Een angstige klusje uit nood zaak
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Een angstige klusje uit nood zaak
Omdat me auto a4 koelings problemen werd erg warm werd en kreeg ben ik op de zoek gegaan en na wat mensen gesproken hebben zou het dus de thermostaat kunnen wezen of de waterpomp ga maar zoeken ?
Ook een verstop de koel styteem werd genoemd omdat bij a4 alles erachter en is ingebouwd zit moest de voorkant boel gedomteerd om er bij te kunnen .
Dat betekend dat de hele voorkant eraf moet halen bumper koplamen voorframe los als je alles moet slopen ook maar meteen dan beter de distrubiesie riem
Kan vernieuwen omdat dan alles toch open licht,--- omdat ik zelf daar een beetje huiverig voor was ben ik gaan informeren wat dan dan mag gaat kosten .
daar schok ik wel van bedragen van 760 euro werden genoemd en 1 bedrijf waar ik altijd voor dat soort dingen kom begon er niet eens aan vanwege het speciale gereedschap .wat dan aangeschaft moet worden .
Ook maar eens geïnformeerd wat het dan dan aan de onderdelen zouden kosten voor je raad het al ....
Dus waterpomp thermostaat spanrollen en riemspanner multie riem omdat ik daar altijd wat korting krijg waren de kosten 299 euro .
aan materiaal dus nog zonder gereedschap wel met de wetenschap dat ik dat dan ook bij en nou komt het het dan ook bij me bus het moet doen.
na toch wel rijp over leg thuis met voor en tegens en het idee dat er dan ook gereedschap aan geschaft moet worden wat altijd dan weer van pas komt bij de ander klussen besloten zelf dus de klus maar zelf gaan aan pakken .
heeeeel wat filmjes op you tube gekeken daar vond ik er 3 waarvan 1 er uit sprong en die als uitgang punt heb genomen .
moeders zij nog neem er ruim de tijd voor dus maandag aanvangen alles slopen tevens spullen besteld en alles via het YouTube filmpje maar dan ook alles alles .
stuk voor stuk beetje bij beetje elke keer de film stopzetten heb de film wel 20 keer gezien met aantrek momend en hoe en wat en ook toch wel een goede uit leg. in het Engels natuurlijk
jullie mogen best weten de angst en het gevooel doe het wel goed en als alles wat er bij hoort viert hoog tij ..... alle minuscuul af gemeten en met verf vasten punten merktekens op verschillende punten als referentie zodat je altijd terug kan vallen op ? tja
ook nog staal gehaald om en het speciale gereedschap te maken en gemaakt 3 stuks waarvan er 2 later overbodig waren mits de streepjes maar goed staan
is vandaag de motor voor het eerst gelopen gekregen zonder dat me kleppen op me zuigers sloegen kwam nog wel een ratelent geluid duurde 5 seconden en was over
zal wel zijn dat de hydrolise kleppen gevuld moesten worden.
Maar nu verder kijken heb ik niet kunnen vinden water pomp was goed thermomstaat in het het pannetje gelegd en was dus goed
bij demontage van de riem en met de dop 17 sleutel ronddraaiend kwam ik er achter dat de riem stond de klapperen kon hem kwart slag draaien
en is een wonder dat is blijven zitten
enige wat ik kan bedenken is de riemspanner niet goed heeft gewerkt heeft waardoor de riem spanning te laag lag niet zo meer goed was ,
zodat de waterpomp dus niet mee kon draaien en loos stond te wezen tot betere tijden .
Nu morgen alle weer dicht bouwen weer ruime ervaring rijker maar en het moraal van het verhaal is is je kunt een heleboel meer kan dan je eigenlijk zelf wel eens denkt.
dus met behulp van eigenlijk 1 filmpje is geld stuk goed koper en weer wat gereedschap rijker die weer van pas komt bij me ander bus met v6 die ik nu watgeruster durf aan te pakken aan raden laat ik aan jullie over .
