Wie kent een goede T3-garage in de omgeving van Groningen

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
leov
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2019 20:28

Wie kent een goede T3-garage in de omgeving van Groningen

Ongelezen bericht door leov »

Beste mensen,
Ik ben nieuw op dit forum en in "Even voorstellen" hebben mijn partner en ik al eea over ons zelf verteld. Wij hebben een T3 bus uit 1982 (CU 2l luchtgekoelde boxer) met circa 230.000 km op de teller. Tijdens onze vakantie hadden we schakelproblemen, zelfs zo erg dat een paar keer de bus in geen enkele versnelling te krijgen was. Tussendoor ging het schakelen weer tijdelijk als vanouds, maar meestal zwaarder dan normaal. De koppeling functioneerde wel naar behoren. De garage waar de bus in onderhoud is heeft de schakelstangen en overbrengingen weer vlot gemaakt. Ik, wij hebben echter het vermoeden dat er (binnenkort) meer achter weg kan komen, mede gezien de ouderdom en het kilometrage. Wij zijn zelf echter geen sleutelaars.
Wij zoeken op dit moment een goede garage voor een goede technisch inspectie van motor, versnellingsbak, koppeling, zeg maar de hele aandrijflijn . Onze garage lukt dat niet (goed). Op internet heb ik vw vakrestauratie gevonden, maar die zit in Groesbeek en dat is wel ver weg voor ons.

Onze concrete vraag is wie weet een betrouwbaar adres in de regio Groningen/Drenthe/Friesland?

Met hartelijke dank en vriendelijke groet,
Leo
Voormalig Lid 24

Re: Wie kent een goede T3-garage in de omgeving van Groningen

Ongelezen bericht door Voormalig Lid 24 »

Wagenfolks in Drachten. Goede en deskundige hulp. Ik ben er (met mijn CU-tje) zeer tevreden over.
Goed vindbaar op het web.
T3 1981 ons bussie
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 347
Lid geworden op: 09 sep 2012 20:15
Locatie: Nijland

Re: Wie kent een goede T3-garage in de omgeving van Groningen

Ongelezen bericht door T3 1981 ons bussie »

Ik heb mijn bus cu daar ook in onderhoud, ben er tevreden over.

Groet wim
Wim en Elsa

T3 CAMPER 1981 2.0 CU LBX 70PK bamboegeel
Audi A2 2004 1.4 75pk colorstorm sprintblau
Audi A2 2001 1.4 75pk donkergroen metallic
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14969
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Wie kent een goede T3-garage in de omgeving van Groningen

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Garage Rijnberg in Gasselternijveen.
Heeft inmiddels al meerdere bussen in onderhoud.

Theo
leov
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2019 20:28

Re: Wie kent een goede T3-garage in de omgeving van Groningen

Ongelezen bericht door leov »

Goedenavond beste mensen,
Veel dank voor de snelle tips. Ook goed te horen wat jullie ervaringen met de genoemde bedrijven zijn. We gaan met genoemde bedrijven contact opnemen.

Met vriendelijke groet,
Leo
leov
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2019 20:28

Re: Wie kent een goede T3-garage in de omgeving van Groningen

Ongelezen bericht door leov »

Beste mensen,
Ondertussen ruim een half jaar verder. Op basis van jullie adviezen op onze vraag, hebben we de reparaties laten uitvoeren door Wagenfolks in Drachten (is voor ons het dichtste bij). Daar zijn we (net als jullie) zeer tevreden over. Gedegen advies, deskundig, uiterst vriendelijk. Bovendien, wat wijzelf belangrijk vinden, tussentijds werden we geïnformeerd over de voortgang van de werkzaamheden. Ook wij willen hen van harte aanbevelen.
Twee weken geleden hebben we onze T3-bus weer opgehaald voorzien van een gereviseerde versnellingsbak inclusief vervanging van een aantal onderdelen van de koppeling en schakelstangen. Vorige week een lange (proef)rit gemaakt en de bus schakelt weer als een zonnetje en de motor loopt weer als een naaimachientje. Heeft in jaren niet zo goed gelopen. Wat het belangrijkste is, is dat we het vertrouwen in de bus weer terug hebben.

Hartelijke dank voor jullie adviezen.
Marja en Leo
(T3-transporter, camper, 2.0 CU LBX, 1982
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Wie kent een goede T3-garage in de omgeving van Groningen

Ongelezen bericht door insomnia »

Leuk dat je ook terugkoppeling geeft! Voegt ook extra waarde toe aan het forum,

Dank! [[thumbup]]
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Plaats reactie