Hulp bij zoektocht camperbusje

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door RVB »

20181118_132131.jpg
Tja. Wat moet ik hier van denken. Het lijkt wel of de lak over de onregelmatigheid zit. Dwz dat de lak zuiveris aangebracht om de bus voor een korte tijd er aa4dig uit te laten zien.

Rolf

Ps. Al die berichten zijn natuurlijk een persoonlijk interpretatie op basis van n paar fototjes.. wat dat waard is.. geen idee.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
floriann
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2018 01:19

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door floriann »

Bedankt allemaal voor het meekijken. Deze bus gaat hm niet worden. Qua uitvoering heeft het ook niet mijn voorkeur. Liever ronde koplampen en chrome bumpers.

Met mijn huidige budget wordt het sowieso geen top bus. Ik zou ergens consessies moeten doen.

Ik heb nu deze gezien. Weinig foto's op MP, heb om meer gevraagd.
Ook nog in afwachting van een andere, maar de eigenaar twijfelt of hij hm überhaupt wel wil verkopen.

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... systemmail
Groet, Florian
T3 1981 2.0 CU - Amescador
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door insomnia »

Meer foto's is wel handig idd om überhaupt een startmening te hebben.

Vanaf de eerste foto lijkt wel dat boven het voorruit het niet wit maar blauw is en het achterraam aan de binnenkant lijkt onder het raam rood.. (?)

Interieur ziet er wel mooi uit
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door krisg »

ik zie in het interieur wel een aantal 'niet orignele' zaken waar ik meer over zou willen zien.

De buitenkant is gerold, dat moet je zien
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door Coen »

‘Starten is lopen’ vind ik altijd voor tweeërlei uitleg vatbaar.
Verkijk je niet op het uiterlijk maar rij er ook een keer mee. Een 1600 diesel is vooral traaaaag.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door krisg »

Ik geloof wel dat een kunststof achterbumper opzij gaten heeft die je niet nodig hebt voor een gewone bumper, die moet je dan weer dichtmaken.
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

Pff van een 2.1 wbx naar een 1.6 diesel. Die laatste is trouwens zwart geschildert achter de voorbumper. Kan zijn omdat het al netjes vervangen is daarzo of om iets te verbergen.
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
RVB
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2308
Lid geworden op: 02 jan 2010 17:38
Locatie: den haag

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door RVB »

Lijkt een mooie bus voor de prijs. Immers hij heeft een westfalia interieur en hefdak, welke los ook gewild zijn. Ik zag hem best wel een tijd terug al staan. Enorm veel mensen hebben hem als favoriet, echter hij is nog niet weg. In elk geval de advertentie niet. Als hij er nog zou zijn, dan denk ik dat er wat mee is. Ik zou die vraag ook stellen aan dd eigenaar. Waarom is hij niet verkocht als er zoveel mensen interesse lijken te hebben. Mbt de motor. Iedereen zal zijn voorkeuren hebben. Voor sommigen is het schijnbaar verschrikkelijk dat hun bus traag is. Maar er zijn er zat die dolgelukkig zijn met hun 1.6d.(ik ook) Ook het feit dat hij een aardig stuk zuiniger kan rijden dan dd brnzine varianten is voor mij persoonlijk echt belangrijk. Ik kan 1 op 14 rijden. Moet ik wel een beetje mijn best doen. Als ik heel hard mijn best doe dan 1:15. Ik heb een hoogdak en n complete westfalia inrichting.

Groetjes Rolf
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

Steven V schreef: 19 nov 2018 10:40 Hoe weet je dat het een 1.6 is?
82 diesel is 1.6 of omgebouwd naar 1.9 lange slag diesel. Dan maar hopen dat er ook een andere bak onder is gegaan :wink:
Edit en ik neem aandat een ombouw wel vermeld word in een advertentie
Laatst gewijzigd door sjoerd_s89_xj-49-dv op 21 nov 2018 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

RVB schreef: 19 nov 2018 18:53 Voor sommigen is het schijnbaar verschrikkelijk dat hun bus traag is. Maar er zijn er zat die dolgelukkig zijn met hun 1.6d.(ik ook) Ook het feit dat hij een aardig stuk zuiniger kan rijden dan dd brnzine varianten is voor mij persoonlijk echt belangrijk. Ik kan 1 op 14 rijden. Moet ik wel een beetje mijn best doen. Als ik heel hard mijn best doe dan 1:15. Ik heb een hoogdak en n complete westfalia inrichting.

