Overmorgen bus halen, snel in de verzekering, welke??

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
Caroline
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 apr 2019 20:37
Locatie: Amersfoort

Overmorgen bus halen, snel in de verzekering, welke??

Ongelezen bericht door Caroline »

Hoi,
het is moeilijk vergelijken op sites van verzekeraars, sommige kunnen niks met ons kenteken, andere blijken niet ouder dan 25 jr te verzekeren, dus ik poog nogmaals maar nu in nieuw topic , hier advies te vinden.
Het gaat om een 1985 originele camper met nogal hoge waarde, waar verzekeren we die het best? Gedeeltelijk casco denk ik, als te betalen wellicht geheel.
En als ze vragen hoeveel km je per jaar rijdt, gelden dan alleen de km in NL?

dank, groet,
Caroline
groet, Caroline
T3 Vanagon special edition California Westfalia ‘85
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Overmorgen bus halen, snel in de verzekering, welke??

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Er is al heel veel geschreven over je vraag, bij wie je wat kunt verzekeren.
Je vraag over de kilometers zie je niet vaak voorbij komen.
Vandaar dat ik hier specifiek antwoord op geef.
Je vraag andersom stellen, ga je je bus bus verzekeren bij een andere maatschappij in het buitenland?
Verzekeraars hanteren de volgende stelling, hoe meer kilometers je maakt, hoe meer risico je loopt.
Een bus welke niet meer dan 5000 km per jaar rijd,(en ja die zijn er :D 0 loopt veel minder risico om bij een ongeval betrokken te worden dan een bus die 50.000 km per jaar rijd.
Een veel voorgestelde naam voor een verzekering, je zult dat uit de vele topics wel gaan zien, is Unive.
En over verzekeren, en de hoogte er van hanteer ik de volgende stelling;
Alles wat ik zelf direct kan betalen van geld wat ik toch rond heb slingeren en niet mis, hoef ik niet te verzekeren.
Wat ik niet kan betalen verzeker ik zo goed mogelijk, dus volledig casco.

Theo
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Overmorgen bus halen, snel in de verzekering, welke??

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Ik heb mijn camper enkel kunnen verzekeren bij mijn vaste verzekeraar als 2e wagen. Mijn oldtimer unimogs werden niet geaccepteerd, deze had ik via Diks verzekeringen en koste niet teveel. Als je casco wil verzekeren moet je dat even nagaan of dat bij hen lukt.

Kilometers is wat je rijd in 1 jaar, ongeacht waar. Dus incl. buitenland.

Ik kom voor allrisk bij 25000 taxatiewaarde via de premie check uit op 149,- per maand met 350,- eigen risico. (dekking via Unigarant)

Ik zou de bus WA verzekeren (kan je telefonisch aanmelden bij ophalen, maar best dit bellen voordien af te stemmen/regelen met je assurantie) en daarna een kwalitatieve taxateur zoeken en upgraden naar allrisk

Net even bij Unive gekeken, kom daar op 75,- voll casco. :???:

Op basis van kenteken kan je vaak niet als oldtimer verzekeren. Kenteken is gekoppeld aan de code voor kampeerwagen, dus moet je premie berekenen als camper. Bij Unive staat dat niet onder voertuigen maar onder vrije tijd. Let erop dat wanneer je de camper ook gebruikt in dagelijks verkeer je dit wel juist aanvinkt. Het ritje naar de ikea, bouwmarkt of tuincentrum kan anders wel eens buiten de dekking vallen.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
hippie
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 927
Lid geworden op: 12 okt 2018 21:50

Re: Overmorgen bus halen, snel in de verzekering, welke??

Ongelezen bericht door hippie »

Mijn verzekeringsmaatschapij wilde de T3 ook niet verzekeren (had de bus al gekocht en betaald ) en heb toen de anwb gebeld , daar kon die wel in de verzekering .
Ik heb daar toch al meerdere polissen lopen .
kom steeds meer klusjes tegen . groeten ronny
Gebruikersavatar
Wingryder
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 aug 2018 22:40

Re: Overmorgen bus halen, snel in de verzekering, welke??