Ook een verstop de koel styteem werd genoemd omdat bij a4 alles erachter en is ingebouwd zit moest de voorkant boel gedomteerd om er bij te kunnen .
Dat betekend dat de hele voorkant eraf moet halen bumper koplamen voorframe los als je alles moet slopen ook maar meteen dan beter de distrubiesie riem
Kan vernieuwen omdat dan alles toch open licht,--- omdat ik zelf daar een beetje huiverig voor was ben ik gaan informeren wat dan dan mag gaat kosten .
daar schok ik wel van bedragen van 760 euro werden genoemd en 1 bedrijf waar ik altijd voor dat soort dingen kom begon er niet eens aan vanwege het speciale gereedschap .wat dan aangeschaft moet worden .
Ook maar eens geïnformeerd wat het dan dan aan de onderdelen zouden kosten voor je raad het al ....
Dus waterpomp thermostaat spanrollen en riemspanner multie riem omdat ik daar altijd wat korting krijg waren de kosten 299 euro .
aan materiaal dus nog zonder gereedschap wel met de wetenschap dat ik dat dan ook bij en nou komt het het dan ook bij me bus het moet doen.
na toch wel rijp over leg thuis met voor en tegens en het idee dat er dan ook gereedschap aan geschaft moet worden wat altijd dan weer van pas komt bij de ander klussen besloten zelf dus de klus maar zelf gaan aan pakken .
heeeeel wat filmjes op you tube gekeken daar vond ik er 3 waarvan 1 er uit sprong en die als uitgang punt heb genomen .
moeders zij nog neem er ruim de tijd voor dus maandag aanvangen alles slopen tevens spullen besteld en alles via het YouTube filmpje maar dan ook alles alles .
stuk voor stuk beetje bij beetje elke keer de film stopzetten heb de film wel 20 keer gezien met aantrek momend en hoe en wat en ook toch wel een goede uit leg. in het Engels natuurlijk
jullie mogen best weten de angst en het gevooel doe het wel goed en als alles wat er bij hoort viert hoog tij ..... alle minuscuul af gemeten en met verf vasten punten merktekens op verschillende punten als referentie zodat je altijd terug kan vallen op ? tja
ook nog staal gehaald om en het speciale gereedschap te maken en gemaakt 3 stuks waarvan er 2 later overbodig waren mits de streepjes maar goed staan
is vandaag de motor voor het eerst gelopen gekregen zonder dat me kleppen op me zuigers sloegen kwam nog wel een ratelent geluid duurde 5 seconden en was over
zal wel zijn dat de hydrolise kleppen gevuld moesten worden.
Maar nu verder kijken heb ik niet kunnen vinden water pomp was goed thermomstaat in het het pannetje gelegd en was dus goed
bij demontage van de riem en met de dop 17 sleutel ronddraaiend kwam ik er achter dat de riem stond de klapperen kon hem kwart slag draaien
en is een wonder dat is blijven zitten
enige wat ik kan bedenken is de riemspanner niet goed heeft gewerkt heeft waardoor de riem spanning te laag lag niet zo meer goed was ,
zodat de waterpomp dus niet mee kon draaien en loos stond te wezen tot betere tijden .
Nu morgen alle weer dicht bouwen weer ruime ervaring rijker maar en het moraal van het verhaal is is je kunt een heleboel meer kan dan je eigenlijk zelf wel eens denkt.
dus met behulp van eigenlijk 1 filmpje is geld stuk goed koper en weer wat gereedschap rijker die weer van pas komt bij me ander bus met v6 die ik nu watgeruster durf aan te pakken aan raden laat ik aan jullie over .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door luizenbos op 15 sep 2017 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Een angstige klusje uit nood zaak
en zo als die er nu bi staat voor verder afmontage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14971
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Een angstige klusje uit nood zaak
jeetje wat een klus en moed Frits.