Groetjes Rolf
Lijkt me stug dat je 1 op 15 red met een 1.6 diesel of je moet wel heeel erg traag rijden. Kan maar is wel een keuze. Max 80 of normaal 100 kunnen rijden zonder dat je berg op ingehaald word door vrachtwaggels.
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Een diesel is idd een heel stuk zuiniger dan een benzine. M'n eerste bus had ook een 1.6 (CS): 8L/100km, mijn 1.6Td (JX) zit op 9L/100km maar m'n 1.9 benzine (DG) breekt het record: 12 à 13 L/100km :shock:
Gebruikersavatar
floriann
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 nov 2018 01:19

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door floriann »

Wederom bedankt voor al jullie meedenken!

Ik heb 2 extra foto's gekregen van de gele bus, maar wordt qua chassis niet heel veel wijzer. Moet een afspraak in plannen. Qua motor heeft mijn voorkeur wel voor iets meer pk's dan dit. Voor rij genot en ook een stukje veiligheid in mijn opinie. Wanneer vrachtwagens je gaan inhalen, creëer je gevaarlijke situaties.

Ik kom nu net deze tegen;
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
Leuke uitvoering, maar zoals te zien is er een aanzienlijke hoeveelheid roest. Voornamelijk op de naden. Volgens mij zie ik wel blaasjes onder de behandelde stukken. Denken jullie dat dit al te ver heen is qua roest. En daarmee een te kostbare ingreep/reparatie wordt.

Aan hoeveel moet ik denken bij zo'n roest herstel + spuiten? Ik zag eerder iets van €4k voorbij komen. Klopt dat?
Ik heb gezocht bij andere topics over roest, ik kon alleen geen prijs vinden.

Ik kijk uit naar jullie reacties! :)
Groet, Florian
T3 1981 2.0 CU - Amescador
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Roest is van foto’s altijd lastig te beoordelen maar ik zie wel dingetjes zoals de bij gewerkte stukjes die me extra allert maken. Persoonlijk ben ik niet zo happig om zo’n end te rijden en een “niet perfecte/bijzondere” bus te gaan bekijken. De foto’s zijn wel beter en airco is een leuke optie misschien de verkoper even bellen? De gele is wel op een afstand dat je eens zou kunnen gaan kijken al
Is het maar om een beter beeld te krijgen van wat je op marktplaats ziet en hoe dat in real life is. Lijkt me wel verstandig een westfalia/bus kenner mee te nemen.
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door Coen »

Zo’n Amerikaanse 2.1 zuipt als een tempelier. Moet je om de 300 kilometer tanken (komen al die net ingehaalde vrachtwagens je weer voorbij...)
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14971
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Een injectie 2.1 is, als de motor goed is, een zuinige motor.
1 op 9 moet te doen zijn.
Roest en de deuken zijn echt een aandachts punt, zo te zien moeten alle ramen er uit om de roest weg te halen.
Achter is ook teen en ander aan het roesten.
Prijs? Tja stevig.

Theo
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Hulp bij zoektocht camperbusje

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Ik zou er niet te lang over nadenken en gaan kijken, hij staat in Nederland dan is de afstand toch geen probleem, roest is geen APK afkeur dus je kunt er gewoon eens mee gaan rijden , als hij bevalt kan je sparen om het plaatwerk op te laten pakken met 4 K en veel geduld kan je best iets doen .
1 troost die bus blijft altijd minimaal € 5000,- waard aan onderdelen dus welk risico loop je . Alleen je omgeving lacht je uit dat je voor zoveel geld zo`n oude roestbak hebt gekocht maar met de jaren wordt het vanzelf wat een leuk oud busje heb je .
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Plaats reactie