Hoge toeren stationair 2.0 cu

Motor, koeling, ontsteking, versnellingsbak, cardan en aandrijfassen etc.
Gebruikersavatar
tobiasvannuil
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:27
Locatie: Dalen

Hoge toeren stationair 2.0 cu

Ongelezen bericht door tobiasvannuil »

Sinds kort heb ik wat problemen met het toerental van de motor. Warm of koude motor maakt niet uit. Maar als de motor word gestart of hij staat voor de stoplichten te wachten, dan lopen de toeren gestaag snel op, het begint met 1000 toeren en binnen 20/30 seconden staat ie stationair te brullen op 4500/5000 toeren. Als je dan een streken dit gas geeft, zakt ineens het toetrad weer terug naar een normaal tempo. Voor de rest rijdt de auto als een zonnetje. Ik heb geen idee waar ik moet zoeken. Heeft iemand een idee?
Groet Tobias

T3 2.0 cu
Westfalia Joker
1981
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Hoge toeren stationair 2.0 cu

Ongelezen bericht door Coen »

Te arm door valse lucht. Ergens lekkage. Dat kun je testen met remmenreiniger.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
tobiasvannuil
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:27
Locatie: Dalen

Re: Hoge toeren stationair 2.0 cu

Ongelezen bericht door tobiasvannuil »

Dus bij wijze van spreken eerst eens alle buizen nalopen? Of ze goed klemmen op de Carburateurs enzo? Bedoel je dat met valse lucht? Of bedoel je vacuumslangen en zo?
Groet Tobias

T3 2.0 cu
Westfalia Joker
1981
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Hoge toeren stationair 2.0 cu

Ongelezen bericht door Ewout »

In eerste instantie aanzuiging van lucht controleren, dus vanaf je luchtinlaat/filter tot aan/met je carburateur.
Door op verschillende punten remmenreiniger te spuiten (wat bij een eventuele lekkage naar je motor wordt gezogen en waardoor je motor hoger stationair gaat lopen) kan je het mogelijke lek vinden.
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
tobiasvannuil
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 267
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:27
Locatie: Dalen

Re: Hoge toeren stationair 2.0 cu

Ongelezen bericht door tobiasvannuil »

Ok bedankt, ik ga t morgen proberen!!
Groet Tobias

T3 2.0 cu
Westfalia Joker
1981
Plaats reactie