lekke dieselpomp pomp

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
Gebruikersavatar
evert2
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 942
Lid geworden op: 09 nov 2008 00:01
Locatie: wyns nabij bartlehiem

lekke dieselpomp pomp

Ongelezen bericht door evert2 »

Ik kwam er achter dat mijn dieselpomp weer lekte ( een paar jaar geleden heeft hij ook gelekt )dus wist ik wat te doen stond, hij lekte bij de koudstart , toen ook , en heb destijds de O ring vervangen , maar wist toen niet dat de pakking ook kon lekken , ( daar kwam ik later achter :oops: )
om die Oring te vervangen moet de pomp er af , het asje zit haast tegen het motorblok
pomp.jpg
ringesetje.jpg
de set kost maar 5euro nog wat , maar de distrebutieriem moet er af en omdat die al 70d had gezeten , deze ook maar vervangen.

omdat ik toch aan de gang was , ; de oliekeerring van de nokkenas was ook al een tijdje lek , en ik had de distributieriem er ook al af , dus een kleine stap verder ,heb de aandrijfrol van de nokkenas wel gemerkt tov de nokkenas en tov de pomp , , ik weet dat het eigenlijk op een andere manier moet ( nokkenas vast zetten) , maar dit gaat ook best
nokkenaskeerring.jpg
omdat ik toch bezig ben , de kleppendeksel pakking ook maar vervangen , toen bleek dat de draadeinden een beetje uitgedraaid waren ( waardoor de kleppendeksel niet helemaal afsluiten kon , ik weet echter niet of dit gebeurde toen ik deze nu los haalde of dat het al eerder gebeurt is waar door deze ook wat lekken kon , maar wel een puntje van aandacht ; draadeindjes kunnen er uitdraaien en dan sluit de kleppendeksel niet goed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
dat rijdt als de brandweer
gr Evert