Fatsoen op het forum

Stort hier je hart uit over alles wat NIET met de VW bus te maken heeft.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Heb je iets tegen mij Chris?
Heb ik je iets aangedaan, dat je zo op de man moet spelen?
Ik hoef niet te wennen dat ik geen beheerder meer ben, mss dat jij dat nog moet?

Theo
Gebruikersavatar
Bareld
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 110
Lid geworden op: 31 mei 2013 20:42
Locatie: Veendam (Meeden)

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Bareld »

Misschien dan nog even een bijdrage van mij als enige nieuweling in dit draadje:

Geschreven woorden doen vaak veel meer pijn dan gesproken. Bovendien is er buiten een simpele emoticon geen non verbale communicatie en iedereen die de Nederlandse taal kent kan het lezen. Opnieuw en opnieuw. Daarom raakt het veel meer. Het wordt niet snel even genuanceerd als je merkt dat je iemand raakt. Het is immers nooit bedoelt om iemand te irriteren.

Een simpele les uit het dagelijkse leven: Complimenten geef je publiekelijk, Kritische opmerkingen geef je persoonlijk.

Misschien een idee om dat toe te voegen aan de forumregels.
Groet, Bareld
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5459
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Laat iedereen maar even uitrazen, schijnt nodig te zijn... maar het is net als met politiek: de mening van de meerderheid is niet hetzelfde als de waarheid. Als het al de mening van de meerderheid is, want ik denk dat velen niet weten wat ze met deze discussie moeten. Dopje 13?
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Voormalig Lid 27

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 27 »

Mooi gesproken René, er zijn nog steeds veel mensen die jouw kennisdeling wel erg waarderen.
Mijn technische kennis komt voor een groot gedeelte uit jouw berichten en wijze lessen op jouw brug [[thumbup]]

Het valt me wel op dat er inderdaad de laatste tijd veel mensen van de oude garde verdwenen zijn of niet meer posten.
Ik vroeg me ook al af hoe dit kwam.
Ook viel me op dat er veel van de oude garde reageren met een bestraffend vingertje [[foei]] [[foei]]
Zo van dat doen we niet op deze camping :mrgreen:

Laat iedereen lekker in z'n waarde en laten we het gezellig houden.
Lekker over bussies praten en helpen waar nodig als het kan.
Je kan thuis ook gewoon je wenkbrouwen even optrekken als je wat leest, maar je hoeft het niet gelijk belachelijk te maken toch.
Je kan ook een bericht wegklikken.

Ik hoop dat het wat meer als vanouds wordt, anders blijft er hier weinig van over ben ik bang.
Gebruikersavatar
christof
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1816
Lid geworden op: 06 apr 2008 21:09
Locatie: arnhem

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door christof »

Theo Postma schreef:Heb je iets tegen mij Chris?
Heb ik je iets aangedaan, dat je zo op de man moet spelen?
Ik hoef niet te wennen dat ik geen beheerder meer ben, mss dat jij dat nog moet?

Theo
Aangedaan niet, maar je doet dingen die me zijn gaan irriteren en dat heeft met jou...die man te maken.....: dat belerende en soms kleineren van een enkel forumlid.
op de man spelen? .....de pot verwijt in deze Theo .......

Geen moderator meer....toch profileer je je nog regelmatig als zodanig.
Je hebt het zelf w.s. niet in de gaten, en ik heb geen zin om alleen maar met je mee te praten en te slijmen voor een "goede verstandhouding".

Voor het overige zal je ongetwijfeld een beste kerel zijn.


@Bareld....In principe met je eens, maar op dit moment is hetgeen ik geschreven heb milder dan wat uit m'n mond gekomen zou zijn.
Zo hoog zat het! Ben er klaar mee!.

Wat mij betreft is hetgeen gezegd moest worden gezegd.
Uiteraard is iedereen vrij te reageren, maar liever niet meer via PB of e-mail.
groet

christof
roepnaam(chris)
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Theo Postma »

na ja zeg, ik zou zeggen gewoon doorgaan Chris, en ik ga ook mijn gang.
Je zult je nog heel vaak aan mij gaan ergeren denk ik, jammer.