Ben het met je eens dat een mens meer kan dan hij denkt.
Maar wat handigheid op dit gebied is ook wel een pré.
Theo
Ben het met je eens dat een mens meer kan dan hij denkt.
Maar wat handigheid op dit gebied is ook wel een pré.
Theo
Re: Een angstige klusje uit nood zaak
Mooi de ruimte zo, maar je had de voorkant toch ook gewoon in de 'servicestand' kunnen zetten door twee draadeinden in de daarvoor bestemde gaten te draaien en de voorbumper incl. radiateur daar op laten rusten. Zo heb ik het tenminste eens gedaan met mijn A4. En wat de waterpomp betreft: zaten de plastic schoepjes nog wel vast op de as? Spanners van deze auto's zijn waardeloos. Sterker nog, deze foto's bekijkende weet ik weer precies waarom ik helemaal klaar was met die A4. Wat een omslachtige auto om aan te sleutelen. Maar jij kunt wel weer even vooruit.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Een angstige klusje uit nood zaak
Michel
goede tip voor de volgen de keer maar de service stand is maar 10 cm de slangen van de koelvloeistof moeten natuurlijk los
stekkers kabels en meer daar door krijg je wel meer ruimte maar omdat ik niet precies wist wat kon verwachten heb ik het zo gedaan .
Dan maar meer slopen voor deel meer ruimte om het rustig te zitten en het geheel eens rustig te bekijken dan heel goed schoonmaken het was bagger en op die manier kon ik alles goed zien waar en hoe de puntjes of streepje goed op oog hoogte die stonden voor mij uit veiligheid overweging daar komt bij dat de restpakking bij de waterpom en div er stukken makkelijk bij kan en je rug ontlast erg belangrijk of dat je een boutje laat vallen die niet meer terug vind .
De volgende keer eeehh --- ja die komt niet meer de riem moet om de 100.000 ongeveer vernieuwd worden dat is voor mij ongeveer 10 jaar
maar geeft nu wel dat dan ook zo als jij zegt het ook kan de eerst keer is natuurlijk het lastig daarna weet je wat er komt . en daar komt bij zit niet op stukloon rust ruimte en zekerheid wegen niet op tegen een snelle klus waar een foutje zo gemaakt is ik heb werk tijden waar een werknemer alleen maar van kan dromen
Het gekke is dat de polo 1.4 waar het ook moest gebeuren en dan alles via de zijkant alles gedaan moest worden daar zag ik vreselijk tegen op daarom heb dat toen laten doen wel geïnformeerd ook voor de onderhoud delen kosten rond 250 euro kijk voor 250 euro arbeid loon totaal iets van 500 meer daar ging ik niet zelf voor klooien en de zelfde dag ook nog terug en 3 maanden garantie
Maar om dat dat in bus straks ook de v6 alles gedaan moet worden als de motor gaat lopen was het voor mij een mooi leer proces
voordeel kan daar een stuk makkelijker bij
goede tip voor de volgen de keer maar de service stand is maar 10 cm de slangen van de koelvloeistof moeten natuurlijk los
stekkers kabels en meer daar door krijg je wel meer ruimte maar omdat ik niet precies wist wat kon verwachten heb ik het zo gedaan .
Dan maar meer slopen voor deel meer ruimte om het rustig te zitten en het geheel eens rustig te bekijken dan heel goed schoonmaken het was bagger en op die manier kon ik alles goed zien waar en hoe de puntjes of streepje goed op oog hoogte die stonden voor mij uit veiligheid overweging daar komt bij dat de restpakking bij de waterpom en div er stukken makkelijk bij kan en je rug ontlast erg belangrijk of dat je een boutje laat vallen die niet meer terug vind .
