Soort benzine

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
Gebruikersavatar
wouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 mar 2012 22:37
Locatie: Twente

Re: Soort benzine

Ongelezen bericht door wouter »

Premium-benzine, E10 toevoegingen, RON-getal van de benzine en tips voor stalling: de discussie gaat lekker los zo :mrgreen: Naar aanleiding van de tip van Theo voor Aspen benzine voor de stalling heb ik eens gekeken naar Aspen D. Lijkt een goed alternatief voor langdurige (meerjaren) stalling, maar is met € 3,60 per liter wel kostbaar. Normaal gesproken is het advies voor stalling aftanken (ivm vocht / corrosie in de tank), dat lijkt mij met Aspen D ook het advies? Je tank legen voor het vullen met Aspen is nog een extra klus en kostenpost.. Voor de winterstalling houd ik het bij voltanken.

Voorzichtige conclusie voor de LBX: geen E10-toevoeging, verschillende meningen over nut 98/102 benzine ipv 95 en het nut van premium brandstof. Het is een vrij land [[thumpsup]]
Groeten,
Wouter

T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Soort benzine

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ik zeg ook er bij een paar liter is genoeg.
Aspen verdampt niet, dus geen water in je tank.
Het gaat om het vergummen tegen te gaan en voor het starten.
En verder tank ik wat er aan de pomp te koop is.
Ik kijk naar de kleur en prijs, en of er nu wel of niet E 10 of wat voor E nummer dan ook :mrgreen: ik eet het niet op.
Benzine- en andere slangen zijn nieuw, dus bestendig voor huidig verbruik.
Toen onze motor uit elkaar gehaald werd, is er niets gezien wat lijkt op het oplossen van kop cilinders of anders wat.
Wel lekkage van water door verkeerd gemonteerde afdichtingen.
Onze WBX is nog een benzine motor waar van alles in wil als het maar wat lijkt op benzine [[thumbup]]
Vanaf RON 90, is dit nog ergens aan een pomp te koop?
En dure inspuit benzine gebruik ik niet, zo als ik al schreef kijk ook naar de prijs :D

Theo
Plaats reactie