Fatsoen op het forum

Stort hier je hart uit over alles wat NIET met de VW bus te maken heeft.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Theo Postma »

rick schreef: kan nooit een reden zijn om grof te reageren.
Dat is jou gevoel Rick, en je presenteert het of het ook zo is. :D
Ik vind het helemaal niet grof of beledigend.
Twee meningen, die totaal verschillen, dan is de som dus nul?

Als jij vind dat een emocon beledigend is, dan moet je Floris vragen om deze emocon te verwijderen.
Voor mij zal het dan altijd staan voor deze discussie, en een negatieve waarde vertegenwoordigd.
En gaat voorbij aan de vraag waarom deze reakties komen.
Je weet niet hoeveel er al geprobeerd is door mensen, om ander gedrag te bewerkstelligen.

Theo
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Er is geen kant te kiezen
Ze maken ons wat wijs
Ze praten over zwart en wit
Maar wijsheid is vaak grijs
Alsof wij zijn vergeten
Dat het midden nog bestaat
Ik moet af en toe denken aan dit versje van Stef Bos. Ik snap het van allebei de kanten wel. De irritatie over Jakob.J. Toevallig was er met dit onderwerp niet zoveel mis alhoewel het misschien wat flauw is om een product beschrijving 1-op-1 te kopiëren van: http://www.bever.nl/biolite-brander-cam ... olour=5806 En jakob.J die iets zinnigs wilt posten naar zwaarwegende onderwerpen als bijvoorbeeld deze: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?t=21649

Laten we het gemopper over het forum nog maar even in dit draadje doorklinken. Misschien kunnen we er wat mee en als het zinloos is dan neem ik het ter kennisgeving aan. Ik ga mensen zo min mogelijk bannen, weren en censureren, ik geloof er in dat iedereen moet kunnen schrijven wat hij/zij wilt. Het liefst natuurlijk over bussen of handige dingen er omheen, dit is immers een bus-forum. Maar er is ook ruimte voor off-topic berichten. Iedereen is ook vrij om bijdragen te negeren. Het bus-forum helpt daarbij door mensen aan te geven als vijand, dan zie je niets meer van ze. Natuurlijk moet je je wel aan de regels houden, dat betekent een soort fatsoen voor elkaar opbrengen. elkaar niet afzeiken, maar ook geen PB's zomaar publiekelijk online gooien of domweg topics vervuilen met gekopieerde teksten. Dan kan je beter een linkje plaatsen, dat houdt het wat overzichtelijker.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door rick »

Theo, het is de context waarin de smiley wordt geplaatst. Die bepaalt hoe deze overkomt. De smiley op zichzelf heeft geen inhoud en hoeft daarom ook niet te verdwijnen.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
adri
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 341
Lid geworden op: 13 nov 2009 19:41
Locatie: Zaandam

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door adri »

Hallo,

Ik denk ook dat die emoticon van dat bonkende koppie niet is geplaatst om de de schrijver van het topic te kwetsen. Meer een soort van satirische humor die ik van tijd tot tijd wel kan waarderen.

Voor zover ik nog iets kan/mag toevoegen aan wat er al geschreven is ; Iedereen verdient op op een forum een plek om zich te uiten op zijn geheel eigen aard en wijze.En niet iedereen zal het onderwerp bevallen,of de schrijf trant . De een houdt namelijk van boeken van Stephen King , de ander leest liever Nietsche.

Allen verdienen hier hun plekje , zonder op een of andere manier belachelijk gemaakt te worden. Het forum zou een saaie bedoening worden als we allemaal hetzelfde zouden vinden of denken. En als je bekend bent met de schrijf of denk wijze van een schrijver , zeg ik net als Ad; lees het dan niet ,ook al getuigt dat van weinig inlevend vermogen jegens een ander. Sommige boeken leg ik ook direct ter zijde ,maar ik weet wel waarom.

Groeten , Adri
Was alles maar zo hard als m'n T3 !
Gebruikersavatar
Spotmatic
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1262
Lid geworden op: 13 jul 2012 08:17
Locatie: Dalfsen

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Spotmatic »

Bareld schreef:Het Bus Forum is het fatsoenlijkste forum welke ik ken.
Kom je op veel forums? Het Bus Forum (ik geef toe, ik kom er graag) is fatsoenlijk, maar zeer zeker geen forum dat ik vriendelijk of open zou willen noemen. Integendeel: in vergelijking met andere forums die ik bezoek zijn de leden vaker kortaf, ontspoort het hier veel sneller en is men sneller op zijn/haar teentjes getrapt. Wellicht heeft het te maken met de doelgroep (gemiddelde leeftijd!), maar ook met het voordeurbeleid. Je krijgt hier immers alleen een warm welkom als je de registratievoorwaarden vooraf goed hebt doorgelezen en daar ook naar handelt, in alle andere gevallen word je direct afgesnauwd. Ik heb er wel voor getekend maar het is eigenlijk ook het enige waar ik het hartgrondig mee oneens ben. Maar dat is weer een andere discussie.