De volgende keer eeehh --- ja die komt niet meer de riem moet om de 100.000 ongeveer vernieuwd worden dat is voor mij ongeveer 10 jaar
maar geeft nu wel dat dan ook zo als jij zegt het ook kan de eerst keer is natuurlijk het lastig daarna weet je wat er komt . en daar komt bij zit niet op stukloon rust ruimte en zekerheid wegen niet op tegen een snelle klus waar een foutje zo gemaakt is ik heb werk tijden waar een werknemer alleen maar van kan dromen
Het gekke is dat de polo 1.4 waar het ook moest gebeuren en dan alles via de zijkant alles gedaan moest worden daar zag ik vreselijk tegen op daarom heb dat toen laten doen wel geïnformeerd ook voor de onderhoud delen kosten rond 250 euro kijk voor 250 euro arbeid loon totaal iets van 500 meer daar ging ik niet zelf voor klooien en de zelfde dag ook nog terug en 3 maanden garantie
Maar om dat dat in bus straks ook de v6 alles gedaan moet worden als de motor gaat lopen was het voor mij een mooi leer proces
voordeel kan daar een stuk makkelijker bij
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- TheoT3
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 26 dec 2007 18:18
- Locatie: Leuven
Re: Een angstige klusje uit nood zaak
Dag Frits
Andermaal knap werk!
Heb bij de gedemonteerde waterpomp wat kunnen vaststellen? De waterpompen met een kunststof schoepenwiel komen bij
verschillende auto merken al dan niet gedeeltelijk los zodat er onvoldoende circulatie is en te hoge temperatuur als gevolg.
Succes
Theo
Andermaal knap werk!
Heb bij de gedemonteerde waterpomp wat kunnen vaststellen? De waterpompen met een kunststof schoepenwiel komen bij
verschillende auto merken al dan niet gedeeltelijk los zodat er onvoldoende circulatie is en te hoge temperatuur als gevolg.
Succes
Theo
Theo
Volkswagen T3 bus 1982 1600 Diesel 4-bak | VW 1200 Jeans Kever 1973
Volkswagen T3 bus 1982 1600 Diesel 4-bak | VW 1200 Jeans Kever 1973
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Een angstige klusje uit nood zaak
Heren dank
Theo het waren metalen schoepen en nu zit er kunstof op maar zoals boven al geschreven is het zal de spanner geweest zijn
neus rubber nog vernieuwd en alle dicht gebouwd alleen nog de kappen erop van de motor en onderkant
zo de eerst 10 km staan erop nog geen problemen gezien hou alleen een stekker over nog even zoeken .
er moet nog meer koelvloeistof in .
en ik moet op zoek naar stuur bekrachterger olie en die moet mineraal olie zijn en niet Synthetisch dat schijnt de keerringen aan te tastten . dus nog even verder te zoeken .
Theo het waren metalen schoepen en nu zit er kunstof op maar zoals boven al geschreven is het zal de spanner geweest zijn
neus rubber nog vernieuwd en alle dicht gebouwd alleen nog de kappen erop van de motor en onderkant
zo de eerst 10 km staan erop nog geen problemen gezien hou alleen een stekker over nog even zoeken .
er moet nog meer koelvloeistof in .
en ik moet op zoek naar stuur bekrachterger olie en die moet mineraal olie zijn en niet Synthetisch dat schijnt de keerringen aan te tastten . dus nog even verder te zoeken .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- marcel w
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
- Locatie: onderdendam
Re: Een angstige klusje uit nood zaak
mooie klus is dit,heb het ook ooit eens mogen doen in de garage waar ik werkte bij een v6 tdi.
mijn werkgever had er een hekel aan maar ik vond het juist de mooiere klussen
jou A4 kan dr weer een tijd tegen aan
groet marcel
mijn werkgever had er een hekel aan maar ik vond het juist de mooiere klussen
jou A4 kan dr weer een tijd tegen aan
groet marcel
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!
