motordragers vw t3 syncro turbo diesel

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
sciroccoracer
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 feb 2012 22:14
Locatie: klazienaveen

motordragers vw t3 syncro turbo diesel

Ongelezen bericht door sciroccoracer »

Moi

Vraagje zijn de motordragers van een gewone t3 turbo diesel het zelfde,
als die van een t3 syncro turbo diesel.
Ik bedoel dus de zwarte stalen dragers die aan de carrosserie geschroefd zitten,
waar de motorrubbers aan vast zitten.
Gr.Edwin

klazienaveen daar moet je heen.

vw scirocco 1 bj.1976
vw lt camper bj.1977
vw t3 syncro bj.1985
audi 200 quattro turbo bj.1986
audi 200 quattro turbo avant bj.1986
Gebruikersavatar
René
Gewaardeerd schrijver
Berichten: 5246
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:40
Locatie: Arnhem

Re: motordragers vw t3 syncro turbo diesel

Ongelezen bericht door René »

Nee Edwin, helaas die zijn niet hetzelfde ook al lijken ze op elkaar.
De buizen voor een syncro hebben een extra oog er aan gelast waar de motorbescherming aan vast gemaakt wordt en de buizen hangen een centimeter of 6 lager waardoor de cardanas onder de chassisbalk door paste en er ruimte voor de tank ontstond. Oftewel ze zijn niet uitwisselbaar onderling.

René
Als je er iets aan doet doe het dan goed :)
Gebruikersavatar
sciroccoracer
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 feb 2012 22:14
Locatie: klazienaveen

Re: motordragers vw t3 syncro turbo diesel

Ongelezen bericht door sciroccoracer »

Rene
Bedankt voor je antwoord.
Hier kan ik wat mee super.
Gr.Edwin

klazienaveen daar moet je heen.

vw scirocco 1 bj.1976
vw lt camper bj.1977
vw t3 syncro bj.1985
audi 200 quattro turbo bj.1986
audi 200 quattro turbo avant bj.1986
Gebruikersavatar
Johannus
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 235
Lid geworden op: 30 mar 2016 12:33

Re: motordragers vw t3 syncro turbo diesel

Ongelezen bericht door Johannus »

Even een topic-kick

Hoe moet ik bovenstaande nu lezen? hangt een syncro motor lager dan een niet syncro motor?

Van waar mijn vraag:
- Ik ben bezig met een flippedGearbox TDI ombouw, en daarvoor moet ik de motor iets laten zakken. Een centimeter of 4.
De originele beugels moeten daarvoor aangepast. ( ik heb gewoon een 2WD 1.6 TD (JX) bus )
Nu liggen de beugels bij de lasser, maar die zegt mij dat de beugels best roestig zijn, en ik beter een andere set kan zoeken. Aangezien de beugels aangepast moeten worden zou hij liever een setje betere beugels als basis nemen.

Nu,bij Brickwerks en VWClassicparts zie ik nieuwe syncro beugels te koop staan, (DUUR!!) maar als ze passen, en deze de motor óók laten zakken, is laswerk misshcien wel helemaal niet nodig? of makkelijker?

Iemand die het weet?
Met vriendelijke groet,
Jaap


---------
PanelvanCamper 1990 1.6TD JX to be 1.9TDI AFN
Er moet toch iemand voorachteraan rijden in de file?
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: motordragers vw t3 syncro turbo diesel

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

De motor hangt inderdaad lager in een syncro om de al gegeven redenen alleen is het in jou geval niet goedkoper om de lasser op basis van je roestige steunen iets op maat te laten maken?
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
marcel w
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1770
Lid geworden op: 03 jan 2010 17:44
Locatie: onderdendam

Re: motordragers vw t3 syncro turbo diesel

Ongelezen bericht door marcel w »

Het laswerk voor de flipt audi bak is maar minimaal.motor hoeft maar 4cm te zakken en 1,5cm naar voren te komen.
De kosten om dit te laten doen zal misschien een keer een 100,- euro zijn.syncro dragers zijn een stuk duurder en de motor zakt dan meer dan die 4 cm en komt niet de 1,5 cm naar voren.in mijn ogen dus geen handige optie,
groet marcel
rijd nooit sneller den je bescherm engel vliegen kan!!!

1982 postbus met hele grote gaten en geen motor projectje
Plaats reactie