Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Rick,

belasting op voertuigen is een vermogensbelasting. Je betaalt voor het bezit, ongeacht het gebruik. Je kan het verwachten dat je straks naast de motorrijtuigenbelasting ook wordt aangeslagen voor het gebruik dmv een km heffing. dubbelop dus :-)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Ongelezen bericht door rick »

Hallo Roon,

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vermogensbelasting
De hoogte van de motorrijtuigenbelasting is afhankelijk van het gewicht, de brandstof, het gebruik (geel / grijs) en de mate van vervuiling en niet van het bezit. Je kunt een voertuig bezitten zonder motorrijtuigenbelasting te betalen.
Hoe de regeling wordt doet er niet zoveel toe. Uitgangspunt is dat men betaalt naar gebruik. En dat is een goede zaak.
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Alsof het nu niks kost als je veel rijdt... Ze lopen niet op water die auto's.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Glurie
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jun 2017 21:58

Re: Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Ongelezen bericht door Glurie »

Vanmorgen de bus laten bekijken bij VolksRepairs. Probleem met de remmen gevonden maar verder geen schokkende dingen naar boven gekomen.
Monteur vond het een mooie bus met een goede motor. Nee, niet origineel....En geen goede investering...
Maar het is wel een mooi compleet pakket dat je in deze combinatie van onderdelen niet veel ziet.

Daarom zojuist een prijs overeen gekomen waar beide partijen mee kunnen leven en dit weekend de bus mee naar huis nemen!
Helemaal blij mee.
Zal mijzelf en mijn nieuwe aanwinst binnenkort even introduceren in het daarvoor bestemde gedeelte....

Nogmaals bedankt voor de adviezen.
Heeft mij er in ieder geval toe gezet de bus nog eens goed na te laten kijken door iemand met verstand van bussen.
En heeft me ook een realistisch beeld gegeven van de waarde.
Groet, Krijn
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Glurie schreef: 28 jun 2017 21:41
Nogmaals bedankt voor de adviezen.
Heeft mij er in ieder geval toe gezet de bus nog eens goed na te laten kijken door iemand met verstand van bussen.
En heeft me ook een realistisch beeld gegeven van de waarde.
Gefeliciteerd met de aankoop [[thumbup]]
Wel ben ik nieuwsgierig of je beeld van waarde overeen komt van wat in dit topic zoal gemeld werd.

Theo
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Ongelezen bericht door krisg »

proficiat, maar ik ben ook wel benieuwd naar de uiteindelijke aankoopprijs.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ik ben meer benieuwd naar het keuringsverslag van de garage. Is dit conform een checklist gebeurd en is daar voor afgetekend? Met andere woorden, als blijkt dat de verwachting er niet is kan je dan verhaal halen :roll:

sorry mijn dagelijkse azijnpismodus

http://www.van360.de/welcher-typ-vw-bus ... atung.html
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Ongelezen bericht door Ewout »

Gefeliciteerd en veel plezier met je mooie bus!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
vwt3fan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 518
Lid geworden op: 06 jun 2009 22:22
Locatie: Hoogezand

Re: Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Ongelezen bericht door vwt3fan »

Hoi Krijn.
Maak je geen illusies mbt tot die piepkleine beginnende roestplekjes en blaasjes bij de naden.
Dat roest namelijk van binnenuit en is niet meer te stoppen vanaf de buitenkant.
Je kunt het slechts steeds kosmetisch verstoppen.
Echte reparatie van al die roest is zeer prijzig of als je het zelf doet veel werk.
en uiteindelijk dat wellicht de gehele bus overgespoten moet worden na uitslijpen van rotte delen en nieuwe er in lassen en afwerken.
En vraag eens naar fotoos van de roestreparaie van de kant die er nu van buiten wel leuk uitziet.
voor hetzelfde geld is daar niet te lang geleden plamuur over gesmeerd en zit de roest er nog dik onder.
Roest bij een auto definitief verwijderen is een vak en bij menige beunreparatie komt na paar jaren er toch weer roest.
Als je deze bus aanschaft en hem dan dagelijks in weer en wind rijdt en parkeert, zal deze mini lijkende roest flink groeien en in 4 jaartijd zit overal flink roestin de naden.
Gebruik je de bus vooral in drogere tijden en parkeer je hem onderdak, vertraag je de roest aanzienlijk.
Zet hem geregeld in de was en spuit kriupolie of iets dergelijks van binnen op de naden en gaten.