Theo
Gebruikersavatar
Bareld
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 110
Lid geworden op: 31 mei 2013 20:42
Locatie: Veendam (Meeden)

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Bareld »

Ik ga weer verder met het sleutelen aan mijn busje :D en laat de discussie voor wat hij is.
Groet, Bareld
Gebruikersavatar
christof
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1816
Lid geworden op: 06 apr 2008 21:09
Locatie: arnhem

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door christof »

@Bareld
dat besef ik mij terdege hoor maar heb er zelf geen probleem mee, publiekelijk te worden aangesproken op hetgeen ik op het forum te melden heb.
Ben een grote jongen en ten alle tijde aanspreekbaar [[thumbup]]
Voor mij geen noodzaak tot PB-tjes of achterkamertjes.
groet

christof
roepnaam(chris)
Gebruikersavatar
Bareld
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 110
Lid geworden op: 31 mei 2013 20:42
Locatie: Veendam (Meeden)

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Bareld »

Sorry Christof voor het verwijderen van mijn bijdrage terwijl jij waarschijnlijk al je reactie aan het typen was.
Groet, Bareld
Gebruikersavatar
christof
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1816
Lid geworden op: 06 apr 2008 21:09
Locatie: arnhem

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door christof »

...geen probleem hoor! 8) je bent trouwens wel een "late sleuteraar" nachtdienst?? :D
groet

christof
roepnaam(chris)
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door Mitch »

Gunst, ik ben iets begonnen, nou zei mijn vader altijd als je het afmaakt weet je of het leuk wordt....

Maar goed ik heb mijn frustratie geuit en lees dat er meerdere mensen zijn die hetzelfde erover denken. Voor mij is het niets meer dan een overschrijding van fatsoen. Ik heb inmiddels een aantal zeer rake antwoorden gelezen in dit topic waarmee ik het meer dan eens ben. Ik heb ook een aantal zeer gefrustreerde reacties gelezen welke ik begrijp. En dan heb ik natuurlijk ook de reacties die ik in het onverschillig reageren schaar. Dit is volkomen logisch, ik zet iets neer wat randje is, kop boven het maaiveld uitsteken noemt René het, en daar komen reacties op. Deze ga ik categoriseren zoals ik ze lees en voel. Dat zal voor iedereen anders zijn dat is het lastige aan geschreven woord. Maar het zijn wel reacties met inhoud, daar kan ik iets mee, ik kan er een oordeel over vellen en een al dan niet verkeerde interpretatie van vormen. Dan kan ik pas weer reageren en mijn mening bijstellen of niet.
En hier komt meteen de crux van mijn reactie, ik reageerde op inhoudsloze maar wel reacties met negatieve lading. Daar is niets maar dan ook helemaal niets van te leren. Door echt helemaal niemand en al zeker niet door de TS. Dat zijn de reacties die naar mijn mening gemodereerd hadden moeten worden. Ja we leven in een vrij land ik weet het maar onnodig kwetsen hoeft niet. En niemand kan het mij wijsmaken dat iemand afzeiken op een forum goed is voor je eigenwaarde.

Ik was overigens ook aan mijn bus aan het klussen dus vandaar de ietwat late reactie. :wink:

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
paramike
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2167
Lid geworden op: 15 nov 2005 10:28
Locatie: Eindhoven

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door paramike »

Iedereen heeft zijn zegje gedaan. Dit topic gaat op slot.

Groeten,

Michiel
'89 T3 California hoogdak mTDI, "Kobus"
'11 Mazda 2 Bi-Fuel GT-M line

Traveling in a fried-out combi
On a hippie trail head full of zombie
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Fatsoen op het forum

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Ik ben het helemaal eens met collega Michiel. Toch heb ik het nog enigszins opgeschoond, vooral omdat ik het laatste bericht van de andere Michiel een prima slotstuk vind. Ik hoopte dat we er uit konden komen via een gesprek in dit draadje, helaas gaat dat ook niet helemaal goed. We hebben een knop met een uitroepteken bij elk bericht, gebruik deze als je je beledigd voelt en het niet over je kant kan laten gaan.

Denk echter ook, iedereen heeft zijn eigen verhaal en in een steeds intolerantere wereld hoop ik dat men hier op dit forum een voorbeeld aan onze tolerantie kan nemen.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gesloten