Waarde van mijn T3

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Xantharel
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:08

Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door Xantharel »

Ik ben met een T3 bezig (heb ook al een moter vraag op dit forum gezet)
aangezien ik hem niet gekocht heb (kennis van mij heeft hem via een deal met een klant in zijn bezit gekregen en vroeg mij er naar te kijken want hij heeft er helemaal geen verstand van) Ik heb hem zo wie zo al gezegd dat dit liefhebbers busjes zijn, dat er wellicht wat geld in gestoken moet worden om alles goed te krijgen (ik weet bv niet of de standkachel op Diesel (wat ik denk)of LPG werkt....wel dat er een LPG tank onder heeft gezeten, die is nu in ieder geval weg en fornuis heeft een campinggas fles) zag wel dat die kachel het alleen doet als de boordaccu voldoende spanning afgeeft....denk dat ik daar eens naar moet kijken....nou ja lang verhaal kort....geld heeft hij niet en hij voelt zich al een beetje in z'n maag zitten met dit busje......
als ik hem kan verkopen moest ik dat maar doen (en dan mag ik daar ook wel wat van houden....) maar ja, hoe bepaal ik de prijs nou (ook voor t geval dat ik hem evt zelf hou, (ookal is de kans klein, ik wil wel wat meer vermogen en evt een andere moter daarvoor...misschien toch beter een heel andere auto) dan zal ik hem toch wel een schappelijk maar ook eerlijk bedrag willen geven) Er hoeft vast geen hoofdprijs voor betaald te worden, maar ik probeer eerst wel een idee van de waarde te krijgen
T3 van 1991, Diesel 51 KW, 302.000 km, Westfalia met hoge opbouw, redelijke staat (ziet er niet rot uit ondanks wel wit geschilderd met een roller (denk vanwege een beschadiging aan plaatwerk aan de zijkant dat (niet perfekt) geplamuurd is (zou een gekke plek zijn om doorgeroest te zijn) Onderste voordeurraamrubbers zien er lelijk uit, maar dat zal toch niet zo'n punt worden om iets aan te doen
Hij heeft nog APK tot Mei (zeg ik zo uit m'n hoofd nu) Op de teller haalt hij, ondanks hoge opbouw de 120....maar ja dat is wel de top
Ik zou er best bv zo mee naar Frankrijk durven rijden, geloof echt niet dat hij slecht is, maar vermoedelijk komt hij binnenkort geschorst in mijn tuin te staan totdat ik er meer van weet en hem te koop ga zetten (maar heb eerlijk gezegd zelf nog wel andere dingen te doen dan dit.....voor een ander)
Wie kan mij iets over de waarde vertellen ,(zal binnenkort eens wat foto's maken)
Wie weet iemand of T3 bedrijfje waar ik eens langs kan gaan Woon zelf in Almelo (maar ben , nu nog, vaak met de bus in Enschede)
bedankt alvast
Groet,
Carel
Xantharel
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:08

Re: Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door Xantharel »

Haha zie nu zelf dat ik in de titel 'Mijn T3' heb staan.....als je goed leest, begrijp je dat dit niet klopt, hij is niet van mij, ookal lijkt het wel n beetje daarop.....maar wie weet wordt hij dat wel.....
Groet,
Carel
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5445
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Een standaard diesel die 120 rijdt, bestaat in T3-wereld niet... En verder is de waarde wat de gek er voor geeft en is er zonder gedetailleerde foto's van de bekende slechte plekken geen zinnig woord van te zeggen.
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door insomnia »

Ik begrijp de vraag wellicht niet helemaal.

Je wil.dat we op basis van een tekstje over een bus een prijs moeten roepen wat wij de bus waard vinden?

Er.zijn ontelbaar veel variabelen die invloed hebben op de prijs... en die variabelen zijn ook niet in een tekst of foto's te vangen. Volgens mij moet je gewoon de bus aanbieden op een verkoopsite met geode fotos en er een richtprijs op zetten. Dan merk je zelf wel waar hij op uit komt.