En wat Jakob betreft: niet iedereen hoeft van mij te voldoen aan het forumideaal.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Mee eens, hup met zijn allen naar freeshoek. :D
Veel beter geregeld en geen gedoe met voorwaarden.

Theo
Gebruikersavatar
christof
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1816
Lid geworden op: 06 apr 2008 21:09
Locatie: arnhem

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door christof »

@Rick @MIchel@Ad @Peter. @Adri @Floris [[thumbup]] [[thumbup]]

@Theo mss wordt het eens tijd voor een gesprek met je andere ik?....
je opmerking over fatsoen...."op meerdere fora waarop Jakob komt is dit gedrag te zien......???
fatsoen?

Het is toch ook bekend dat er steeds minder "oud-gediende"forummers op het forum reageren, en men elkaar veelal spreekt via PB of e-mail.
(facebook)
Bij mij is dat ook zo, waarom?

Op een gegeven moment krijg je irritatie van mensen die niet geneigd zijn eens kritisch naar hun eigen gedrag te kijken, en blijven doorgaan anderen te kijk/kakke te zetten, met dat
beter-weter-brave-burger gedrag. ( [[pukey]]
Hartelijk welkom nieuwe forumleden , o wee zij die vergaten met hun echte naam te ondertekenen, ......
pats....publiekelijk ...een draai om de oren kregen zij!.
Nooit gehoord van de toon die de muziek maakt? Respect?
Je schijnt het van jezelf niet te zien/bemerken, zelfs met onze nieuwe moderators kan je je belerende bemoeienis niet achterwege laten.
Ik waardeer in ieder geval de pogingen van Jakob om een bijdrage te leveren op dit forum en inzet van forumleden om hem daarbij te begeleiden. Ieder naar vermogen.
Gelukkig zijn er genoeg forummers die anderen wel in hun waarde laten, kontakten met hen zijn openhartig , eerlijk, stimulerend en leerzaam, ............vanuit respect!
groet

christof
roepnaam(chris)
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Relax! [[toast]] Zullen we met zijn allen in het forumcafe aan de bar gaan zitten en de persoonlijke frustraties via pb uiten? Lijkt me een stuk gezelliger. :D
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Theo Postma »

ohh ww je had het tegen mij Chris?
En bedankt dan maar [[thumbup]]

Theo
Gebruikersavatar
christof
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1816
Lid geworden op: 06 apr 2008 21:09
Locatie: arnhem

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door christof »

Roerdomp schreef:Relax! [[toast]] Zullen we met zijn allen in het forumcafe aan de bar gaan zitten en de persoonlijke frustraties via pb uiten? Lijkt me een stuk gezelliger. :D
waarom mag de een wel z'n persoonlijke frustratie...... publiekelijk uiten en een ander niet?
er wordt zelfs openlijk gemeld dat er al pb bemoeienis is geweest met een zgn onverbeterlijke.
Theo Postma schreef:ohh ww je had het tegen mij Chris?
En bedankt dan maar [[thumbup]]

Theo
Goed verstaander... [[thumbup]]
groet

christof
roepnaam(chris)
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Mijn oproep is algemeen. Het is als verzoek bedoeld, niet als gebod.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2494
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door servicebus »

Over tot de orde van de dag dan maar weer?
Dit soort ontevreden gemopper wordt niemand beter van [[toast]]
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
paramike
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2167
Lid geworden op: 15 nov 2005 10:28
Locatie: Eindhoven

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door paramike »

Hoho, mopperen is prima, frustratie is uiten is prima, maar een persoonlijke aanval is niet nodig.

Theo helpt achter de schermen nog steeds mee, zonder dwang of druk van zijn of onze kant. Theo heeft waardevolle tips en denkt nog steeds goed mee met het forum. Dat wil niet zeggen dat hij nog steeds aan de touwtjes trekt hier! Floris en ik hebben het laatste woord :mrgreen:

Wat dat betreft kan ik Theo alleen maar een dikke [[thumbup]] geven.

Groeten,

Michiel
'89 T3 California hoogdak mTDI, "Kobus"
'11 Mazda 2 Bi-Fuel GT-M line

Traveling in a fried-out combi
On a hippie trail head full of zombie
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5246
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door René »

Lekkere dooddoener Douwe, vooral niet over praten over dit soort zaken :???:
Juist omdat dit soort zaken zo ongeveer de orde van de dag waren hebben mij doen besluiten om niet meer te schrijven op dit forum. Ik kan er niet mee overweg als mensen onderuit gehaald worden omdat ze misschien een beetje anders zijn of anders doen.
Ik heb Michiel een pb gestuurd om hem te ondersteunen in zijn opmerkingen maar ik besefte dat het dan blijft bij een persoonlijk bericht terwijl ik eigenlijk vindt dat iedere gebruiker dit moet lezen.

