Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Een goede reden om ze maar in het forum zelf te gaan zetten [[thumbup]]

Theo
IVARIO
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 aug 2016 15:46
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door IVARIO »

Ach, kan dat ook dan?
Gr.,
Ivar

"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
IVARIO
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 aug 2016 15:46
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door IVARIO »

Theo Postma schreef: 02 aug 2017 07:55 Een goede reden om ze maar in het forum zelf te gaan zetten [[thumbup]]

Theo
Beste Theo of iemand anders,

Ik zou graag weer foto's plaatsen, nu Photobucket het niet meer toestaat en zou ze dus best rechtstreeks op het forum willen zetten, maar ik weet niet hoe dat moet. Ik zag er elders op het forum ook niets over staan. Kan iemand het mij uitleggen?
Gr.,
Ivar

"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Je kan ook tinypic.com gebruiken. Is vrij eenvoudig. Ik zelf gebruik Flickr en zet daarvan de links in mijn berichten, voordeel: je hebt al je eigen foto’s direct gesorteerd en overal beschikbaar.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door Theo Postma »

na de ervaring met het als zeer betrouwbare bekent staande host photobucket, weet ik weer dat er niets gratis is en niets jaren lang blijft werken.
Vooral in een forum is dit lastig als je topic het plots moet doen zonder de foto's die je verhaal moeten ondersteunen.
Daarom lijkt me het opslaan in het forum zelf nog het meest bedrijf zeker, het verhaal van Frits om foto's in een apart mapje te bewaren voor het forum, mooi verkleint en dan in je verhaal slepen.
Zo doe ik het ook, en dat bevalt wel.
Soms is het even er voor gaan zitten, en dan weet je het hoe het moet gewoon oefenen.

Theo
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door luizenbos »

Hai Theo

de map resize die ik maak is alleen map om de foto's die ik ge- resize hebt om naar een forum te bewegen :D het originele die ik heb staan nog op de computer . dat zijn de grotere bestanden lees foto's

de resize foto's die gooi ik dan weer weg ander staat je pc vol met dubbele bestanden met groot en klein en dan weet je het niet meer naar een tijd [[thumbup]]

Even terzijde dat wel photobucket, is het ergst is hele forums zijn kaal en alles is weg zonder plaatje tinypic.com idem als je er opklikt [[sad]]
het kan zoveel makkelijker gewoon hier via bijlage .

stoppen topic vervuiling :lol:
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Exat zo doe ik het ook Frits noem het mapje forum foto.
Zal Floris vragen om dit stuk over de foto s te verplaatsen naar het andere topic met vragen over hoe fotos te plaatsen.

Theo
IVARIO
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 aug 2016 15:46
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door IVARIO »

Bedankt allemaal, de foto's staan er weer in. Nu rechtstreeks hier op het forum geplaatst.

Update:
Alles OK met Lobke. Heb vorige week de twee ronde rubbertjes, die onder het dashboard in het verbindingsstuk tussen de twee stuurstangdelen zitten, vervangen. Lobke stuurt nu wat strakker omdat de speling weg is.

Heb ook een nieuwe tankvlotter gekocht, omdat de benzinemeter naar "nul" zakt, zodra de tank ongeveer tweederde leeg is.
Maar goed, dat klusje zal pas volgend voorjaar aan de beurt komen.
Wel nog onlangs tweedehands schuiframen links en rechts geplaatst. Met dank aan Lieven van de T3 Club Belgium!

Verder een paar maanden geleden weer wat moeilijkheden gehad met de schuifdeur.
Was even zoeken, maar erg simpel te verhelpen: als je de deur dichtschoof, dan bleek dat het schuifje aan de binnenkant door de schok naar beneden zakte, dus op slot ging. Iets strakker vastgedraaid en het probleem was verholpen.

Tevens ook een paar maanden geleden er achter gekomen dat mensen je van buitenaf kunnen insluiten. We stonden in Frankrijk op een gratis overnachtingsplaats en we hadden mijn mountainbike achter op de fietsdrager staan. Wakker geworden toen de dieven - gelukkig - moeite hadden om mijn fiets te stelen en ze zo hard aan het sjorren waren dat Lobke heen en weer schudde.
Als de sodemieter geprobeerd de schuifdeur te openen. Helaas: blijkbaar lukt dat niet als iemand de hendel van buitenaf blokkeert?! Toen ik het gordijntje van de schuifdeur opzij schoof, keek ik recht in de boeventronie van het jonge klootzakje. Ze waren met zijn tweeën, dus boef 1 ging ondertussen vrolijk sjorrend aan de fiets verder met zijn "werk". Ik probeerde luid vloekend dan maar snel de rechter voordeur te openen, maar ook die werd door de kloothommel geblokkeerd. Ik wist tot dat moment niet dat ik ZO veel scheldwoorden kende...

