Getrandt in België...ploffend luid geluid en vermogen P2)

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
casss
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 323
Lid geworden op: 25 mar 2016 09:43

Re: CU 2.0l reviseren of Subaru 3.0R motor

Ongelezen bericht door casss »

Op hoeveel slagen van de stelschroef komt dat neer? 3,5?
gr, Cas
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: CU 2.0l reviseren of Subaru 3.0R motor

Ongelezen bericht door Kire »

casss schreef: 15 mei 2020 07:52 Op hoeveel slagen van de stelschroef komt dat neer? 3,5?
Als de schroefdraad van de stelschroef 1,25 mm is, dan klopt dat wel zo'n beetje.

Groet,

Erik.
ekwant_1978
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 apr 2020 15:40

Re: CU 2.0l reviseren of Subaru 3.0R motor

Ongelezen bericht door ekwant_1978 »

Inmiddels gestrand in België.
Waren op weg naar Luxemburg. Bus bokte wat, hield af en toe in maar verder reed die wel. Dacht aan oude benzine enbovern de 90km/u liep die prima.
Toen kwamen de heuvels, inhouden stotteren en steeds minder vermogen. In de twee omhoog. ANWB gebeld, dachten ook benzine maar ook twijfels over de motor. Keus was, door naar Luxemburg en daar naar gerage of terug naarhuias en daar na garage. Voor het laatste gegaan. Echter bij de eerste bult een plof en nu een hoop herrie, benzinelucht en bij het lopen een luid ploffend geluid.Nuaar een camping gesleept en maandag wordt er naar gekeken. Ik heb het idee dat één cylinder niet meer werkt.
Zal toch revisie worden denk ik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Getrandt in België...ploffend luid geluid en vermogen P2)

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ik zou eerder de ontsteking verdenken. Maar ken verder het blokje niet dus kan net zo goed een koe in de kont kijken.

Op 1 niet werkende cilinder zou de motor nog best kunnen draaien. Bij slechte ontsteking kan het snel over en uit zijn. In ieder geval was bij onregelmatige loop/verminderde trekkracht/ ploffen etc. Het in 90% van de gevallen ontsteking gerelateerd.

Verkeerde bougies, verkeerde bougiedoppen, verkeerde bougiekabels of kabelbreuk, verdelerkap fersleten/ingebrand, rotor gebroken of verbrand, bobine kapot, losse verdeler, en bedenk het maar.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
EeVeeWee
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 889
Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
Locatie: Amersfoort

Re: Getrandt in België...ploffend luid geluid en vermogen P2)

Ongelezen bericht door EeVeeWee »

Ik heb precies hetzelfde gehad en bij mij waren het alleen de contactpunten die (spontaan) te weinig onderlinge ruimte hadden. Na afstellen liep de motor weer soepel. Hopelijk is het bij jou ook zo eenvoudig.
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: CU 2.0l reviseren of Subaru 3.0R motor

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

ekwant_1978 schreef: 08 aug 2020 23:11 Zal toch revisie worden denk ik
Ik hoop voor jou dat je door met een slecht draaiende motor te rijden nu niet meer schade aan de motor hebt (lees: hogere revisiekosten) dan dat je het probleem eerst had verholpen vooraleer er verder mee te rijden.
Gebruikersavatar
blauw
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 718
Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
Locatie: Utrecht

Re: Getrandt in België...ploffend luid geluid en vermogen P2)

Ongelezen bericht door blauw »

Hoi ekwant,

Hoe is het nou verder gegaan? Ik ben benieuwd. Hopelijk heb je een garage met een medewerker die nog weet hoe een benzinemotor werkt...
De tip van Rene Vis wordt niet voor niets 2x gegeven! Klepstoters als eerste uitsluiten.
En de tips over ontsteking.

We horen graag hoe het uitpakt. Succes

Groeten, Arjan
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Plaats reactie