Ik gebruik(te) dit forum al vanaf zijn ontstaan en daarvoor gebruikte ik de "parsimony" voorganger als jaren tot volle tevredenheid, ik heb hier zo goed als alles geleerd omtrent de bus, de syncro en alles wat er mee samenhangt. Veel leuke mensen leren kennen en jaren en jaren gecommuniceerd met forumgebruikers waarbij de eerste jaren de leerperiode waren en de latere jaren meer het overdragen van kennis. Nee niet altijd van een leien dakje, zeker ook wel confrontaties gehad wat meestal weer leermomenten werden maar eigenlijk altijd met een goed gevoel.
Helaas is dat goede gevoel nu helemaal weg, merkte dat men mijn postings over hoe iets ook goed aangepakt kon worden meer en meer onderuit ging halen omdat het altijd wel goedkoper kon. Dan maar geen antwoorden meer ondanks dat ik dagelijks zaken voorbij zie komen waar ik aan bij zou kunnen dragen maar de lol is er dan gewoon vanaf.
Het vreemde is dat ik het niet eens zo erg mis als dat ik verwachte maar dat komt waarschijnlijk omdat het al niet meer zo "dierbaar" was vanwege de inmiddels vele niet leuke zaken welke voorbij kwamen. Hier ondersteun ik de opmerkingen welke Peter maakt over dit forum. Het forum heeft totaal geen boodschap aan René dat is me wel duidelijk geworden want op 2 mensen na heeft er niemand aan me gevraagd waarom ik ineens niet meer poste wat ook een beetje aangeeft wat het het voor een soort wereldje is. Ondanks dat we elkaars voornamen veelal wel kennen kunnen we elkaar niet echt boeien en de sociale band met elkaar is zo ongeveer gelijk aan nul.
Nee, ik heb niet de behoefte om nu weer berichten te gaan tikken maar omdat dit onderwerp me toch behoorlijk dwars zat en me motiveerde om de mensen welke wel zien wat er gebeurd op dit forum een hart onder de riem te steken want dat zijn degenen die hun hoofd boven het maaiveld uit durven steken en juist daarvan weten we dat die er hier vlotjes afgemaaid worden.
Iedereen voor zich weet wel waar zaken zijn gebeurd welke niet door de beugel kunnen, stop daar mee en ga ze nu niet proberen goed te praten of anders uit te leggen want iedereen met een iq hoger dan 3 begrijpt hoe het zit.

Ik denk dat ik mezelf maar eens op feestboek ga inschrijven, ik lees dat het daar beter is :wink:
Bussen is nog steeds mijn ding, daar is helemaal niets aan veranderd!!

Ex gebruiker
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Gebruikersavatar
paramike
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2167
Lid geworden op: 15 nov 2005 10:28
Locatie: Eindhoven

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door paramike »

Ha René,

Fijn om wat van je te horen [[thumbup]] Ik was je niet vergeten, ik moest zelfs een paar keer aan je denken. Je opmerkingen zijn altijd erg uitgebreid en goed doordacht, en ik betrapte mezelf er wel eens op dat ik dacht: Wat zou René hiervan vinden? (overigens heb ik hetzelfde met Leo M, soms denk ik dat hij bepaalde dingen terecht afgekat zou hebben)

Ik zag je ook wel eens "meekijken", dus mijn gedachte was, je ben nog actief in het wereldje en zal wel weer een berichtje sturen als je daar behoefte aan hebt.

Het deed me deugd om je te zien sleutelen aan Bram's bus, Ik ben blij dat je daar nog lol in hebt! Enneuh, sta je nog steeds open om eens mee te helpen met het uitdeuken van mijn bus? :oops: :mrgreen: (ik ben direct weer profiteur he ;) )

Het ga je goed,

Groeten,

Michiel
'89 T3 California hoogdak mTDI, "Kobus"
'11 Mazda 2 Bi-Fuel GT-M line

Traveling in a fried-out combi
On a hippie trail head full of zombie
Gebruikersavatar
christof
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1816
Lid geworden op: 06 apr 2008 21:09
Locatie: arnhem

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door christof »

paramike schreef:Hoho, mopperen is prima, frustratie is uiten is prima, maar een persoonlijke aanval is niet nodig.

-gelijke monniken gelijke kappen is het niet?

Theo helpt achter de schermen nog steeds mee, zonder dwang of druk van zijn of onze kant. Theo heeft waardevolle tips en denkt nog steeds goed mee met het forum. Dat wil niet zeggen dat hij nog steeds aan de touwtjes trekt hier! Floris en ik hebben het laatste woord :mrgreen:

Fijn die waardevolle bijdrage....maar daarin is hij natuurlijk niet de enige!
Dat jullie nu aan de touwtjes trekken moet misschien nog even wennen....dat zou kunnen.


Wat dat betreft kan ik Theo alleen maar een dikke [[thumbup]] geven.
doen!

Groeten,

Michiel
groet

christof
roepnaam(chris)
Gesloten