Als deze bus nu echt gewoon roestvrij zou zijn op de naden, dan is ie denk ik wel zo beetje 17.500 waard.
Tis ook maar net wat een gek er voor geeft natuurlijk.
Maar er IS roest en mini-roest die als sneeuw voor de zon verwdijnt betaat niet.
Deze bus volledig ontroesten betekend alles slopen, panelen uitslijpen en weer inlassen, dinitrol behandelingen etc, plamuren, schuren en opnieuw spuiten. Nou das wel snel 10.000 alles bij elkaar.

Alle extras op de bus als spiegels, Dehlerdak etc zijn toch al wel snel zo 3000,- waard denk ik.
AFN TDI motor ook zo 3000,- en de versnellingsbak ook zo 3000,- mits het een echte versterkte Z-Afrika bak is met aangepaste differentieel en versnellingen.
1000 voor het interieur, 3000,- voor de carrosserie.

Neem vooral de roest aan de carrosserie mee als onderhandelingspunt.
Vraag naar fotodocumentatie van de roest die al behandeld is, voor, na en hoe gerepareert.
Maak duidelijk dat opknappen van de carrosserie gaat je dus wel zoiets van tussen de 8 a 10.000,- kost.
Tussenoplossingen voor roest zijn er niet.
Dus indien motor en Vbak in prima conditie zijn, is deze bus naar ik meen 13.000,- wel waard.
Alles wat je er mee voor betaald is hoe gek je er mee bent.
rob
exTelecom 1,7TDLLK T3 uit Graz van 11-92.
Glurie
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jun 2017 21:58

Re: Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Ongelezen bericht door Glurie »

Keuring is gewoon een aankoopkeuring waar verder totaal geen rechten aan kunnen worden ontleend.
We zijn met zn allen samen met de monteur de hele bus langs gegaan.
Monteur heeft de bus nagekeken alsof het zijn eigen bus was en ons verteld wat hij tegen kwam en wat hij er van vond.
That's it. En dat is ook precies wat ik wilde.

Ben er zelf niet zo'n fan van om bedragen te gaan plaatsen...gaat er om dat beide partijen er een goed gevoel bij hebben.
Maar goed...ik wil er ook niet te geheimzinnig over doen. Uiteindelijk mijn keuze geweest en daar sta ik achter.
En het bericht van vwt3fan is wel erg toevallig....
Heb er namelijk exact 13.000 voor betaald. (ik zat zelf op 12,500. Uiteindelijk op 13.000 uitgekomen zodat iedereen blij was)
Teveel, volgens de meeste mensen hier.... misschien wel.... waarschijnlijk wel....
Maar ik vind het een acceptabel bedrag voor deze bus.
Ook gezien het feit dat ik gewoon geen andere bus zag met de opties die deze bus voor mij zo interessant maakt.....

Roest is een issue...zeker. Ik ben daar heel goed bekend mee (oude Renaults....). Een volledige roest-verwijder-sessie en bijbehorende respray gaat er nog even niet inzitten.
Plekjes gaan aangepakt worden. Zo goed als het kan.
Foto's van de roestreparatie aan de linker zijde heb ik al ingezien. Zag er degelijk uit. Gen prutswerk. Maar goed...allemaal afwachten hoe goed, en hoe lang, het houdt....

Het is een 30 jaar oude bus.
Daar gaat gewoon werk aan zitten.
Daar ben ik ook helemaal niet vies van.
We gaan gewoon vol goede moed aan de slag.
Heb nu mooi nog wat geld achter de hand om hem op te knappen waar nodig.
We zien dan vanzelf wel wat we allemaal tegen gaan komen.
Ben gelukkig zelf niet helemaal onhandig en kan er dus zelf ook lekker aan sleutelen.

Ik wil hem verder sowieso droog wegzetten.
Ben nog op zoek naar een geschikte stalling.
Anders rot het ding zo voor mn neus weg.
Laatst gewijzigd door Glurie op 29 jun 2017 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Krijn
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Gefeliciteerd met je aankoop! En ondanks alle horrorverhalen over roest van binnenuit, met gebruik van het juiste middel in de holle ruimtes (lees: Mike Sanders Fett) kun je dit proces tot bijna nul terugbrengen.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

Gefeliciteerd dacht al zoiets want hij stond niet meer op mp 😋 mooie bus voor een hoge maar goeie prijs mijn inziens met de hele rits die Rob al opnoemde 😊 roesten doen ze allemaal tenzij ze vanaf dag 1 in het museum staan. Een goed ontroesten kost nou eenmaal geld. Wat kon de monteur mbt de motor ombouw vertellen en dan voornamelijk de bak?
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Jullie mening over mogelijke eerste T3 aankoop

Ongelezen bericht door Ewout »

Gefeliciteerd Krijn, lekker van genieten!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Plaats reactie