Flex Lidl of Action?

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Flex Lidl of Action?

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Hoi,

Bij de Lidl lagen ze nog steeds verleidelijk in de schappen, de pneumatische flex:

Afbeelding

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Persl ... p100199573

Aangezien ik inmiddels een beetje gek wordt van het constant verwisselen van schijfjes op mijn haakse slijper leek het me wel een idee om er even een el cheapo ding bij te kopen. Wat zou je doen, bovenstaande of gewoon even naar de action want daar liggen ze ook voor 20 euro. Ik heb op zich wel een redelijke compressor.

Of zou je zo'n ding juist ergens anders vandaan halen. Iemand verder ervaring met het pneumatische spul van de Lidl?
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Flex Lidl of Action?

Ongelezen bericht door luizenbos »

Erik :mrgreen:

komt me bekent voor dat wisselen :lol: daarom heb er 2 maar dat lucht ding zou ik niet willen de is reden op momend dat je klaar ben met slijpen staat die compressor
op de achtergrond weer zich zelf te vullen een dubbele kolere herrie .

Heb zelf een gratis boormachine op lucht die ik niet meer gebruik om die reden koop voor 3 tientjes 1 op elektrisch als je klaar bent met slijpen is het ook stil maar dat is mijn persoonlijke voor keur :wink:

maar voor erbij ach net wat zegt 20 euro is niet veel kun je het altijd voor proberen
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Flex Lidl of Action?

Ongelezen bericht door Marcel.S »

persoonlijk heb ik met electrisch gereedschap van het lidl merk meer goede ervaring dan de prulletjes van de action .
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: Flex Lidl of Action?

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Marcel.S schreef:persoonlijk heb ik met electrisch gereedschap van het lidl merk meer goede ervaring dan de prulletjes van de action .

Enige is dat het dit keer om pneumatisch spul gaat van de Lidl. Verder ben ik het geheel met je eens. Daarom inderdaad ook de lastige keuze wellicht.

Goed punt Frits. Ben er dus nog niet echt uit. Iemand een van deze toevallig gekocht onlangs?
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Flex Lidl of Action?

Ongelezen bericht door Marcel.S »

het is me ook meer te doen om de merknaam die er bij de lidl op staat, i heb er hobbymatig goede ervaringen mee.
zo heb ik al een klap stanley mes van de lidl (4 euro ) 6 jaar intensief in de bouw gebruikt, ziet er niet meer uit, heeft in zand gelegen heeft vast gezeten , gevallen enz enz , doet het nog steeds en super handig .
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: Flex Lidl of Action?

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Daar heb je een punt. Al zegt Frits dan weer geen goede ervaringen te hebben met gereedschap op lucht.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Flex Lidl of Action?

Ongelezen bericht door luizenbos »

ho wacht even Erik [[thumbup]] dat heb ik niet gezegd .

ik goede ervaringen met lucht ----- denk aan mijn lucht zaag- lucht hamer -lucht beitel -en- lucht knipper lucht sleutel haakse en de lucht sleutel allemaal van lidl :!: :!: :!:

die gebruik dus kort maar mits de compressor op een plek staat buiten en dat die zeer groot is en niet hoort :mrgreen: zoals in een garage bedrijf ---- hobby matig ligt dat op vele vlakken heel even anders .

dus als het even kan vanwege de herrie contenu heb ik liever elektriciteit
Laatst gewijzigd door luizenbos op 07 mei 2017 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: Flex Lidl of Action?

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Ha, kijk aan! Je hebt gelijk. Excuus. Het blijft ook gewoon te gek speelgoed vind ik. Ik laat het even bezinken. Iemand die een van deze productie heeft gekocht, ben benieuwd hoe het bevalt.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Flex Lidl of Action?

Ongelezen bericht door luizenbos »

Waar maak je druk om gewoon doen voor die 2 tientjes en je komt er van zelf achter of wel of niet bevalt waag eens een gok op safe spelen lukt niet altijd
door schade en schande word men wijs kom je er achter voor volgen de keer of het wat was .

zo niet leer geld en dat nog voor een klein beetje geld ook :buiken: daar kom je wel over heen je krik steun is belangrijker :wink:

mijn lucht sleutel heb er nu 2 de (( haakse )) die viel een klein beetje tegen net effe te weinig kracht maar daar in tegen als de bout losser was heel makkelijk los draaien .de doppen die erbij zaten die maken alles weer goed .
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: Flex Lidl of Action?

Ongelezen bericht door rick »

Luchtgereedschap moet je afstemmen op de capaciteit van je compressor. Hoe beter (duurder) de apparatuur hoe kleiner het luchtgebruik? Wat is het echte (effectieve) luchtverbruik? De geadverteerde 50 liter (wat dat ook mag betekenen) zegt mij niets. Ik vermoed dat je deze slijper alleen normaal kunt gebruiken in combinatie met een zware compressor of een hele grote voorraadtank van vele tientallen liters.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Flex Lidl of Action?

Ongelezen bericht door Marcel.S »

je moet kijken wat je compressor per minuut produceert, en wat je lucht gereedschap nodig heeft per minuut , ook olie heeft luchtgereedschap nodig .

een compressor kan een enorme tank hebben , maar als hij per minuut maar 60 liter voor je samenperst dan kun je het wel vergeten met een slijptol op lucht , die lust wel wat .
Gebruikersavatar
Erik Middel
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 862
Lid geworden op: 20 mei 2012 21:36
Locatie: Kampen

Re: Flex Lidl of Action?

Ongelezen bericht door Erik Middel »

Nou, er lagen nog zat van die dingen bij de Lidl, dus eerst die maar eens proberen:

Afbeelding

Mooi compact dingetje! Hij werkt best naar behoren, alleen mijn compressor was nog niet geheel op druk. Heb een 100 liter tank dus denk dat ik wel een eind moet komen. Maakt in ieder geval minder lawaai dan mijn elektrische als de compressor zelf niet staat te loeien natuurlijk.

Je hebt twee sleutels nodig voor het vervangen van een schijfje, maar zat er allemaal bij. Dus heel compleet.

Nu nog eens kijken naar de compressor zelf. De regelaar doet het niet goed waardoor de motor niet op tijd aan gaat en niet op tijd afslaat. En als die dat al doet, dan loopt de tank weer leeg. Een flinke puzzel en het lijkt dat dit vooral te maken heeft met de stelschroef op het kastje zelf.
Groeten,

Erik

Volkswagen T3 uit 1981 met een luchtgekoelde 2.0l (CU) motor
Volg hier de restauratie: viewtopic.php?f=24&t=27249
T3-83
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 mar 2016 14:42
Locatie: 071

Re: Flex Lidl of Action?

Ongelezen bericht door T3-83 »

Ik heb sinds een tijdje de Parkside slijpsteen/bandschuur combinatie op m'n werkbank staan, uit de lidl webshop.
Was iets van 30 euro geloof ik... Gaat vooralsnog prima!
De slijpsteen en schuur band die erbij zat werken goed, maar heeft standaard maten dus als ze op zijn kunnen ze voor 'merk' vervangen worden :)
Groeten, Rinus
____________________
T3 1983 1.9 TD
Plaats reactie