Chassis plaatje/ historie bus
Chassis plaatje/ historie bus
Dag allen,
Ik heb een spoedvraag ivm tijdelijke import papieren van mijn bus in Zuid-Amerika.
Het gaat erom dat ik moet bewijzen dat mijn bus een originele diesel is (dus dat ik niet van een benzine bus een diesel bus heb gemaakt).
Helaas kan ik geen M-plaatje/ sticker vinden. Wel kan ik de volgende 2 plaatjes vinden. Deze eerste is duidelijk het chassis plaatje maar ik kan niet achterhalen wat PVA-PVG en PMA en PMA Trailer betekenen (ik gok dat PMA gewicht is). Klopt mijn vermoeden dat 253-JXQ-1 betekend dat het een diesel met een JX motor was? Het 2e plaatje is een PKN plaatje (zit onder de bestuurders stoel). Hierover kan ik in zijn geheel geen info vinden. Iemand suggesties?
Ik heb een spoedvraag ivm tijdelijke import papieren van mijn bus in Zuid-Amerika.
Het gaat erom dat ik moet bewijzen dat mijn bus een originele diesel is (dus dat ik niet van een benzine bus een diesel bus heb gemaakt).
Helaas kan ik geen M-plaatje/ sticker vinden. Wel kan ik de volgende 2 plaatjes vinden. Deze eerste is duidelijk het chassis plaatje maar ik kan niet achterhalen wat PVA-PVG en PMA en PMA Trailer betekenen (ik gok dat PMA gewicht is). Klopt mijn vermoeden dat 253-JXQ-1 betekend dat het een diesel met een JX motor was? Het 2e plaatje is een PKN plaatje (zit onder de bestuurders stoel). Hierover kan ik in zijn geheel geen info vinden. Iemand suggesties?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Bram
Syncro 14' 1.9 TDI om de Panamerica te gaan rijden!
Bram
Syncro 14' 1.9 TDI om de Panamerica te gaan rijden!
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Chassis plaatje/ historie bus
dit moet toch kat op het bakje zijn voor de belgen import?
Hij komt van Dieteren, dan is het goed.
chassis nummer geeft ook voldoende houvast om te zoeken van hoe en wat.
Zie ook de t3 site.
En het meest in het oog springende detail is voorin te vinden, je vergrote koeltunnel.
Dit had de JX alleen van de T3 bussen.
Theo
Hij komt van Dieteren, dan is het goed.
chassis nummer geeft ook voldoende houvast om te zoeken van hoe en wat.
Zie ook de t3 site.
En het meest in het oog springende detail is voorin te vinden, je vergrote koeltunnel.
Dit had de JX alleen van de T3 bussen.
Theo
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2739
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Chassis plaatje/ historie bus
M-code 355 is de JX, dat getal staat op je plaatje onder de stoel.
http://busman.be/syncro-information/t3articles/mcodes/
mplate decodeer
http://busman.be/syncro-information/t3articles/mcodes/
mplate decodeer
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
-
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3038
- Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
- Locatie: Begijnendijk, België
Re: Chassis plaatje/ historie bus
Het pvg nummer zou je ook op je gelijkvormigheidsattest moeten vinden en staat daar niet op dat het een diesel is ?
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
-
- Kan een VW bus herkennen
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 23 jul 2015 13:55
- Locatie: Grote Brogel (B)
Re: Chassis plaatje/ historie bus
PVG betekend als ik mij niet vergis Proces Verbaal van Goedkeuring (PVA is hetzelfde maar in het Frans)
Dat is de homologatienummer en in principe zou achter die nummer een document moeten zitten met alle technische eigenschappen van de bus. Zeker de motorversie. Ik zou contact opnemen met D'Ieteren, zij zouden dat normaal wel moeten hebben en (hopelijk gratis) je een document kunnen maken waarop de originele motor vermeld staat.
Ik zou overigens ook denken dat VW dat kan zien aan de hand van het chassisnummer. Maar ik weet niet hoe goed hun archief/administratie is.
Hoop dat het in orde komt.
Maarten
Dat is de homologatienummer en in principe zou achter die nummer een document moeten zitten met alle technische eigenschappen van de bus. Zeker de motorversie. Ik zou contact opnemen met D'Ieteren, zij zouden dat normaal wel moeten hebben en (hopelijk gratis) je een document kunnen maken waarop de originele motor vermeld staat.
Ik zou overigens ook denken dat VW dat kan zien aan de hand van het chassisnummer. Maar ik weet niet hoe goed hun archief/administratie is.
Hoop dat het in orde komt.
Maarten
Re: Chassis plaatje/ historie bus
Super bedankt!!! Hoe kon ik inderdaad de koeltunnel vergeten. Dat gecombineerd met de m-code zou voldoende moeten zijn.
Ik vroeg me nog af (voor mijn eigen plezier) of er nog op een manier te achterhalen is of het een orginele westfalia was? Het schijnt namelijk dat die een verstevigd dak hebben...
Ik vroeg me nog af (voor mijn eigen plezier) of er nog op een manier te achterhalen is of het een orginele westfalia was? Het schijnt namelijk dat die een verstevigd dak hebben...
Groeten,
Bram
Syncro 14' 1.9 TDI om de Panamerica te gaan rijden!
Bram
Syncro 14' 1.9 TDI om de Panamerica te gaan rijden!
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2739
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Chassis plaatje/ historie bus
Bram,
Af fabriek campers hebben ook de bijbehorende M-code. Als je de originele sticker niet meer hebt kan je bij VW het geboortecertificaat opvragen. Daar staat alles in vermeld. Een kennis uit de buurt van Stekene heeft vroeger een clubjoker syncro gehad. Dus ze moeten wel geleverd zijn door D'ieteren.
Af fabriek campers hebben ook de bijbehorende M-code. Als je de originele sticker niet meer hebt kan je bij VW het geboortecertificaat opvragen. Daar staat alles in vermeld. Een kennis uit de buurt van Stekene heeft vroeger een clubjoker syncro gehad. Dus ze moeten wel geleverd zijn door D'ieteren.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Re: Chassis plaatje/ historie bus
Dank Roon. Ik ga zo'n certificaat opvragen.
Groeten,
Bram
Syncro 14' 1.9 TDI om de Panamerica te gaan rijden!
Bram
Syncro 14' 1.9 TDI om de Panamerica te gaan rijden!
- TheoT3
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 26 dec 2007 18:18
- Locatie: Leuven
Re: Chassis plaatje/ historie bus
Dag
PVG betekent procesverbaal van goedkeuring. HTG betekent hoogst toegelaten gewicht auto. HTG totaalgewicht met sleep betekent: auto en aanhangwagen en lading inbegrepen.
De andere afkortingen is hetzelfde maar in de taal van Moliere , het Frans.
Op de autokeuring kan men er altijd meer over zeggen? of minder?
Groeten
Theo
PVG betekent procesverbaal van goedkeuring. HTG betekent hoogst toegelaten gewicht auto. HTG totaalgewicht met sleep betekent: auto en aanhangwagen en lading inbegrepen.
De andere afkortingen is hetzelfde maar in de taal van Moliere , het Frans.
Op de autokeuring kan men er altijd meer over zeggen? of minder?
Groeten
Theo
Theo
Volkswagen T3 bus 1982 1600 Diesel 4-bak | VW 1200 Jeans Kever 1973
Volkswagen T3 bus 1982 1600 Diesel 4-bak | VW 1200 Jeans Kever 1973
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2739
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: Chassis plaatje/ historie bus
http://www.volkswagen-automuseum.de/zer ... etter.html
Bram, als ik het niet mis heb zou je bus oorspronkelijk een [ik heb het mis, editje]
Bram, als ik het niet mis heb zou je bus oorspronkelijk een [ik heb het mis, editje]
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Re: Chassis plaatje/ historie bus
Thanks allen. Heb een certificaat opgevraagd. Bij een autokeuring opvragen gaan niet want we staan met de bus in Mexico. Ze hebben geen APK keurmeesters hier
Maar komt goed!
Super bedankt.
Maar komt goed!
Super bedankt.
Groeten,
Bram
Syncro 14' 1.9 TDI om de Panamerica te gaan rijden!
Bram
Syncro 14' 1.9 TDI om de Panamerica te gaan rijden!