Lekkage voortent oldtimer caravan

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
henkvanheerikhuize
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 714
Lid geworden op: 06 apr 2005 13:20
Locatie: apeldoorn

Lekkage voortent oldtimer caravan

Ongelezen bericht door henkvanheerikhuize »

Beste mensen.

Ik heb een niet Vw gerelateerde vraag.

Vriendin heeft een constructam caravan. Hebben last van lekkage die waarschijnlijk komt doordat verbinding tussen pees van voortent en caravan niet goed meer aansluit.
Omdat het een vaste plaats is en afbreken voortent en vervangen pees niet mogelijk is (heb caravanspecislist laten kijken) vraag ik mij af wat een goede oplossing kan zijn.
Denk zelf aan aanbrengen van een flap die aansluiting tussen caravan en voortent overlapt.

Heb eerder met breed isolatie tape boel afgeplakt maar na half jaar lijkt tape niet meer te voldoen.

De tape moet ongeveer 15 cm breed en ruim drie meter lang zijn.

Misschien is een of ander dakbedekking spul een oplossing en zo ja waar moet ik dan aan denken?

Dank voor meedenken

Henk
henkvanheerikhuize
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 714
Lid geworden op: 06 apr 2005 13:20
Locatie: apeldoorn

Re: Lekkage voortent oldtimer caravan

Ongelezen bericht door henkvanheerikhuize »

Dag Steven.

Dank voor jouw reactie. Is deze tape weerbestendig? Want moet lang meegaan.
Ben daarnet naar bouwmarkt geweest en vond daar rol zelfklevende bitumen dakbedekking van de goede breedte. Is van aquaplan.
Ik overeeeg deze te gebruiken. Ook wel prijzig maar alles beter dan een caravan die steeds meer vocht/water via peesverbinding doorlaat.

Dank en ok laat weten hoe het verlopen is en of probleem opgelost is

Henk.
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Lekkage voortent oldtimer caravan

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Tussen pees en de peesgoot is toch maar een klein randje? Kan je deze niet afkitten?

Ik zou toch nagaan waar dat water vandaan komt voordat je zo'n plakstrip erop jast. Water hoort van de pees vandaan af te lopen naar de buitenkant tent en ook vanaf het caravan dak eerder richting voor of achterkant. Als het via de pees(goot) lekt, is dat door teveel aan verzameld water of windrichting?

Foto?
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
henkvanheerikhuize
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 714
Lid geworden op: 06 apr 2005 13:20
Locatie: apeldoorn

Re: Lekkage voortent oldtimer caravan

Ongelezen bericht door henkvanheerikhuize »

Dag Ronald.

Ik heb de afgelopen tijd afgezocht naar de oorzaak en die niet gevonden. Dat er lekkage rond de pees is en/of de goot waar pees inzit niet best meer is is het enige waar ik op uitkom.
Ik ga als het stevig regent eerst weer speuren (caravan staat op 15 autominuten van huis) voor ik de boel ga plakken. Zoals al eerder geschreven heb ik met breed tape de boel afgeplakt en dat leek te helpen.
Maar wellicht was een langere droge periode die we hadden de reden/oorzaak van het wegblijven van de lekkage.
Kortom een lastige zoektocht

Henk
Gebruikersavatar
JT3
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 mar 2010 12:38

Re: Lekkage voortent oldtimer caravan

Ongelezen bericht door JT3 »

Lekken via de pees heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Klinkt ook een beetje vaag. Rail en pees insmeren met iets water afstotents? Teflon spray?

Misschien vocht achter de rail en tussen de caravan door?
Ik had laatst een lekkage die uit kwam in mijn disselbak. Om te achterhalen waar t vandaan kwam heb ik de rail tijdelijk afgeplakt waardoor het droog bleef in de disselbak. Vervolgens heb ik bij iedere regenbui 30 cm van de plakband af gehaald en uit eindelijk de locatie gevonden waar t lekte. Opnieuw afgekit en klaar
------------
Gr. Jurgen
------------
VW T3 Multivan LLE '92, 1.9 TD AAZ, 3H
"Wenn ich Mercedes Fahren will, ruff ich ein taxi"
Plaats reactie