van dg naar dj

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
dubster.be
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2009 20:26
Locatie: Damme, tegen Brugge België

Re: van dg naar dj

Ongelezen bericht door dubster.be »

zo, even dit topic omhoog schoppen

het ombouwen doen we dus met de originele injectie, niet op carbu(s)

ik probeer hier wat updates te plaatsen, misschien handig voor andere lezers

als er nog mensen met opmerkingen of ideeën zitten i v m mijn vragen op pagina 1, laat maar weten 8)

groeten klaas
groeten klaas
dubster.be
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2009 20:26
Locatie: Damme, tegen Brugge België

Re: van dg naar dj

Ongelezen bericht door dubster.be »

en weeral 3 jaartjes verder. door allerlei andere projecten is de T3 in een hoekje beland [[head]]

nu gaan we er dus aan beginnen. ik heb al via de search gekeken maar vind niet direct iets. had graag geweten of er iemand me nog extra info kan geven ivm de ombouw van DG naar DJ. Links zijn ook welkom, ik ben er een eindje uit hier ...

alvast bedankt!
groeten klaas
Gebruikersavatar
Jeltuh
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 500
Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
Locatie: Franeker

Re: van dg naar dj

Ongelezen bericht door Jeltuh »

Wat voor problemen verwacht je? Als je ECU met bedrading compleet is moet je de brandstof erheen krijgen (relais op stuurspanning contact) en retouren naar je tank. Vonk zal geen grote uitdaging zijn. Voeding naar je ECU ook op je contactslot.

Dit is wellicht nog een interessante link http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_56.PDF
Groeten,
Jelte

Dehler Profi 2.1WBX '88
dubster.be
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2009 20:26
Locatie: Damme, tegen Brugge België

Re: van dg naar dj

Ongelezen bericht door dubster.be »

veel problemen verwacht ik niet, ik ga de ombouw ook niet zelf doen maar samen met iemand die mechanisch stukken beter onderlegd is dan ikzelf.

als er echter mensen zijn die deze 'ombouw' reeds gedaan hebben, wil ik graag weten welke delen van het originele DG blok zeker behouden moeten blijven. Ik heb het complete DJ blok met ecu en bedrading. Misschien zijn er aanbouwdelen welke elementair zijn en niet op het blok zitten en ik misschien niet zou hebben ... ik roep maar wat, bv oliekoeler of dergelijke ...
groeten klaas
Gebruikersavatar
Jeltuh
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 500
Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
Locatie: Franeker

Re: van dg naar dj

Ongelezen bericht door Jeltuh »

Volgens mij hoef je niets te behouden, dynamo kun je overzetten. Even kijken hoe de gaskabel erop komt. Heb je de koelvloeistoftemperatuursensor (met thermostaathuis) er bij? Volgens mij zitten de grootste verschillen nog in de koelvloeistofhuishouding.
Groeten,
Jelte

Dehler Profi 2.1WBX '88
dubster.be
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2009 20:26
Locatie: Damme, tegen Brugge België

Re: van dg naar dj

Ongelezen bericht door dubster.be »

Jeltuh schreef: 22 aug 2017 16:59 Volgens mij hoef je niets te behouden, dynamo kun je overzetten. Even kijken hoe de gaskabel erop komt. Heb je de koelvloeistoftemperatuursensor (met thermostaathuis) er bij? Volgens mij zitten de grootste verschillen nog in de koelvloeistofhuishouding.
zal ik even nakijken, bedankt voor de tip.
groeten klaas
dubster.be
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 jul 2009 20:26
Locatie: Damme, tegen Brugge België

Re: van dg naar dj

Ongelezen bericht door dubster.be »

motor is ondertussen ingebouwd en start. gigantisch veel problemen hebben we niet gehad, behalve nu wat leidingen die anders zitten van koeling en een stukje dat moet gedraaid worden op de bank.

gewoon even ter info voor de mensen die er belang bij hebben!
groeten klaas
Plaats reactie