Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
Volgens mij zitten er op het spruitstuk een aantal locaties waar de turbo en de slangen aan bevestigd kunnen worden. De gaten die overblijven kun je afdoppen met een blindplaatje en wat pakkingmateriaal. Het spruitstuk van mijn CY (bron: Audi 80) is in ieder geval gelijk aan dat van mijn oude JX. De turbo (KKK) is ook gelijk, maar heeft wel wat andere aansluitdiameters van de slangen.
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
Wist niet dat de spruitstukken van een Golf anders waren dan die van een bus? Zo ja, wat is het verschil? En is het passend te maken met deze spruitstukken?
De groeten, Justin
-
- op verzoek verwijderd
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
buiten de tekst "afbeelding" zie ik geen afbeelding
- sjoerd_s89_xj-49-dv
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
In deze post zat een afbeelding maar nu niet meer ik zie ook enkel de tekst "afbeelding".
Gr sjoerd
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
De link is verlopen vandaar dat er alleen nog maar het woord afbeelding staat.
Theo
Theo
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
*UPDATE*
Dag allemaal,
Na een aantal slopende weken van leren en tentamens maken heb ik zondag eindelijk tijd gevonden om de 1Y verder uit elkaar te halen. De kop en de carterpan zijn er nu af, hierdoor was de schade mooi zichtbaar. De drijfstanglager van cilinder 1 ligt er uit. Het blok lijkt te heet zijn geworden door een lekke koppakking, aangezien cilinder 1 lijkt te zijn schoongespoeld door koelvloeistof en cilinder 2, 3 en 4 'mooi' onder de roet zitten.
Nu denk ik dat ik het blok niet ga reviseren aangezien ik de staat van de krukas door het kapotte lager en de staat van de kop niet weet.
Ook zouden de kosten en de moeite de waarde van het blok compleet overstijgen, financieel maar ook technisch gezien, het is nou niet echt een superblok zeg maar.
Goed, ik ben dus opzoek naar een vervanger. Nu komt weer die mTDI op mijn pad. Ik wil hier toch meer van weten aangezien dat mij een aardig fool-proof blok lijkt. Tuurlijk, alles kan kapot maar toch.
Hoe werkt zo'n mTDI nou eigenlijk?
En moet ik dan ook een andere bak hebben dan mijn huidige vierbak van een 1.7d?
Wat moet er aangepast worden om überhaupt de TDI in de bus te krijgen?
Ik wacht het af, thanks alvast!
Dag allemaal,
Na een aantal slopende weken van leren en tentamens maken heb ik zondag eindelijk tijd gevonden om de 1Y verder uit elkaar te halen. De kop en de carterpan zijn er nu af, hierdoor was de schade mooi zichtbaar. De drijfstanglager van cilinder 1 ligt er uit. Het blok lijkt te heet zijn geworden door een lekke koppakking, aangezien cilinder 1 lijkt te zijn schoongespoeld door koelvloeistof en cilinder 2, 3 en 4 'mooi' onder de roet zitten.
Nu denk ik dat ik het blok niet ga reviseren aangezien ik de staat van de krukas door het kapotte lager en de staat van de kop niet weet.
Ook zouden de kosten en de moeite de waarde van het blok compleet overstijgen, financieel maar ook technisch gezien, het is nou niet echt een superblok zeg maar.
Goed, ik ben dus opzoek naar een vervanger. Nu komt weer die mTDI op mijn pad. Ik wil hier toch meer van weten aangezien dat mij een aardig fool-proof blok lijkt. Tuurlijk, alles kan kapot maar toch.
Hoe werkt zo'n mTDI nou eigenlijk?
En moet ik dan ook een andere bak hebben dan mijn huidige vierbak van een 1.7d?
Wat moet er aangepast worden om überhaupt de TDI in de bus te krijgen?
Ik wacht het af, thanks alvast!
De groeten, Justin
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
Zit die hier ook al op het forum?
Theo
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
Iets met des te meer info des te beter
Ik heb daar nog niet alle info gekregen die ik zoek, dus vandaar dat ik het hier ook vraag, of is dat verboden?
Standaard mechanische pomp, die van de 1Y? Tuurlijk, elektronisch zal het mooiste zijn qua lopen, het minste (wat mij betreft) met inbouwen...
De groeten, Justin
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
Nee hoor, maar als je hier de zoekfunctie gebruikt, heb je Facebook niet meer nodig.
Sterker nog, je hoeft je vragen hier dan ook niet meer te stellen, er is hier al zo veel over geschreven.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
Dank voor de tip van de zoekfunctie, ik had hem al wel gebruikt maar nog niet concreet genoeg.
Sorry als ik vervelend overkom o.i.d., is niet mijn bedoeling natuurlijk.
Maar ik ben nog jong en weet inmiddels aardig wat van motoren en hun werking op zich, maar ik heb nog nooit een motorswap gedaan. Ik wil het graag in één keer goed doen, vandaar dat ik graag zo veel mogelijk info van zoveel mogelijk bronnen vandaan wil halen.
De groeten, Justin
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
Het gaat om de kwaliteit van de bronnen, niet de kwantiteit...
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2741
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
Kwaliteit van je kunnen maakt dat je zo weer rijd.
Kwantiteit van je wensen maakt dat je voorlopig nog ff sleutelt.
Kwantiteit van je wensen maakt dat je voorlopig nog ff sleutelt.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2495
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
Een heel andere insteek om iets meer vermogen uit een 1Y te halen heb ik onlangs uitgevoerd .
Verstuivers afgesteld op 155bar (staan normaal op 130 bar bij een niet turbo blok) en de brandstofpomp een slag opgedraaid.
Aanzienlijk meer vermogen op deze manier.
Verstuivers afgesteld op 155bar (staan normaal op 130 bar bij een niet turbo blok) en de brandstofpomp een slag opgedraaid.
Aanzienlijk meer vermogen op deze manier.
Re: 1Y met turbo van 1.6 td!
Was mijn vraag ook...
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen