FR toerist bestuurder in NL camper...

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
ultramars
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:59
Locatie: Amsterdam

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door ultramars »

ok, den, als ik koop bij voorbeeld een duits multivan zo geleverd van de fabriek eerder dan 1987, kan ik het nog in NL als camper invoeren ook zonder pop-up dak?
MVG, Philippe.

Nota: Dit bericht wordt mede geschreven met deepl.com/translator , maar ook door mij ;)
presdentatie + mijn bussen geschriedenis
mijn caravelle NL
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ja dat kan, als je duitse papieren aangeven 'wohnmobil zulassung' maakt dat het wel makkelijker.

zoiets dus https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &fnai=prev

Ik zou zelf nog wel een andere invalshoek durven proberen maar daarvoor kan ik geen garantie geven dat de RDW of belasting die route slikt.

deze is van '86 maar als stationwagen toegelaten. Maar met originele slaapbank en keukenblok zou ik eerst langs de RDW gaan om hem als kampeerwagen te keuren (en juiste CVO mee om vast te leggen in de database) Daarna de belastingdienst zien te overtuigen ;-)

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... scopeId=MH

Mijn eigen probleem is dat voor Tony de 16"syncro dit allemaal niet geldt. Die is van 89..... En heeft tussen 87 en 2002 geen NL registratie gehad met kwarttarief.

Dus simpel gezegd;

Voor 1987 alles met kampeerkenteken af fabriek/1e toelating komt in aanmerking kwarttarief (aan de hand van de toen geldende eisen)

Tussen 1987 en 2002 enkel de voertuigen die in die jaren voor kwarttarief in aanmerking kwamen (reeds een beschikking hadden van de belastingdienst)

Na 2002 enkel de voertuigen die voldoen aan de stahoogte eis en vaste eisen volgens de belastingdienst/rdw.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 06 okt 2017 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
ultramars
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:59
Locatie: Amsterdam

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door ultramars »

ok, super ! Bedankt voor de uitleg :)
MVG, Philippe.

Nota: Dit bericht wordt mede geschreven met deepl.com/translator , maar ook door mij ;)
presdentatie + mijn bussen geschriedenis
mijn caravelle NL
Gebruikersavatar
ultramars
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:59
Locatie: Amsterdam

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door ultramars »

ok, ik heb nu oplossing gevonden: een caravelle dat is in NL reeds ingeschreven als camper:

http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 35&t=29553 ;)
MVG, Philippe.

Nota: Dit bericht wordt mede geschreven met deepl.com/translator , maar ook door mij ;)
presdentatie + mijn bussen geschriedenis
mijn caravelle NL
Plaats reactie