Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
JKiers
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 okt 2017 00:45

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door JKiers »

Ohja, mijn koppelingshuis moet nog 15mm worden ingekort i.v.m. de pasplaat. Iemand enig ervaring met mensen die dat kunnen hier in het noorden?
De groeten, Justin
JKiers
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 okt 2017 00:45

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door JKiers »

Zo gezegd zo gedaan, gisteren de TDI opgehaald met m'n eerste autootje, een kameraad van mij gebruikt hem nu als winterauto :D
Ook maar direct een motortakel aangeschaf, geen zin in gemartel met al dat gewicht. Ging hartstikke mooi met de ouwe 1300 voor de kar.
0 tot 100? Ja..

Het blok ook maar even direct ín de bus gelepeld :mrgreen:

Het is nu wachten op de onderdelen van Tim, mijn geduld word op de proef gesteld :D M'n handen jeuken enórm!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
De groeten, Justin
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door Ewout »

Kijk, dat wordt een leuke kerstvakantie, succes!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
Robin '84 T3 TD
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 849
Lid geworden op: 20 apr 2009 12:02
Locatie: Zwolle

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door Robin '84 T3 TD »

Top Justin, ben je bij Pijfers in Raalte geslaagd?
Robin, rijd in een modified VW T3 camper.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
sjoerd
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 154
Lid geworden op: 05 aug 2011 09:25
Locatie: Tijnje ( frl )

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door sjoerd »

Hoi Justin,
Leuk weer een afn erbij... Ik heb ook zelf de motorsteunen gemaakt , idd het spul opgehangen in de bus . Ik had eerst nog 1 vast punt ( motorsteun filterzijde) en heb van daaruit opgemeten waar de nieuwe motorsteun turbo kant moest komen. Ik heb een UN1 bak, dus anders als wat jij gaat doen.
Dus die manier van aanpak heeft bij mij ook goed gewerkt.
Ik heb de in-uitlaat van de AFN gehouden, inmiddels een AFV turbo erop ( maar die is bij de flens gelijk) . Mijn blok komt uit een golf 3
dus had ik ook een kabelboom van een golf 3. Met een schema en 2 man de pinnen van de ecu- stekker opgezocht en gelabelt. drie avonden alles uitgezocht en dan nog solderen.... ( en later een paar foutjes eruit halen )
Verder idd bus dashboard gehouden , dit werkt prima

zal je project volgen
suc6

Sjoerd
JKiers
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 okt 2017 00:45

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door JKiers »

Robin '84 T3 TD schreef: 18 dec 2017 10:30 Top Justin, ben je bij Pijfers in Raalte geslaagd?
Hahah yes! Goed gezien!
sjoerd schreef: 18 dec 2017 21:52 Hoi Justin,
Leuk weer een afn erbij... Ik heb ook zelf de motorsteunen gemaakt , idd het spul opgehangen in de bus . Ik had eerst nog 1 vast punt ( motorsteun filterzijde) en heb van daaruit opgemeten waar de nieuwe motorsteun turbo kant moest komen. Ik heb een UN1 bak, dus anders als wat jij gaat doen.
Dus die manier van aanpak heeft bij mij ook goed gewerkt.
Ik heb de in-uitlaat van de AFN gehouden, inmiddels een AFV turbo erop ( maar die is bij de flens gelijk) . Mijn blok komt uit een golf 3
dus had ik ook een kabelboom van een golf 3. Met een schema en 2 man de pinnen van de ecu- stekker opgezocht en gelabelt. drie avonden alles uitgezocht en dan nog solderen.... ( en later een paar foutjes eruit halen )
Verder idd bus dashboard gehouden , dit werkt prima

zal je project volgen
suc6

Sjoerd
Kijk, dat is goed om te weten, dat m'n aanpak een goede kans van slagen maakt!
Ik wil inderdaad ook gewoon alles van de AFN houden op de carterpan na. Ik moet nog opzoek naar een kabelboom van een Golf 3, ik heb daarvan een mooi aansluitschema gekregen :mrgreen: Daar zie ik nog wel het meest tegenop, de kabels en alles foutloos installeren. Ik denk dat ik er iets langer over ga doen dan 3 avonden en dat jullie hier een hoop vragen gaan krijgen :buiken:
Waar heb jij het snelheidssignaal vandaan gehaald eigenlijk?
En nog een vraagje, de oliepomp? Wat doe ik daarmee? Die van de AFN lijkt me meer op te leveren dan die van de 1Y. Wat is wijsheid?
De groeten, Justin
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

Olie pomp van de afn nemen (1.9 d heeft meer opbrengst van de afn weet je zeker dat je de goede hebt) en daar de aanzuigbuis van de 1.6d op zetten. Even controleren of die goed aansluit op je blok want de bouten kunnen te lang zijn van als je die van de tdi gebruikt. ;)
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
Johannus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 235
Lid geworden op: 30 mar 2016 12:33

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door Johannus »

Guttegut.

