Verzekering en pechulp

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
henkvanheerikhuize
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 714
Lid geworden op: 06 apr 2005 13:20
Locatie: apeldoorn

Verzekering en pechulp

Ongelezen bericht door henkvanheerikhuize »

Beste medeforummers.

Allereerst een gezond en pechvrij 2018.
Ik ben voor pechulp in binnen en buitenland lid van ANWB.
Voor dit nieuwe jaar een behoorlijk hoog bedrag moeten betalen.

Mijn bus is verzekerd bij NKC wa volledig casco. Bij deze verzekering is pech hulp binnen en buitenland inbegrepen.
Met ANWB pech hulp een keer in Zweden erg goed door hen geholpen. Zelfde voor pech in Nederland waar ik zolang ik mijn bus heb drie keer in 17 jaar gebruik van heb gemaakt.

Gelet op de premie en geboden hulp: wat is wijsheid: ANWB afzeggen (kan vlgs mij per kalenderjaar dus zit ik nog jaartje aan vast) en ervan uitgaan dat NKC een goede pech hulp heeft?

Wie heeft ervaring met hulp door NKC?? Ook in buitenland!!

Groet

Henk
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Verzekering en pechulp

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ik zou zo wie zo niet twee betalen voor hetzelfde Henk.
Binnenland pechhulp van de ANWB, buitenland via Univé.
Jaren geleden al eens melding hier gemaakt over de voorwaarden van al deze verzekeringen, dat ze akelig hetzelfde zijn.
Waar het in het buitenland om gaat is of je eigendom terug komt naar huis als het niet te repareren is en dat weer tov de economische waarde.
Dan blijkt dat je bus achter blijft en verschroot gaat worden.
Geluk heb je als je naar Frankrijk gaat, daar staan de vracht auto's al klaar en is er wel een plekje over waar je bus dan bij past.
Dit geld natuurlijk ook voor andere populaire vakantie landen.
Maar zit je op een plek waar geen vrachtauto is en er speciaal een heen gestuurd moet worden, dan komt je bus niet meer thuis.
Dan blijkt dat er maar weinig zijn die op basis van een taxatie je bus op komen halen.
Ook uit de pool cirkel!
Want dat is ook Europa.
En dat reparatie geld gaan kosten, das geen probleem ook in het buitenland niet meer.

Theo
Gebruikersavatar
wouter
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 610
Lid geworden op: 18 mar 2012 22:37
Locatie: Twente

Re: Verzekering en pechulp

Ongelezen bericht door wouter »

Henk,

Je vraagt over ervaringen met de NKC pechhulp. Één keer pech gehad met de camper, voordeel van NKC tov ANWB was dat de hotelovernachting ook door de NKC vergoed werd (destijds (2013) conform artikel 25.2.1) tot een maximum van € 125 per dag. Destijds had ik ook pechhulp buitenland bij de ANWB. Minder tevreden was ik over de garage en de onmacht van de ANWB om tussen mij en garage te bemiddelen, terwijl ik hier door hun ben gebracht op basis van "goede" ervaringen. Daar heb ik dan via NKC weer geen ervaring mee.

Er zitten ook verschillen in het eventuele vervangende vervoer (als je dit hebt meeverzekerd), bij de NKC krijg je dacht ik een camper en bij de ANWB alleen een camper als je ook een supplement "kampeerauto service buitenland" hebt.

Een andere schade is in nederland door de NKC keurig afgehandeld met de schadehersteller, maar dat was je vraag niet.
Groeten,
Wouter

T3 Westfalia Joker 1.9D (1Y), 1982
Plaats reactie