FR toerist bestuurder in NL camper...

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
ultramars
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:59
Locatie: Amsterdam

FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door ultramars »

dag forumers & andere bus rijders !

Na een paar jaaren autorijden ( af en toe ) in NL met mijn frans T3's, zou ik eindelijk een NL t3 kopen !

Het wordt een camper te zijn, en ik wil een stichting maaken zo dat deze stichting wordt de eigenaard van mijn t3, als ik ben niet geregistered in NL, en wil zo blijven ( Het is zo leuk om in Holland een toerist te zijn, want ik zal voor altijd een Franse toerist blijven ^_^ )
Ik zal de belangrijkste persoon van deze stichting zijn, en dus de hoofd bestuurder van deze auto.

Voor dit project heb ik een paar vragen voor julie:

- ik wet dat het is mogelijk voor mij een NL auto te rijden met mijn frans rijbewijs, maar hoe is het met de verzekering?
Ik ben zinds 25 jaar altijd verzekeerd als hoofdrijder van een auto van mij, maar met FR verzekering naturlijk: kan ik deze besturder geschiedenis gebruiken voor een better prijs te krijgen bij een NL verzekering ?

- Een vriend van mij heb toen een mercedes 508 gekocht; Dit was zijn eerste auto na het rijbewijs examen, maar hij heb een verzekering contract gekregen door de NL mercedes 508 club ( of vereniging ? ); dit was voor hij de mogelijkheid om een echt goedkoop verzekering te hebben voor zo een jonge bestuurder !
is er zo een club/vereniging voor VW t3 in NL?

- De camper van mijn dromen is reeds op camper kenteken, maar nog N1 voertuig (bedrijfauto) dat is niet welkom binnen amsterdam milieuzone: Kennen jullie je de procedure om het te veranderen naar een M1 Personenauto ?

- Andere dingen dat ik moet voor dit project weten / verzogen ?

merci pour vos réponses / bedankt voor julie antwoorden :)
philippe

PS: dit is een van mijn eerste bericht op dit forum behalve advertentie ontwerpen, als ik maak gewon liever gebruik van de FR forum (3600 berichten op t3zone.fr), zo ik ben niet zekker dat dit ontwerp zit op de goed deel van deze forum...
MVG, Philippe.

Nota: Dit bericht wordt mede geschreven met deepl.com/translator , maar ook door mij ;)
presdentatie + mijn bussen geschriedenis
mijn caravelle NL
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Het onderwerp staat hier goed.
Maar wordt het een auto met Nederlandse kenteken?
Dan moet je inwoner zijn in Nederland om er in te blijven rijden.
Voor een stichting, moet je Nederlander zijn om deze op te richten en hier wonen.
Ga er van uit dat de vuist regel, alle landen en hun inwoners mogen en kunnen met dezelfde rechten in de EU zich bewegen.
Het bezit en het berijden van een auto valt onder het land waar je inwoner van bent.

Theo
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door krisg »

Dus om de auto te kopen, in te schrijven en te rijden is je adres in Nederland voldoende, voor op het oprichten van een stichting gaat het om je nationaliteit ? of zie ik iets over het hoofd ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Dat staat er niet, er staat inwoner zijn.
Kopen mag je overal, de auto moet je registreren in het land waar je woont.
(als je er zelf in gaat rijden)
Ik praat naar wat ik denk hoe het zit :D

Theo
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Gelet op de specifiekheid van de situatie, kun je deze vragen beter aan de Belastingdienst stellen. Een Nederlander die hier met een buitenlands kenteken rondrijdt, mag niet, maar in jouw situatie is het net andersom. Verzekeringsvraag kun je daarna bij een verzekeringsmaatschappij neerleggen, maar zoek eerst maar uit of het juridisch kan. Een stichting kan alleen als er geen winstoogmerk is. Jij verhuurt campers, dat wordt aangemerkt als een commerciële activiteit.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door insomnia »

Theo Postma schreef:H
Voor een stichting, moet je Nederlander zijn om deze op te richten en hier wonen.
dit is incorrect en wel degelijk mogelijk.

verder sluit ik mij aan bij de overige opmerkingen.. ik denk dat idd belastingdienst een goede is.. maar heb je met de toch wel bijzondere woon/werk constructie die je voert niet sowieso juridisch en vooral fiscaal advies beschikbaar?
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
ultramars
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:59
Locatie: Amsterdam

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door ultramars »

Theo Postma schreef:Het onderwerp staat hier goed.
Maar wordt het een auto met Nederlandse kenteken? ja, dit is het idée :)
Dan moet je inwoner zijn in Nederland om er in te blijven rijden.
Voor een stichting, moet je Nederlander zijn om deze op te richten en hier wonen. een vriend van mij is lid van een NL stichting dat heeft een BE inrichter, vandaar mijn idée om een stichting te créeren die wordt de eigenaard van dit t3 (en andere dingens te doen dat kan met een stichting, zoals feestje te organiseren [[toast]] )[/size]
Ga er van uit dat de vuist regel, alle landen en hun inwoners mogen en kunnen met dezelfde rechten in de EU zich bewegen.
Het bezit en het berijden van een auto valt onder het land waar je inwoner van bent.

