Gisterenavond heb ik het nieuwe (koperen?) busje waar het uiteinde van de as van de starter in moet komen, op zijn plek gekregen.
Het oude busje eruit halen ging niet heel makkelijk, iig niet in een stuk. En de nieuwe erin zetten moet voorzichtig gebeuren, het is zo kapot begreep ik van de startmotorman. Dus niet met een ijzeren as er tegenaan tikken. En evt. een extra bijbestellen als je de startmotor vervangt.
Vanochtend startmotor erop en starten…dacht ik. Maar alleen “klik”.
Voor de zekerheid de dikke aardekabel losgehaald en schoongemaakt en hoppa! Daar zat het probleem.
Toch vind ik het niet erg om een compleet gereviseerde startmotor te hebben en nog veel beter: ik heb nu een idee waar de oorsprong van de druppeltjes olie is.
Groeten, Arjan
Startmotor met olielekkage
- blauw
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 01 sep 2006 21:00
- Locatie: Utrecht
Re: Startmotor met olielekkage
Caravelle uit '86 met DG motor van na '85, omgebouwd tot camper.
Re: Startmotor met olielekkage
Dus toch voor revisie gegaan? Kun je weer 25 jaar vooruit!
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen