Taxatie voor verzekering

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
Gebruikersavatar
Arwen
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 dec 2019 07:19
Locatie: Eindhoven

Taxatie voor verzekering

Ongelezen bericht door Arwen »

Hoi,

Ik ga binnenkort een afspraak maken met FEHAC voor de taxatie van mijn bus, zodat ik hem goed kan verzekeren. Ik wil de bus WA met beperkt casco verzekeren, en daarbij bij de ANWB de bus ook voor pech hulp in het buitenland opgeven. Volgens mij heb ik dan alles vwb schade en pech hulp goed geregeld :)

Vwb het taxeren, ik heb zelf al bedacht dat de bus gewassen en gepoetst wordt.
Ik heb nog nooit een bus laten taxeren, dus heb een paar vragen.
Zal de taxateur bijvoorbeeld ook naar de binnenkant kijken? En waar let hij dan op?
En er ontbreken 2 velgen, is dat een issue? Zal dat zijn eerste indruk zodanig beinvloeden dat de taxatie lager uitvalt?

Misschien maak ik er een te groot punt van hoor, maar ik hoor graag jullie tips en ervaringen :wink:

Groeten,
Danielle
Trotse eigenaresse van Pablo, een t3 met Eurex Cassandra interieur uit 1990 🚐💨
Groetjes Danielle
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Taxatie voor verzekering

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Fehac die Taxeert? Ik denk dat je bedoelt een Taxateur die bij Fehac vermeld staat. Ik zou NAVRAGEN of de verzekering de taxatie/taxateur ook erkend. In ieder geval eerst nagaan welke eisen de verzekering aan taxatie stelt.

Verzamel zelf zoveel mogelijk verkoopadvertenties van gelijksoortige campers als indicatie. Kan je gelijk laten zien en discussiëren als de uitkomst je tegenvalt.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Taxatie voor verzekering

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Gekeken wordt of het lak intact is, als het glimt is dat zo maar 1000 euro erbij.
Banden, profiel en leeftijd.
Of alles er bij zit, is het zelfbouw?
Zijn je gas slangen niet over datum, werkt alles ook bij de keuken?
En ga zo maar door :)

Theo
Gebruikersavatar
Kire
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 544
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Taxatie voor verzekering

Ongelezen bericht door Kire »

Alles wordt bekeken (banden, motornummer, etc.) en er worden ook foto's gemaakt van buiten en binnenkant. En vorig jaar toen ik mijn bus weer liet hertaxeren (voor de verzekering) werd er zelfs een foto gemaakt van het chassisnummer. Zo'n taxatierapport is, voor de verzekering, helaas maar 3 jaar geldig. Kosten ongeveer € 150,-.

Groet,

Erik.
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Taxatie voor verzekering

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

De taxatie hangt vooral af van de taxateur , als de bus netjes en schoon is van binnen/buiten geeft dat altijd een positiever resultaat . Kijk anders even of je 4 wieldoppen kan lenen . Het zal niet de waarde bepalen maar wel een verzorgde indruk geven. Daarnaast speelt aantoonbaar onderhoudt ook een rol . Maar een goede taxateur ziet al snel wat de kwaliteit, staat en waarde van een bus is . De meesten bussen worden hoog getaxeerd dus op zich zal je best op je aankoop prijs uitkomen . En vraag anders wat je kunt doen om over 3 jaar op een betere taxatie uit te komen .Succes
PS ik heb nog wel 4 Chromen wieldoppen liggen die je mag lenen of overnemen
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Taxatie voor verzekering

Ongelezen bericht door insomnia »

Mijn bus is 3 jaar geleden getaxeerd met lelijke velgen en geen wieldoppen. Reden hiervan was dat de velgen nog bij de coater lagen en dus nog niet klaar. (Net als het interieur wat nog, na restauratie, nog niet volledig teruggebouwd was) Leg het uit aan de taxateur. Een beetje expert kijkt er doorheen en kan alsnog een passende waarde toekennen.
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 437
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: Taxatie voor verzekering

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Ik zou m'n bus ook even goed wassen/poetsen. De wieldoppen bepalen de prijs als het goed is niet maar voor de eerste indruk en als hij nog eens terug kijkt op de foto's zien 4 dezelfde wielen er wel netjes verzorgd uit.
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Taxatie voor verzekering

Ongelezen bericht door RoonT3 »

:buiken: Foto links met de 2 kappen en daarna even omzetten naar rechts voor de foto
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
Arwen
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 dec 2019 07:19
Locatie: Eindhoven

Re: Taxatie voor verzekering

Ongelezen bericht door Arwen »

Bedankt voor jullie reacties, daar heb ik wat aan!

@Rob, bedankt voor het aanbod, maar ik heb inmiddels een set chromen wieldoppen aangeschaft :D

Groeten,
Danielle
Trotse eigenaresse van Pablo, een t3 met Eurex Cassandra interieur uit 1990 🚐💨
Groetjes Danielle
Plaats reactie