Theo
MVG, Philippe.

Nota: Dit bericht wordt mede geschreven met deepl.com/translator , maar ook door mij ;)
presdentatie + mijn bussen geschriedenis
mijn caravelle NL
Gebruikersavatar
ultramars
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:59
Locatie: Amsterdam

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door ultramars »

insomnia schreef: maar heb je met de toch wel bijzondere woon/werk constructie die je voert niet sowieso juridisch en vooral fiscaal advies beschikbaar?
Ik ben en zal een Franse toerist in Holland blijven, dus geen officieel werken/wonen in NL.
MVG, Philippe.

Nota: Dit bericht wordt mede geschreven met deepl.com/translator , maar ook door mij ;)
presdentatie + mijn bussen geschriedenis
mijn caravelle NL
Gebruikersavatar
ultramars
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:59
Locatie: Amsterdam

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door ultramars »

Steven V schreef:Mijn ouders wonen in Frankrijk, maar zijn nog steeds Nederlanders, met dus een NL paspoort. Toch bezitten zij 2 auto's met een frans kenteken en zijn daar netjes verzekerd.
Ik geloof dat jouw ouders zijn als frans bewoners ingeschreven, toch?
registeren in nederland is voor mij niet interessant ; Dit is wat ik wil vermijden.
MVG, Philippe.

Nota: Dit bericht wordt mede geschreven met deepl.com/translator , maar ook door mij ;)
presdentatie + mijn bussen geschriedenis
mijn caravelle NL
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door Bob »

Waarom zou je als je je niet in Nederland wilt registreren, in een Nederlands gekentekende auto willen rijden, en niet in een Franse?
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ik denk dat je dan beter de vraag niet op internet moet zetten als je anoniem wil (ver)blijven in een land. Klinkt als wel de lusten en niet de lasten.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
ultramars
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 apr 2012 17:59
Locatie: Amsterdam

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door ultramars »

Bob schreef:Waarom zou je als je je niet in Nederland wilt registreren, in een Nederlands gekentekende auto willen rijden, en niet in een Franse?
Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan:
ultramars schreef: Na een paar jaaren autorijden ( af en toe ) in NL met mijn frans T3's...
RoonT3 schreef:Klinkt als wel de lusten en niet de lasten.
ja, zeker !
als iemand blijft niet langere tijd in een land dan in de andere land, heb dit persoon de keuze voor waar zelf in te schrijven. Dit was een snelle keuze in mijn geval:

1) wegbelasting voor mijn 1600kg diesel caravelle (8 sitzplaatsen, M1 personenauto) is meer dan 1600 euros per jaar in noord holland, te verlijken met nul euros in frankrijk;

2) Ik heb gehoord dat de goedkoopst zorgverzekering kostet ten minsten 100 euros per maand in NL, dus 1200 per jaar, dat is weel meer dat ik betal in FR, Aangezien mijn inkomen in dit land te laag is

Dus een nederlandse inwoner te zijn zou me veel extra euros per jaar kosten, dit vindt ik onbetaalbaar en niet interessant...

3) Tijdens mijn verbijf in holland, zit ik meestal in "amsterdam international", een land dat bestaat niet, en waar ik spreek dagelijk engels. Dit helpt me niet beter nederlands te spreken, zo heb ik liever meest bureaucratisch dingen in frans te doen, als ik heb ook better kennis van de frans bureaucratie.

4) Mijn inkomen komt uit de elektronische muziek die ik maak met mijn computer, En dit gaat goed met het Franse productiebedrijf en distributie, tijdens ik kan deze computer makelijk gebruiken samen met luidspreker of hoofdtelefon in elk land voor dit muziek te doen. Dus af en toe tussen FR en NL.

5) Ik ben niet zeker over de toekomst, dus ik heb beter te blijven met wat goed werkt voor mij en wat ik goed weet.


Maar heden komen er verschillende tijden :

A) Er is nu meer mogelikheid voor mij om feestje te organiseren & muziek te spelen als DJ in nederland, en dit is de activiteit dat een bus nodig heeft, terwijl ik kan altijd auto van mijn familly rijden in Frankrijk, als nodig.

B) De toerbussen ( zoals flixbus... ) tussen amsterdam en parijs heben nu electra stekker voor mijn laptop. Dit bedoel 7-8 uuren reizen terwijl op mijn muziek verken voor 19 euro, in de plaats van 7-8 uuren vw bus rijden en 50 euro diesel (dus zonder snelweg betalen) . Dit betekent dat het vaker gebeurt dat mijn bus blijft in amsterdam terwijl ik ben op verblijf in parijs on anders (zie verder)


C) Ik gebruik bijna nooit de parkeerautomaten binnenstaat, maar er zijn nu kentekenscanners overal de snelweg en ook bij de ingang van Amsterdam, ivm milieuzone.
Ik heb ontdeken dat een paar maanden geleden, heben de belastingdienst en de politie een overeenkommst gemaakt over de gebruik van deze scanners:

https://docreader.readspeaker.com/docre ... ogle%20Inc

Dit geldt nu nog niet meer:

https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... r-cameras/

maar ik ben vertrouwen dat een nieuwe wet wilt kommst in de toekomst voor dit technologie nogmals in gebruik te zijn bij de belastingdienst.