1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Een angstige klusje uit nood zaak
Hai marcel
een leuke klus Nu dat wel het gaat nu redelijk goed de auto zat vol met problemen kom er nu zo langzamer wel een beetje doorheen
blijft nu over abs koplampen en benzine meter het rijd nu
een leuke klus Nu dat wel het gaat nu redelijk goed de auto zat vol met problemen kom er nu zo langzamer wel een beetje doorheen
blijft nu over abs koplampen en benzine meter het rijd nu
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Re: Een angstige klusje uit nood zaak
Mooi gedaan!!!
Ik ken niet veel mensen die bij de V6 "even" een riempje willen vervangen.
Bij een 1.9 en 2.0TDI kan je de motor inderdaad beter in service stand zetten, maar bij zulke motoren zou ik ook heel het front eraf halen.
Ik ken niet veel mensen die bij de V6 "even" een riempje willen vervangen.
Bij een 1.9 en 2.0TDI kan je de motor inderdaad beter in service stand zetten, maar bij zulke motoren zou ik ook heel het front eraf halen.
Grtz Brecht
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Een angstige klusje uit nood zaak
Zo weer eens even bij praten
Inmiddels na de laat grote beurt en reparatie toch nog bijna meer 50.000 km er bij gereden werd het tijd om afscheid te nemen er kwamen weer heel wat problemen aan .
De verwarming deed het al maanden niet de airco daar was de condensor van stuk de benzine meter deed het ook al niet meer
de remmen werden steeds slechter als je te veel achter mekaar heel snel de rem intrapte dan moest de handrem er bij gebruiken .
Heb er nog een dag onder gelegen om de kachel door te spoelen en van alles en nog wat om de kacchel werkend te krijgen echt ik was er klaar mee de apk kwam er aan dat zou in februari worden
Beiden waren er over eens weg ermee 4 jaar gehad blok is super maar de rest dus op zoek geen zin in een lang verhaal geld bij elkaar schrapen
E r is een Nissan kwasimoto gekomen uit eind 2011 met 129000 op de klok nou hopen dat we daar weer tijd mee vooruit kunnen doen al is het meer moeders Kar
Inmiddels na de laat grote beurt en reparatie toch nog bijna meer 50.000 km er bij gereden werd het tijd om afscheid te nemen er kwamen weer heel wat problemen aan .
De verwarming deed het al maanden niet de airco daar was de condensor van stuk de benzine meter deed het ook al niet meer
de remmen werden steeds slechter als je te veel achter mekaar heel snel de rem intrapte dan moest de handrem er bij gebruiken .
Heb er nog een dag onder gelegen om de kachel door te spoelen en van alles en nog wat om de kacchel werkend te krijgen echt ik was er klaar mee de apk kwam er aan dat zou in februari worden
Beiden waren er over eens weg ermee 4 jaar gehad blok is super maar de rest dus op zoek geen zin in een lang verhaal geld bij elkaar schrapen
E r is een Nissan kwasimoto gekomen uit eind 2011 met 129000 op de klok nou hopen dat we daar weer tijd mee vooruit kunnen doen al is het meer moeders Kar
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
- Coen
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1294
- Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
- Locatie: Wemeldinge
Re: Een angstige klusje uit nood zaak
Luxe apparaat!!
Coen
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Een angstige klusje uit nood zaak
Ewout
Had het gelzen hoor maar word er niet warm of koud van elk model heeft zijn stuipen maar we gaan het zien
Dank heren moeders en ik zijn er blij mee nu het 1 en ander nog uitzoeken . eindelijk een goed kachel god wat had ik koude voeten
Had het gelzen hoor maar word er niet warm of koud van elk model heeft zijn stuipen maar we gaan het zien
Dank heren moeders en ik zijn er blij mee nu het 1 en ander nog uitzoeken . eindelijk een goed kachel god wat had ik koude voeten
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Re: Een angstige klusje uit nood zaak
Ik ken Nissan niet zo goed, maar als deze Japanner net zo betrouwbaar is als wat collegamerken uit die hoek, ben ik bang dat je er nog lang plezier van hebt...
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen