Waeco MagicSpeed MS50

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
Erik
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:35
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door Erik »

Toch nog een vraagje Leon.

Kan je de diagnosetest ook doen als je de snelheidssignaaldraad niet aangesloten hebt op het kastje?
Dan weet ik dat het aan de aansluiting daarvan niet kan liggen.
Groeten, Erik
===========
T3 1.6TD Club Joker III '89
Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:39
Locatie: Utrecht

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door Leon »

Hoi Erik,

Oei, dat zou ik niet durven zeggen :???: [[uuhhmm]] Ik heb em natuurlijk ook niet zelf ontworpen :mrgreen:
Ik had de snelheidssensor in elk geval wél aangesloten...

Misschien dat de regel-unit wel controleert of de sensor is aangesloten, je zou kunnen meten hoeveel weerstand er op de sensor zit en dat eventueel nabootsen met een zekering? :?:
Kan je em niet toch even aansluiten? Als je toch met losse accu aan het testen gaat, kan je misschien ook wel zodanig in de buurt van je sensor gaan zitten dat het allemaal aan te sluiten is.

En je kan natuurlijk altijd eerst proberen zónder sensor, als het dan al meteen werkt ben je direct klaar [[thumbup]]

Groet,
Leon
Groet,
Leon
-----------------------------------------------------------
Voorheen T3 zelfbouw-camper 1.9 WBX, met gereviseerde DG van TES, nu even bus-loos

Handrem erop, en je bent thuis!
Gebruikersavatar
Erik
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:35
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door Erik »

Leon,

Het gaat er voor mij om dat ik wil weten of ik de test ook kán doen indien deze niet aangesloten is.
Ik heb de diagnose test nog nooit succesvol kunnen uitvoeren, met of zonder de aangesloten snelheidssensor.

Maar als jij voor mij zou willen testen of de diagnosetest zonder snelheidssensor ook gewoon werkt dan kan ik hem bij mij ook gewoon los houden en stapje voor stapje zaken uit te proberen om de diagnosetest te laten slagen..
Is bij jou toch gewoon een kwestie van het snelheidssignaal stekkertje eruit halen en dan de diagnose test uitvoeren?
Groeten, Erik
===========
T3 1.6TD Club Joker III '89
Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:39
Locatie: Utrecht

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door Leon »

Natuurlijk, zal ik even voor je testen [[thumbup]]
Alleen kom ik er komende dagen niet aan toe om te reageren op het forum, ben de CC dan aan het "testen" in Luxemburg :mrgreen:

Na het weekend dus pas antwoord! [[bonk]]

Groet,
Leon
Groet,
Leon
-----------------------------------------------------------
Voorheen T3 zelfbouw-camper 1.9 WBX, met gereviseerde DG van TES, nu even bus-loos

Handrem erop, en je bent thuis!
Bancras

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door Bancras »

Ik heb nog geen cruise-control maar denk er wel serieus over om er een te monteren. Nu wordt er in een ander forum geschreven dat voor het snelheidssignaal met succes gebruik wordt gemaakt van de W-aansluiting op de dynamo. Bij mijn T3 gebruik ik de W-aansluiting al lange tijd voor de aansturing van de toerenteller. De draad zit dus al in de kabine. Als je dynamo een W-aansluiting heeft lijkt mij deze voorziening veel gemakkelijker dan het gedoe met magneetjes op de aandrijfas.
Groeten, Bob.
Bancras

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door Bancras »

Ik zie nu pas dat er een paar weken geleden al een draadje was over het snelheidssignaal waar ook de W-aansluiting werd genoemd. Een beetje overbodig dus mijn reaktie.
Groeten, Bob.
Gebruikersavatar
Erik
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:35
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door Erik »

@Leon: Oke geen probleem, alvast bedankt!

Wat is precies een W-aansluiting en hoe zou je die dan kunnen gebruiken?
Groeten, Erik
===========
T3 1.6TD Club Joker III '89
Gebruikersavatar
tifrajo
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 860
Lid geworden op: 22 jan 2009 11:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door tifrajo »

Hallo Erik,
Op de zoekfunctie van dit forum had ik meer dan 1000 hits.
Even proberen?
Vriendelijke groeten,
Frans Willem Arnold Jonker V.W.W.G.

Als ik niet sleutel aan de club joker, doe ik dit: http://www.fransjonker.exto.nl
Gebruikersavatar
Erik
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:35
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door Erik »

:oops:

[[thumbup]]
Groeten, Erik
===========
T3 1.6TD Club Joker III '89
Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:39
Locatie: Utrecht

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door Leon »

Hey hey [[bye]] ,
Ik had beloofd nog terug te melden hoe de CC zich gedragen heeft na een uitgebreidere test.

Welnu, wat mij betreft 10 uit 10 voor de jongens van Waeco [[thumbup]] [[thumbup]]

Ik ben van Utrecht naar Luxemburg gereden, (en terug uiteraard :mrgreen: ) CC aan zodra daartoe de mogelijkheid was, en dat was het grootste deel van de rit 8) .
Navigatie gaf gedurende de rit aan dat ik 88km/h reed en deze snelheid werd ook bij licht stijgen en dalen tot op de km :D constant gehouden.
Bij steviger stijging gaf de CC de controle terug als ik rond de 10km/h terugzakte in snelheid. Lijkt me een prima marge.

Ook het versnellen of vertragen via de bedienings-unit werkt goed, per km te regelen. Ik merk dat ik dat overigens niet of nauwelijks gebruik. (Voor de volledigheid, ik heb twee magneetjes op de aandrijfas.)

Ik heb geen exacte gegevens over mijn brandstof-verbruik, maar het was met CC beduidend beter dan zonder. :roll: Was natuurlijk wel te hopen, maar ik had natuurlijk gedacht dat ik zelf ook al aardig rustig zou rijden :buiken:

Al met al dus zeer tevreden! Snel weer een tripje plannen! [[toast]]

Groet,
Leon
Groet,
Leon
-----------------------------------------------------------
Voorheen T3 zelfbouw-camper 1.9 WBX, met gereviseerde DG van TES, nu even bus-loos

Handrem erop, en je bent thuis!
Gebruikersavatar
ghulst
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 364
Lid geworden op: 06 sep 2005 07:39
Locatie: Goes, Zeeland, Vakantieland
Contacteer:

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door ghulst »

Goed om te horen. Dat wordt dus ook een accessoire die de DoKa in gaat. Vorige week stond de Peugeot bij het schadebedrijf en kregen we een Kia Cee'd mee. Niet vooruit te branden en zonder cc. Frustrerend op de snelweg. Het is ook weer voor het eerst in 3 jaar dat ik een auto zonder cc voor afstanden reed. En dan weet je pas hoe vaak je zo'n ding gebruikt. ;-)
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door Bob »

Leon schreef:Welnu, wat mij betreft 10 uit 10 voor de jongens van Waeco [[thumbup]] [[thumbup]]
Die van mij is van John Gold, maar met dezelfde ervaringen. [[thumbup]] [[thumbup]]
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
janjaapdeluxe
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 336
Lid geworden op: 22 mar 2006 16:59
Locatie: Eindhoven

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door janjaapdeluxe »

Gebruik zo'n zelfde unit, volgens mij ook van John Gold. Werkt al jaren perfect, maar begint de laatste tijd wat schokkerig te rijden.

Snelheidssignaal haal ik van achter de snelheidsmeter, wellicht dat daar electrisch iets niet helemaal jofel meer is; voor de vakantie maar eens oplossen :)

Groet, Jaap
T3 Caravelle 1.6D '87, camper met hefdak
Ford Mondeo 1.6TDCi
Seat Arosa 1.7SDi
Suzuki GS550E '79
Ducati S4RS '07
rontv

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door rontv »

heren

Gaarne uw hulp

bvd


Bericht is aangepast door het forumbeheer
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14986
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door Theo Postma »

rontv schreef:heren

Gaarne uw hulp

bvd
Omdat je nog maar net op ons forum bent, heb ik je bericht niet verwijderd.
Alleen wat aangepast.
Het wordt door ons erg op prijs gesteld, dat je je houd aan de afspraken.
Met je naam afsluiten, wordt erg op prijs gesteld. [[thumbup]]
Bij het niet nakomen ervan, ervaar je nu.
Gebruikersavatar
Erik
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 jul 2008 14:35
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Waeco MagicSpeed MS50

Ongelezen bericht door Erik »

De cruise werkt bij mij nu ook eindelijk! :D

Het probleem was een te laag voltage wat op de geschakelde plus stond. [[head]]
Ik heb het brein voorin de bus zitten en de geschakelde plus bij de radio vandaag gehaald. Hier stond netjes ruim 12v op dus daar zocht ik het probleem ook helemaal niet. [[feuer]]
Maar het ledje op het kastje wilde op geen enkele manier gaan branden en ik had al vanalles geprobeerd maar niets hielp. Tot ik de constante plus van de radio maar eens aansloot op het brein, geen idee waarom trail & error management ;)

En toen ging het ledje meteen branden! :D
Toen het voltage maar eens meten op die constante plus en die bleek ruim 13v te zijn.
Het probleem zat hem dus in die 1 volt verschil terwijl in de handleiding staat dat er 12 volt nodig is en geen ruim 13 volt. :???:
Met electronica problemen kan je zo lang zoet zijn.....maar goed ben blij dat hij het nu eindelijk doet.

Toen maar de geschakelde plus uit de zekeringkast genomen, deze draad was dikker en ook hier stond gelukkig ruim 13 volt op en daar deed hij het ook op.

Toen snel proberen met een testrit en het werkte meteen! :D
Op het moment van de juiste snelheid druk ik op de knop en laat het gas los.
Er zit dan wat vertraging in en hij zakt dan ook iets af in snelheid waarna hij na een paar seconden naar de juist ingestelde snelheid gaat.

Het tippen omhoog en omlaag werkt ook alleen niet elke keer met 1 km per uur sneller of langzamer zoals beschreven maar vaak iets meer.
Doe ik nog iets verkeerd of zijn deze systemen niet zo nauwkeurig als ze pretenderen?
Groeten, Erik
===========
T3 1.6TD Club Joker III '89
Plaats reactie