Maar goed, wellicht helpt het je.
Op dit moment als vraagprijs gok ik max 4k. In het voorjaar misschien 5k
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door RoonT3 »

::[O]::

Je kan je natuurlijk oriënteren op prijzen op bekende verkoopsites als MP Mobile Ebay-kleinanzeigen Autoscout. Dat gezegd hebbende is dat veelal de hogere vraagprijs en niet perse de echte marktwaarde.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
krisg
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3038
Lid geworden op: 28 feb 2010 12:51
Locatie: Begijnendijk, België

Re: Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door krisg »

Je kan ook laten taxeren...
Kris.
T3 Atlantic 1.6TD-1990-Hoogdak sinds 8 April 2010 (Type:216 120 L.00081)
T3 Syncro 2.1 DJ-Enka sinds 6 December 2014 (dank u Sinterklaas)
T3 California 2.1 MV-Hefdak sinds 6 September 2017 (niet meer te huur)
Volg onze avonturen met de Atlantic >hier<
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Mijn advies zeker niet stil zetten in je tuin daar wordt hij niet beter , gewoon een paar foto`s maken op basis van de uitvoering kan je een minimum prijs bepalen het is een optelsom van de onderdelen die erop zitten. Daarna zet je hem op marktplaats dan bepaalt de markt de prijs verder wel .
Een bus zonder duidelijk historie of onderhoudt levert niet de hoofdprijs op .
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Xantharel
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:08

Re: Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door Xantharel »

Insomnia en Krisg

Ben bij een T3 kenner geweest en die heeft me verteld dat de bus 2500 a 3000 vermoedelijk zal opleveren op Marktplaats
er staat een moterrevisie (of gelijk een heel andere moter er in zetten) aan te komen en verder mag er aan de carrosserie ook nog wel wat gebeuren om hem mooi en goed te maken Hoop hem hier aan een liefhebber te verkopen voor 2500 anders gaat hij binnenkort op internetverkoopsite's
De hoofdprijs hoeft niet, ik hoop er in wezen twee mensen blij mee te maken....de koper en de eigenaar (die ik een beetje help)
Groet,
Carel
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Als je interieur etc een beetje netjes/origineel is zou ik wat hoger durven gaan zitten. Je hebt het nu al over de waarde in onderdelen. Foto's zeggen meer.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
EeVeeWee
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 889
Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
Locatie: Amersfoort

Re: Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door EeVeeWee »

Xantharel schreef: 07 jan 2020 00:01 Insomnia en Krisg

Ben bij een T3 kenner geweest en die heeft me verteld dat de bus 2500 a 3000 vermoedelijk zal opleveren op Marktplaats
er staat een moterrevisie (of gelijk een heel andere moter er in zetten) aan te komen en verder mag er aan de carrosserie ook nog wel wat gebeuren om hem mooi en goed te maken Hoop hem hier aan een liefhebber te verkopen voor 2500 anders gaat hij binnenkort op internetverkoopsite's
De hoofdprijs hoeft niet, ik hoop er in wezen twee mensen blij mee te maken....de koper en de eigenaar (die ik een beetje help)
Tip: het is motor in plaats van moter (niet lullig bedoeld).
Succes met de verkoop!
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door insomnia »

::[O]::

Ofwel, met foto's kunnen we je beter tips geven. :wink:
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Xantharel
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:08

Re: Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door Xantharel »

Haha is Twents....hier hebben ze het ook over moters ipv motoren....maar goed ik gooi moter en motor ook nogal eens door elkaar

Het is me niet gelukt hier foto's te plaatsen.....klik ik op foto bijvoegen , krijg ik iets dergelijks te zien als (pic);(pic) maar niet hoe ik daar een foto krijg....
Groet,
Carel
Gebruikersavatar
EeVeeWee
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 889
Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
Locatie: Amersfoort

Re: Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door EeVeeWee »

Zie hier een mooie uitleg:

viewtopic.php?f=43&t=23942
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Waarde van mijn T3

Ongelezen bericht door Kire »

O, ik sleep de foto gewoon 'in' het berichtvenster en dan wordt het bestand van zelf geüpload, eventueel moet je nog aangeven dat de foto in het bericht moet worden geplaatst. Maar de foto's mogen niet te groot zijn, naar ik meen maximaal 1000 x 1000 pixels, dus ik verklein ze eerst (en sla ze op als jpg-bestand).

Groet,

Erik.
Plaats reactie