Op hetzelfde moment wurmde mijn vriendin zich langs mij tussen de voorstoelen door en opende de bestuurdersdeur. Als het crapuul met z'n drieën waren geweest, hadden ze die ook nog kunnen blokkeren. Mijn vriendin met grote hond (die overigens geen vlieg kwaad doet) sprong eruit, met mij op de hielen. Zodra ze de deur opende, kozen de lafaards het hazenpad. Aangezien het donker was en zij de vluchtpaadjes wel kenden en wij niet, waren ze onmiddellijk "pleite". Gelukkig, mijn fiets was dat niet. Hoewel ze de twee dikke kettingsloten al hadden doorgeknipt, was het ze niet gelukt het slot van de fietsdrager zelf, waaraan de fiets ook was vastgemaakt, los te krijgen, vandaar hun gefrustreerde gesjor.

Sindsdien gebruiken we, als we gaan slapen, alléén twee schuiven om de voordeuren van binnen uit op slot te doen en niet meer de eigenlijke deursloten zelf, waardoor potentiële (fiets)dieven ons moeilijker kunnen opsluiten. Die schuiven waren er overigens al door de vorige eigenaren in gezet, om het dieven moeilijker te maken IN te breken... Hoe ironisch.
Ook hebben we nu dus een schuifraam in de schuifdeur, die we in geval van nood kunnen openen.

Wel gek hoor: opgesloten zitten in je eigen campertje.
Mijn vriendin heeft de nacht erna niet zo heel lekker geslapen, maar gelukkig is dat gevoel ondertussen alweer gesleten en camperen we vrolijk verder, meestal in "the wild".
DSCN6972.JPG
DSCN6973.JPG
DSCN6974.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr.,
Ivar

"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
IVARIO
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 aug 2016 15:46
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door IVARIO »

Ik ben vandaag bezig met het verversen van de versnellingsbakolie. Om er goed bij te kunnen om de vulplug los te draaien, heb ik de schakelstang losgemaakt van de versnellingsbak. Even een vraag: Moet het stofrubber, dat om de as zit die uit de versnellingsbak komt, gevuld worden met vet, of is dat niet nodig? Het andere rubber, dat aan het eind van de schakelstang zit, moet zo te zien wel met vet gevuld worden.
Gr.,
Ivar

"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
IVARIO
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 aug 2016 15:46
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door IVARIO »

Er ging trouwens geen vier liter versnellingsbakolie in, maar zo'n drie liter, tot het eruit begon te lopen.
Maar goed, ze schakelde ervoor al goed en nu zelfs nog wat zachter.

Zo zag de aftapplug er trouwens uit:
Gear box aftapplug.jpg

Enne, wie heeft er nu spatlappen met zijn eigen naam erop?
Welnu, ik dus!
lobke 2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door IVARIO op 13 jul 2018 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr.,
Ivar

"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Is dat veel Ivar wat er aan de plug is blijven hangen?

Theo
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door krisg »

Intiutief lijkt het mij redelijk veel.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
IVARIO
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 aug 2016 15:46
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door IVARIO »

Mij lijkt het ook veel, maar ik heb in mijn leven pas vier keer de olie van een versnellingsbak ververst en dit was de eerste keer bij een T3, dus ik weet niet of het veel is want ik heb weinig vergelijkingsmateriaal.
In ieder geval was het zeker flink meer dan bij mijn vorige wissels.

Geen idee of dit kan, maar ik vraag me trouwens af of het mogelijk is dat er misschien nog een dikke drab in de versnellingsbak zat, waardoor er slechts een kleine drie liter in ging, i.p.v. vier liter?
Of gaat er wellicht minder olie in de versnellingsbak van een luchtgekoelde 2.0 CU benzine motor van 1980?
Gr.,
Ivar

"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
IVARIO
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 aug 2016 15:46
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door IVARIO »

Afgelopen week voor een vakantie naar Friesland geweest en Lobke heeft het weer prima gedaan.
Ongeveer 0,3 liter olie verbruikt op 800 km.
Gr.,
Ivar

"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Dit was de mijne. Nu 60K verder waarschijnlijk de hoofdlagers uit de bak en/of het lagerschild. Door axiale speling loopt het kroonwiel op de pignon vast in achteruit. Moet de boel maar eens wegbrengen. :!:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
IVARIO
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 129
Lid geworden op: 19 aug 2016 15:46
Locatie: Heist-op-den-Berg (B)

Re: Lobke, de gele VW T3 Eurec Cassandra

Ongelezen bericht door IVARIO »

De mijne schakelt gewoon erg goed, dus we zullen wel zien wat de toekomst eventueel brengt.
Gr.,
Ivar

"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
Plaats reactie