Ongelezen bericht door Wingryder »

Hoi Caroline,

ben bij Unive verzekerd, betaal 186,84 per jaar op basis van 80% noclaim en WA + en 10000 km per jaar en inzittenden verzekering .WA+ wil zeggen schade die ik zelf veroorzaak is niet gedekt.

ze deden in eerste instantie wel moeilijk want op basis van het kenteken kwam er een bestelwagen uit :shock: terwijl het af fabriek een camper is.
Ze hebben toen een expert langs gestuurd die het ding bekeken heeft en tot de conclusie kwam dat het een camper is [[head]] :buiken:
Die expert kostte mij overigens niets.Die expert schatte het ding op 15000 euro.

groet,

jan
Een VW T3 uit 1983
Een Skoda fabia uit 2017
Gebruikersavatar
Jeltuh
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 500
Lid geworden op: 29 mei 2013 20:51
Locatie: Franeker

Re: Overmorgen bus halen, snel in de verzekering, welke??

Ongelezen bericht door Jeltuh »

Verzekeren via NKC is voor ons beste gebleken, mede door de pech in het buitenland dekking (incl vervangend vervoer!).
Groeten,
Jelte

Dehler Profi 2.1WBX '88
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Overmorgen bus halen, snel in de verzekering, welke??

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Kijk anders hier even : http://www.assurantiekantoorpruim.nl . bellen is het eenvoudigste .
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
Caroline
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 apr 2019 20:37
Locatie: Amersfoort

Re: Overmorgen bus halen, snel in de verzekering, welke??

Ongelezen bericht door Caroline »

dank voor de tips! blijft lastig.. Morgen een knoop doorhakken en dan evt. maar weer wijzigen later.
groet, Caroline
T3 Vanagon special edition California Westfalia ‘85
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Overmorgen bus halen, snel in de verzekering, welke??

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Volgens mij maak je het jezelf moeilijker dan het is. Zoals je weet is de Nederlander veelal oververzekerd, dat geeft een fijn gevoel (behalve in je portemonnee)

Bel 2 of 3 verzekeraars (en laat de online tools even voor wat het is, een handige oriëntatie maar ook niet heilig) en laat ze een premieberekening maken op basis WA / WA+casco / WA+allrisk op basis van bijvoorbeeld jullie aankoopbedrag en hou rekening met een accessoire en of inboedel bedrag (luifel, stoelenset, servies, radio, TV, bustent etc.) op te nemen. Vraag gelijk of de camper gelijk WA+.... verzekerd kan worden voor xxx aankoopbedrag en dat jullie zo snel als mogelijk een door hen erkende taxateur een taxatie laat opmaken. (of heeft de verkopende partij al een erkende taxatie om de verkoopprijs te legitimeren) In het slechtste geval kan je WA verzekeren en nadien opwaarderen als de taxatie er is. (vraag zeker na wie de verzekeraar daarvoor accepteert en de rest van de voorwaarden met betrekking tot de verzekerde waarde, geldigheid van taxaties en eventuele waardevermindering of vaste verzekerde waarde)

Kan lastig zijn als je niet weet wat je wil. Dus bepaal dat eerst voor jezelf, hou dat vast en laat de verzekeraar over de brug komen. Dan merk je vanzelf waar je je eigen verwachtingen misschien moet bijstellen. Neem dan even de tijd om alles te overzien voordat je ad-hoc de knoop doorhakt omdat je nu eigenlijk toch wel weg wil rijden met de bus........

Achteraf wijzigen even opletten dat je dit misschien voorlopig enkel kan met een andere dekking bij dezelfde verzekeraar. Wil van verzekeraar wisselen dan heb je misschien rekening te houden met opzegtermijn.

Ik ben wel gelukkig met mijn verzekeringskantoor, ik kan ze goed aan het werk zetten en ze komen met passende oplossingen :-)
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Overmorgen bus halen, snel in de verzekering, welke??

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Al wat geregeld? Op de zaterdag kan het wel eens lastig zijn de verzekering 'on demand' te regelen.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Overmorgen bus halen, snel in de verzekering, welke??

Ongelezen bericht door insomnia »

RoonT3 schreef: 07 jun 2019 17:52 Al wat geregeld? Op de zaterdag kan het wel eens lastig zijn de verzekering 'on demand' te regelen.
:roll:

En?
[[uuhhmm]]
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Plaats reactie