Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Sinds vorige week liep er plotseling erg veel olie uit het blok van mijn T3 Westfalia. Direct naar de garage gebracht. Na nader onderzoek bleek de olie tussen blok en bak weg te komen. Krukaskeerring en lagers kapot
Ook bleek er daardoor slijtage te zijn in het blok zelf.... Revisie dus.
Blok ligt nu bij de Twentse Motoren Revisie in Enschede.
Welke klussen/ aanpassingen/ reparaties adviseren jullie nog meer nu het blok en bak eruit ligt en ik overal dus goed bij kan?
Ook bleek er daardoor slijtage te zijn in het blok zelf.... Revisie dus.
Blok ligt nu bij de Twentse Motoren Revisie in Enschede.
Welke klussen/ aanpassingen/ reparaties adviseren jullie nog meer nu het blok en bak eruit ligt en ik overal dus goed bij kan?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Eelko op 08 sep 2016 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
- mad mud man
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 02 feb 2016 09:00
- Locatie: ergens op de Veluwe
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Aandrijfassen schoonmaken en opnieuw invetten (de HK's)
plaatwerk ontroesten waar nodig....nu kan je erbij!
Schakelstang / mechanisme nazien zo nodig vervangen van de geleidebussen etc, je kan er mooi bij nu de bus op zijn dak ligt....
plaatwerk ontroesten waar nodig....nu kan je erbij!
Schakelstang / mechanisme nazien zo nodig vervangen van de geleidebussen etc, je kan er mooi bij nu de bus op zijn dak ligt....
Niels
Een tweetall syncro´s, waarvan geen rijdend.....
Een tweetall syncro´s, waarvan geen rijdend.....
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3051
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
en je bus terug op z'n wielen zetten ipv ondersteboven, wat trouwens echt niet hoefde om de motor eruit te halen hoor
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- Jeltuh
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
- Locatie: Franeker
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Alle benzineslangen vervangen, ook van injectors. Ontstekingstoren controleren op slijtage. Oliepomp vervangen.
Groeten,
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Bedankt voor jullie tips. Er is naast wat smeer nauwelijks roest te ontdekken. De andere punten ga ik zeker langslopen.
Hahaha, Heb de foto van de bus van onderaf genomen terwijl hij op de brug staat. Ligt dus niet op de kop
Hahaha, Heb de foto van de bus van onderaf genomen terwijl hij op de brug staat. Ligt dus niet op de kop
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Een losse cilinderbus is nauwelijks te krijgen of het duurt erg lang voordat deze binnen is vandaar dat ik kijk naar complete set.
Het duurt ondertussen nl al erg lang aangezien Twenste Motoren Revisie niet bepaald volgens afspraak werkt
Daarnaast heb ik twijfels of ze er wel kwalitatief goede onderdelen en pakkingen plaatsen...
Had ik hem achteraf maar naar Texel of A'dam gestuurd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
https://www.tk-carparts.de/article/1326 ... 90_PS.html
https://www.paruzzi.com/nl/t25-bus/moto ... ets/71702/
Ik zou voor Thomas Koch gaan en je spullen ophalen en naar een ander brengen, of in ieder geval in overleg met een ander het regelen en maken.
https://www.paruzzi.com/nl/t25-bus/moto ... ets/71702/
Ik zou voor Thomas Koch gaan en je spullen ophalen en naar een ander brengen, of in ieder geval in overleg met een ander het regelen en maken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- Jeltuh
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
- Locatie: Franeker
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Digijet op een 1.9?
In mijn zoektocht ben ik om AA heen gegaan vanwege slechte berichten in de US, en uiteindelijk een ks (kolbeschmiedt) set gevonden.
In mijn zoektocht ben ik om AA heen gegaan vanwege slechte berichten in de US, en uiteindelijk een ks (kolbeschmiedt) set gevonden.
Groeten,
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
Jelte
Dehler Profi 2.1WBX '88
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Bedankt voor de tips. Ga er as maandag langs om te vertellen welke onderdelen hij moet bestellen zoals ook de juiste pakkingen en een sterkere oliepomp. Heb de Kolbenschmidt set gevonden bij de site van Thomas Koch. Gelukkig heb ik een adresje in Duitsland waar ik het kan laten bezorgen zodat ik het zo snel mogelijk heb.
@Jeltuh: inderdaad Digijet op een 1.9 wbx. De mijne is een Amerikaan uit '85. Schijnt vrij uniek te zijn aangezien deze maar 1 jaartje in Amerika geleverd is
@Jeltuh: inderdaad Digijet op een 1.9 wbx. De mijne is een Amerikaan uit '85. Schijnt vrij uniek te zijn aangezien deze maar 1 jaartje in Amerika geleverd is
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
het blok lijkt nu eindelijk goed gereviseerd te zijn. Ondanks dat TMR goed bekent staat om reparaties en revisies aan Porscheblokken raad ik iedereen af naar dit bedrijf te gaan. Wat een ellende.
Op dit moment staat de camper nog eventjes in de stalling en kan ik hem nog weinig testen.
Vraagje: Onder de waterpomp zit een aansluiting van een sensor die niet is aangesloten. Weet iemand waar deze voor bedoelt is?
Op dit moment staat de camper nog eventjes in de stalling en kan ik hem nog weinig testen.
Vraagje: Onder de waterpomp zit een aansluiting van een sensor die niet is aangesloten. Weet iemand waar deze voor bedoelt is?
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 23 feb 2008 15:52
- Locatie: Texel
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Dat is 1 van de 2 oliedruk sensors
Rene
Rene
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Dat moet toch aangesloten zijn?
Anders gaat de dynamische olie druk alarm af.
(ik denk dat dit standaard is bij een inspuiting?)
Theo
Anders gaat de dynamische olie druk alarm af.
(ik denk dat dit standaard is bij een inspuiting?)
Theo
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Klopt het dat de andere tussen de stoterstangen zit?
Op contact brandt er ook geen olielampje.
Oliedruk alarm klinkt als een zoemer zodra je sleutels in contact heb?
Op contact brandt er ook geen olielampje.
Oliedruk alarm klinkt als een zoemer zodra je sleutels in contact heb?
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Ja de ander zit daar, klopt.
De zoemer gaat af als de druk niet gehaald wordt.
De een is de boven druk en de ander de onderdruk.
Vraag me even niet welk welke is
Maar als je de sleutel op contact zet, en de zoemer gaat al af, is er iets niet (goed) aangesloten.
Theo
De zoemer gaat af als de druk niet gehaald wordt.
De een is de boven druk en de ander de onderdruk.
Vraag me even niet welk welke is
Maar als je de sleutel op contact zet, en de zoemer gaat al af, is er iets niet (goed) aangesloten.
Theo
Re: Wat nog meer repareren/nakijken bij revisie 1.9 WBX Digijet
Zal eens op zoek gaan naar het hopelijk los liggende stekkertje/snoertje. Bedankt voor de tip
Groeten,
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition
Eelko
1985 VW Vanagon Westfalia 1.9 WBX Digijet Wolfsburg edition