenbaar. Ik heb zojuist op tv gekeken naar de Kerstboom van Joris, en mezelf voorgenomen daar volgend jaar naar toe te gaan. Het is dan toch een soort van verbroedering, nee ik ben niet van plan om iets in die boom te hangen, gewoon daar zijn.......ben ervan overtuigt dat je dat begrijpt
Hoi Cees ook bedankt,

Zal je toevoegen aan de vrienden lijst op het forum. [[toast]] O, ik wilde je toevoegen maar dat was al gedaan, het zit dus goed.

Mhg,
Jakob.J :) [[thumbup]]
Als ik het heb vergeten dan staat hier: met een vriendelijke groet, Jakob.J
Jakob.J
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 316
Lid geworden op: 01 aug 2008 14:04
Locatie: Groningen

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door Jakob.J »

,
Laatst gewijzigd door Jakob.J op 05 feb 2014 13:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Als ik het heb vergeten dan staat hier: met een vriendelijke groet, Jakob.J
Steven D
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jun 2011 21:39

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door Steven D »

Als ik deze verhalen zo doorlees dan is er toch geen touw meer aan vast te knopen en daardoor ook niet meer serieus te nemen. Een VW Busforum is hiervoor niet het geschikte medium lijkt mij.
Steven
Gebruikersavatar
Franz
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2273
Lid geworden op: 26 sep 2008 19:37
Locatie: Leende

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door Franz »

Steven D schreef:Als ik deze verhalen zo doorlees dan is er toch geen touw meer aan vast te knopen en daardoor ook niet meer serieus te nemen. Een VW Busforum is hiervoor niet het geschikte medium lijkt mij.
Steven
Check

Mvg Franz
T4 Caravelle, inmiddels Camper....

Monkey bike club Leende MTC D'n Blaospijp Leende

Twitter @franzlind

Aprillia RSV Mille Tuono / ETV 1000 Caponord
Jakob.J
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 316
Lid geworden op: 01 aug 2008 14:04
Locatie: Groningen

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door Jakob.J »

Steven D schreef:Als ik deze verhalen zo doorlees dan is er toch geen touw meer aan vast te knopen en daardoor ook niet meer serieus te nemen. Een VW Busforum is hiervoor niet het geschikte medium lijkt mij.
Steven
Je heb gelijk Frans ik moet geen dingen in een verwarde toestand op het forum zetten.
Wij zetten de Tv ook op een andere zender als het ons teveel word.
Daarom heb ik het verwijdert.

Groet,
Jakob.J
Als ik het heb vergeten dan staat hier: met een vriendelijke groet, Jakob.J
Gebruikersavatar
christof
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1816
Lid geworden op: 06 apr 2008 21:09
Locatie: arnhem

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door christof »

Dag Jacob
ik heb je o.a. geschreven vanwege het feit dat mensen zullen afhaken door o.a.de ellenlange verhalen en de opmerking gemaakt dat je beter concreet kan aangeven waarmee je geholpen zou kunnen worden.
Dan kan men daar op inspelen of niet.
Nu is het een waterval van ellende waar ook ik geen raad mee weet.
De reacties op je verhaal zijn dan ook te begrijpen.
Ik denk ook dat het een te complexe problematiek is om zo op het forum te ventileren.....
evengoed wens ik jullie een daadkrachtige hulpverlener/begeleider toe in jullie proces.
[[thumbup]] en veel sterkte
groet

christof
roepnaam(chris)
Voormalig lid B

Re: We zien het even niet meer zitten, ik moest dit even kwi

Ongelezen bericht door Voormalig lid B »

Mooi verwoord Christof [[thumbup]]
Plaats reactie