Wil je álles wat je aan ellende en problemen tegenkomt, én oplost, met ons delen! ( Maar vooral met mij! ) :-)

Ga hopelijk aankomende 3e kerstdag de Golf 3 slopen ( AFN blok eruit, kabelboom eruit, sensoren bij de pedalen eruit, etc etc etc )
Met vriendelijke groet,
Jaap


---------
PanelvanCamper 1990 1.6TD JX to be 1.9TDI AFN
Er moet toch iemand voorachteraan rijden in de file?
JKiers
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 okt 2017 00:45

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door JKiers »

sjoerd_s89_xj-49-dv schreef: 19 dec 2017 09:53 Olie pomp van de afn nemen (1.9 d heeft meer opbrengst van de afn weet je zeker dat je de goede hebt) en daar de aanzuigbuis van de 1.6d op zetten. Even controleren of die goed aansluit op je blok want de bouten kunnen te lang zijn van als je die van de tdi gebruikt. ;)
Ik weet niet van welk blok de aanzuigbuis is welke nu in de 1Y zit, kan ik er vanuit gaan dat dat wel een goeie is?
(ik heb je nog gemaild btw ;) )
Johannus schreef: 19 dec 2017 12:00 Guttegut.

Wil je álles wat je aan ellende en problemen tegenkomt, én oplost, met ons delen! ( Maar vooral met mij! ) :-)

Ga hopelijk aankomende 3e kerstdag de Golf 3 slopen ( AFN blok eruit, kabelboom eruit, sensoren bij de pedalen eruit, etc etc etc )
Hahaha jij ziet ook al zo tegen die bekabeling op?
Dat wil ik natuurlijk, op één voorwaarde, dat jij dat ook doet :mrgreen: Want ik denk dat jij er eerder mee bezig gaat als ik. Verwacht dat het deze vakantie voor mij voornamelijk het mechanische gedeelte gaat gebeuren.
Je gaat de sensoren uit de pedalen halen i.p.v. het complete gaspedaal?
De groeten, Justin
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

JKiers schreef: 19 dec 2017 13:30 Ik weet niet van welk blok de aanzuigbuis is welke nu in de 1Y zit, kan ik er vanuit gaan dat dat wel een goeie is?
(ik heb je nog gemaild btw)
Haha nog geen tijd gehad ga zo ff lezen ;). Aanzuigbuis moet je tzt maar ff een foto van maken dan kan iemand hier wel roepen of dat de goede is ;) volgens mij is die van de bus altijd uit gegoten aluminium en die van de 1.9 met een stalen pijpje of iets dergelijks ;)
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
Johannus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 235
Lid geworden op: 30 mar 2016 12:33

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door Johannus »

JKiers schreef: 19 dec 2017 13:30 Je gaat de sensoren uit de pedalen halen i.p.v. het complete gaspedaal?
Pedalen: Koppeling en rem hebben neem ik aan sensoren voor de cruisecontrol
Gaspedaal: de potmeter zet ik achterin, bij de motor ( op de dynamosteun, met Tim-beugel ), zodat ik origineel T3 pedaal en gaskabel behouden kan. Dan zie je niets in het interieur van de ombouw, en kan je met de hand gasgeven achterin,.
Met vriendelijke groet,
Jaap


---------
PanelvanCamper 1990 1.6TD JX to be 1.9TDI AFN
Er moet toch iemand voorachteraan rijden in de file?
sjoerd
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 154
Lid geworden op: 05 aug 2011 09:25
Locatie: Tijnje ( frl )

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door sjoerd »

Hallo,

Gasgeven achterin zou idd ook wel eens handig zijn , kan ik niet . ( maar vastvriezen van de gaskabel gebeurt ook niet meer) Ik heb een kabelboom naar voren gelegd , ook ivm CC.
Snelheidssignaal heb ik op ebay.de zo'n klein electronica dingetje gekocht, die plaats je achterop de kilometerteller plaatst.

