Te doen:
- olie verversen
- nieuwe oliefilter
- stoterstangpijp vervangen
- oliedrukmeter plaatsen
Bij het losdraaien van de aftapbout kwam metaalvijsel mee: schroefdraad kapot
Fix: van maat M14 naar M15 overschakelen
Hiervoor heb ik een overmaat set gekocht. In een wip gefixt... dacht ik. Nieuw probleem: de nieuwe aftapbout heeft een grotere kop. Op een DG zit een metalen rand rond de aflaatdop waardoor er geen sleutel op de m15 bout past. Heb een koppelmoer op de bout gelast zodat het carter dicht kon. Bij de volgende oliewissel plaats ik een inbus bout. Oliefilter vervangen: makkie ... dacht ik
Het filter verroerde voor geen mm. Dan maar de harde methode: een grote schroevendraaier er doorgeslegen ... ook niets Dan maar het filter helemaal kapot geklopt zodat ik met behulp van de openingen aan de binnenzijde hem los kon kloppen. Hetgeen waar ik het meest tegenop zag ging zeer vlot. De stoterstangpijp vervangen was in een handomdraai gedaan. Als laatste heb ik een oliedrukmeter geplaatst met behoud van de originele oliedrukschakelaar. En het resultaat: geen olievlekken meer onder de bus