Een alternatief

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Een alternatief

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Omdat alles waar bij VW een T (1,2,3,4,5,6) voor staat inmiddels onbetaalbaar is geworden toch maar eens verder gekeken en afgelopen zaterdag mijn broer begeleid bij het kopen van een alternatief , Het is een LT geworden. Hij lijkt aan de buitenkant ontworpen door een kleuter van 3 maar wel ruim en heel compleet , denk hierbij aan Douche/wc , warm stromend water, motor en fietsen rek en kano rek inclusief 2 kano`s , Luifel met zijwanden, kleuren TV vanuit het plafond die ook tijdens het rijden werkt. Dat allemaal voor een prijs waarvoor je alleen een T3 restauratie project koopt. Uiteraard zijn er ook nadelen je verplaats je met een soort flatgebouw maar dat viel niet eens tegen op de snelweg met zo`n 6 cilinder diesel konden wij gewoon 100 rijden. Uiteraard is er wel wat roest te vinden maar dat was alleen oppervlakkig en ja de bestickering is niet origineel want de LT is uit 1984 (voordeel APK om de 2 jaar) . Wellicht een alternatief voor mensen die wel retro willen maar een T te klein of te duur is vinden .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1571
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Een alternatief

Ongelezen bericht door Ewout »

Ik heb altijd al een zwak gehad voor 'lelijke' auto's, dus de LT ga ik langzamerhand ook waarderen [[thumbup]]
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
Jeltuh
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 500
Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
Locatie: Franeker

Re: Een alternatief

Ongelezen bericht door Jeltuh »

Zo'n LT is veel old Skool ruimte voor het geld! Ik krijg altijd een lach op mijn gezicht als ik zie rijden :)
Laatst gewijzigd door Jeltuh op 14 aug 2017 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Jelte

Dehler Profi 2.1WBX '88
Ronald van der meer
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 159
Lid geworden op: 12 jul 2008 09:56
Locatie: Franeker

Re: Een alternatief

Ongelezen bericht door Ronald van der meer »

Rijd zelf ook zins een paar maanden ook met een LT 28(1980) moet zeggen heel veel ruimte heb er wel een project van gemaakt inmiddels de gehele binnenkant gestript .
Buiten om de nodige roest plekjes maar goed te doen,bovendien zijn veel t3 onderdelen ook toepasbaar op de LT..
Ook 110 km/u is geen probleem al heb ik nog geen ervaring met bergen ed benieuwd hoe de 6 cil diesel 75 pk 1970 kg het gaat doen volgend jaar.

groetjes Ronald van der Meer
Oldtimmers zijn tijdloos en rijden beter!
Gebruikersavatar
Tjorven
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2010 21:12
Contacteer:

Re: Een alternatief

Ongelezen bericht door Tjorven »

Het is een echte Westfalia.... proficiat aan je broer. Wij hebben er ook over gedacht om een te adopteren maar de laatste versie.
Tjörven, groetjes uit de Médoc...
Mijn bus: viewtopic.php?f=24&t=15010&start=128

Fiat 124 Spider...2016
Fiat 500C lounge.2010
Fiat Panda 4x4 ...1998
Méhari.............1982
Plaats reactie