oliepomp van AFN , met zuigbuis van de jx ( die er bij mij in zat) idd
spatplaat heb ik er ook in zitten.
pipercross luchtfilter links achter achterlamp, met aanzuigbuis naar boven op org punt. ( filter in zo'n conisch rond filterhuis en slang die niet dubbel knikt)
Ook het vacuumpotje tbv extra inhoud vacuum heb ik erbij gedaan , dus bij slopen donor (nog) niet weggooien. en de dikke luchtslangen en klemmen bewaren , en de ebd2 stekker uit de asbak halen. ( gelukkig heb ik een vag-scanner zo kreeg ik hem uit de start-blokkering)
peilstok....

suc6 met alles
Groetnis
Sjoerd
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door luizenbos »

ik had gewoon zo gedaan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
JKiers
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 okt 2017 00:45

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door JKiers »

sjoerd_s89_xj-49-dv schreef: 19 dec 2017 16:10 Haha nog geen tijd gehad ga zo ff lezen ;). Aanzuigbuis moet je tzt maar ff een foto van maken dan kan iemand hier wel roepen of dat de goede is ;) volgens mij is die van de bus altijd uit gegoten aluminium en die van de 1.9 met een stalen pijpje of iets dergelijks ;)
Fotootje komt wel goed!
Johannus schreef: 19 dec 2017 18:30

Pedalen: Koppeling en rem hebben neem ik aan sensoren voor de cruisecontrol
Gaspedaal: de potmeter zet ik achterin, bij de motor ( op de dynamosteun, met Tim-beugel ), zodat ik origineel T3 pedaal en gaskabel behouden kan. Dan zie je niets in het interieur van de ombouw, en kan je met de hand gasgeven achterin,.
Déksels, dat spreekt mij aan! Ik heb mij bestelling al geplaatst bij Tim, is zo'n beugeltje een beetje zelf te fabriceren denk je?
De groeten, Justin
Gebruikersavatar
Robin '84 T3 TD
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 849
Lid geworden op: 20 apr 2009 12:02
Locatie: Zwolle

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door Robin '84 T3 TD »

Na de kerstdagen ga ik nog één of twee dagen sleutelen.
Ik laat wel weten wanneer. Kan je dan ff komen kijken.

Groet Robin. [quotae=JKiers post_id=316855 time=1513670370 user_id=6214]
Hahah yes! Goed gezien!



Kijk, dat is goed om te weten, dat m'n aanpak een goede kans van slagen maakt!
Ik wil inderdaad ook gewoon alles van de AFN houden op de carterpan na. Ik moet nog opzoek naar een kabelboom van een Golf 3, ik heb daarvan een mooi aansluitschema gekregen :mrgreen: Daar zie ik nog wel het meest tegenop, de kabels en alles foutloos installeren. Ik denk dat ik er iets langer over ga doen dan 3 avonden en dat jullie hier een hoop vragen gaan krijgen :buiken:
Waar heb jij het snelheidssignaal vandaan gehaald eigenlijk?
En nog een vraagje, de oliepomp? Wat doe ik daarmee? Die van de AFN lijkt me meer op te leveren dan die van de 1Y. Wat is wijsheid?
[/quote]
Robin, rijd in een modified VW T3 camper.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
JKiers
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 okt 2017 00:45

Re: Verandering van onderwerp! 1Y achter de bult, 1.9 TDI er in!

Ongelezen bericht door JKiers »

hylkeanne schreef: 20 dec 2017 15:12 Ik heb ook zo'n potmeter maar het originele gaspedaal vind ik daardoor veel te zwaar gaan. Dat rijdt echt niet prettig vind ik. Heb al een tijdje het gaspedaal van een Golf 4 liggen die er zo in kan.

Hylke
Ik werd inderdaad ook geattendeerd op een gaspedaal van een Golf 4, al spreekt mij het gas kunnen geven in de motorruimte en het zware gaspedaal wél aan. Mijn rechtervoet weegt nog al wat namelijk :roll:
Robin '84 T3 TD schreef: 21 dec 2017 08:01 Na de kerstdagen ga ik nog één of twee dagen sleutelen.
Ik laat wel weten wanneer. Kan je dan ff komen kijken.
Geweldig, ik wacht je berichtje af! Wat ga je doen als ik vragen mag? :mrgreen:
De groeten, Justin
Plaats reactie