Hallo iedereen
Ik ben Jonas en sinds enkele jaren droom ik van een T1 of T2
Nu ik afgestudeerd ben en vast werk gevonden heb is het nu ook financieel haalbaar om een pareltje in huis te halen .
na wat opzoekwerk kwam ik toevallig op een website met Braziliaanse busjes en nu vroeg ik me af of dit een legitieme website is en mensen hier ervaring mee hebben en hoe het komt dat de prijzen daar een heel stuk lager liggen dan hier .
en of het dus de moeite waard is om een bus van daar te overwegen ?
pro's en contra's zijn welkom
dank bij voorbaat
Jonas
Even vergeten de website bij te plaatsen => http://www.dreamkombi.com/us/collection/kombi/
Dream kombi
Dream kombi
Laatst gewijzigd door Jonasv op 14 aug 2017 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3038
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Dream kombi
Welkom Jonas, als je nu ook nog de website meegeeft, maak je meer kans op een zinnig antwoord.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Dream kombi
De oude VW productielijnen (fabrieken) zijn verkocht aan o.a. Zuid Afrika en Zuid Amerika. Daar zijn vervolgens nog vele jaren nieuw geproduceerde kevers en bussen van de band gerold. Werden daar verkocht tegen lokaal gangbare prijzen, vandaar. Geen idee of alle onderdelen 1-op-1 zijn overgenomen. In Zuid Afrika reden ze bijvoorbeeld rond met 2.3 motoren af-fabriek. Daar vind je in Nederland niet alle onderdelen voor...
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Re: Dream kombi
Er is een forumlid die in Brazilië een T1 heeft gekocht bij Kombi Brazil;
http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... il#p310001
http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... il#p310001
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- EeVeeWee
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 889
- Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
- Locatie: Amersfoort
Re: Dream kombi
Een interessante vraag en er zijn veel antwoorden mogelijk.
Een feit is dat er in Brazilië tot en met 1975 T1's gebouwd zijn en in Duitsland tot en met 1967.
Braziliaanse bussen hebben tot het einde hoekraampjes gehad aan de achterkant, terwijl in Duitsland deze gebruikt zijn tot in 1963.
Ook de puntige knipperlichten (tietjes) verdwenen van Duitse bussen in 1963 om plaats te maken voor platte knipperlichten (spiegeleitjes)
Dus een bus met hoekraampjes achter en platte knipperlichten vóór is altijd een Braziliaanse bus, makkelijk te herkennen.
Voor mij voelt dat niet goed, Braziliaans vind ik een soort slechte kopie maar dat is persoonlijk.
Verder zijn er nog heel veel verschillen en de kwaliteit van Braziliaanse bussen is gemiddeld minder.
Dit artikel is misschien interessant:
http://www.volkswouter.nl/web/een-brazi ... k-een-bus/
En hier is een aardige discussie:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... p?t=197440
Een feit is dat er in Brazilië tot en met 1975 T1's gebouwd zijn en in Duitsland tot en met 1967.
Braziliaanse bussen hebben tot het einde hoekraampjes gehad aan de achterkant, terwijl in Duitsland deze gebruikt zijn tot in 1963.
Ook de puntige knipperlichten (tietjes) verdwenen van Duitse bussen in 1963 om plaats te maken voor platte knipperlichten (spiegeleitjes)
Dus een bus met hoekraampjes achter en platte knipperlichten vóór is altijd een Braziliaanse bus, makkelijk te herkennen.
Voor mij voelt dat niet goed, Braziliaans vind ik een soort slechte kopie maar dat is persoonlijk.
Verder zijn er nog heel veel verschillen en de kwaliteit van Braziliaanse bussen is gemiddeld minder.
Dit artikel is misschien interessant:
http://www.volkswouter.nl/web/een-brazi ... k-een-bus/
En hier is een aardige discussie:
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... p?t=197440
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Weer eens wat anders!