Technisch gezien wordt mijn kenteken niet gescand voor de periode waarin ik in Frankrijk zit, maar als we echt in detail zouden komen, zal mijn vw bus ook niet op de weg naar Frankrijk & ddor de grensovergangen worden gescand als ik een toerbus neemt naar frankrijk.

Dit, samen met de feit dat ik verwacht meerdere en langere verbijf voor mij in NL in de toekommst, maak mij denken dat het is tijd om een bus te rijden op NL kenteken.

Ook wordt zo een nederlandse stichting bus handig voor andere lid van dit stichting waneer ik ben zelf niet in de land.


tijdens dit jaar zal ik eigenlijk mijn syncro caravelle te verkopen en verplatsen met een VW t3 caravelle of "bus" (ook diesel), dus 8 of 9 zitsplaats, als ik heb geen meer nood om een syncro te rijden. De eerste vw t3 met diesel motoren was vanaf january 1981 geproduceerd. Dit laat mij met twee mogelijkheid:

*eertse optie: ik koop een frans diesel vw t3 "bus" van 1981, ga door met het te rijden in NL (en hoop dat ik geen probleem krijg met dit), en in 2021, zal ik deze bus met nederland kenteken te maken .

* tweede optie: ik koop nu een vw t3 diesel kamper van 1981 (of 1982 mischrien) op NL kenteken. Dit bedoel nog circa 1500-2000 euro wegbelasting te betalen tot 2021-2022, maar den is de auto is reeds op NL kenteken: geen invoer kosten.

De advertentie dat ik heb toen gezien is nu weg; dit was 2300 euro vraagprijs voor een 1982 camper, te vergelijken met 3-4000 euro de goedkopsten 1981 vw t3 diesel "bus"versie dat ik heb gezien in de advertentie in frankrijk.
Beide opties kan financieel verstandig te zijn, met de tweede optie mischrien geeft mij de zekerheid dat ik geen problemen zal hebben met een bus rijden in NL

Zoooo... ik hoop dat de "waarom" is nu duidelijk voor iedereen; ik heb zelf dit ontwerp geopend voor de "hoe te doen" te vragen. Elke idee of advies van jullie is welkom.
Ook het kontakt van een advocaat dat goed is met deze wegbelasting ontwerpen kan mij hulpen ;)
MVG, Philippe.

Nota: Dit bericht wordt mede geschreven met deepl.com/translator , maar ook door mij ;)
presdentatie + mijn bussen geschriedenis
mijn caravelle NL
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door Bob »

En wij ons maar druk maken over vluchtelingen die niet willen integreren.

Als je in Nederland wilt wonen zul je je moeten aanpassen aan de gewoontes van dit land. Dit betekend hoe vervelend ook, belasting betalen en je conformeren aan de regels die hier gelden.
Bob

2.5 TDI 2008
Gebruikersavatar
Tjeerd
† R.I.P.
Berichten: 1695
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:11
Locatie: Haarlem

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door Tjeerd »

Dus een nederlandse inwoner te zijn zou me veel extra euros per jaar kosten, dit vindt ik onbetaalbaar en niet interessant...schrijf je zelf al

Ik lees eigenlijk alleen maar voordeel als Franse inwoner in Nederland, behalve dat je op sommige plaatsen/tijdstippen wat vaker aangehouden kan worden omdat je met Frans kenteken rijd... dus lekker Frans busje aanschaffen en doorgaan met wat je nu ook al doet [[thumbup]]

Als Nederlander mag je niet (langdurig) in een voertuig rijden voorzien van buitenlands kenteken dit werd/word gezien als belastingontduiking.
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc

nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Nogmaals: Neem contact op met de Belastingdienst. Als ik het zo lees kun je beter met je Franse bus hier rijden. Dat scheelt je veel wegenbelasting en rompslomp. Wel zul je de bus dan ook een significante tijd van het jaar in Frankrijk moeten gebruiken en je moet officiëel in Frankrijk wonen. Als je in Nederland woont moet je in Nederland wegenbelasting betalen. Alleen als je minder dan twee weken per jaar gebruik maakt van de weg, kun je een vrijstelling krijgen. De vraag is dus waar jij woont. Als onderneming (verhuur) is het vergelijkbaar, maar op details mogelijk weer anders, dus bel of mail de Belastingdienst.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
Bob
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3967
Lid geworden op: 22 jun 2007 20:54
Locatie: Kampen

Re: FR toerist bestuurder in NL camper...

Ongelezen bericht door Bob »

Bob

2.5 TDI 2008
Plaats reactie