Bus omgebouwd naar GTI

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
hylkeanne
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1935
Lid geworden op: 02 mei 2015 15:20

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door hylkeanne »

.
Laatst gewijzigd door hylkeanne op 07 jun 2020 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rkoffrie
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 jun 2007 17:57
Locatie: Helmond

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door rkoffrie »

Ik ben erg benieuwd hoe het bezoek aan de RDW is afgelopen...
Verder ben ik ook benieuwd of de KAT van de donorauto is overgenomen.
Zo niet: waar zit nu de Lambda-sonde?
En de Luchtmassameter: hoe is deze vastgezet (ik zie dat deze in het linker oor zit). Is het luchtfilter er nog goed tussenuit te krijgen (als deze moet worden vervangen)?

Ik zal tzt ook wat foto's posten. Ben nu met de bodem bezig (helemaal tectyl en roestvrij maken (alles is er onder uit, dus nu de kans om het goed te doen).

Dank voor alle info en groet,
Robert
Groeten Robert

T3 1.6 TD camper 1986, Kever 1300 1970

Gebruikersavatar
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 914
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Coen »

Ik zit nog te wachten op bericht van RDW. Keurmeester was niet content met het feit dat ik de motor op MP had gekocht en daardoor geen donor had. Uiteindelijk ging hij toch akkoord met de gegevens die ik had.
Toen ik gewogen werd begon hij over de asdruk die achter aan de hoge kant was en ging hij mijn verlichting checken. :shock: Toen nog CO2. Die was in orde.
Ik dacht: nu is alles klaar maar ik moest nog wachten. Waarop bleek later; Ze kregen hem niet goed ingevoerd in het systeem. Toen mijn bus ingevoerd is heeft hij een kenteken van een bedrijfsauto gekregen. Rijdt hij dus al 20 jaar mee rond. Maar de keurmeester wist niet of dat nog steeds toegestaan was vanwege latere wetgeving.
In het slechtste geval moet ik dan een nieuw kenteken aanvragen. Weet niet wat dat met zich meebrengt.

Voor zover ik weet zit er geen kat op.
Luchtfilter zit met een beugeltje aan de carrosserie.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 358.000 km op de teller!

Gebruikersavatar
rkoffrie
Kan een VW bus herkennen
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 jun 2007 17:57
Locatie: Helmond

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door rkoffrie »

Dank je wel, Coen.
Ik zal voor je duimen dat er binnenkort een positief bericht van de RDW komt.

Wel raar dat de asdruk achter zo hoog is. De AGG zal niet zwaarder zijn dan de JX (diesels zijn meestal wat zwaarder).
Een trekhaak en kastjes maken de massa achter ook hoger natuurlijk.

Waar zit jouw lambdasonde?

Groet,
Robert
Groeten Robert

T3 1.6 TD camper 1986, Kever 1300 1970

Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Kamper is tegenwoordig altijd op geel kenteken. Kan zijn dat bij keuring bij RDW je automatisch nieuw kenteken krijgt. Opletten want bij keuring voor het ene kan zijn dat ze op basis van permanente eisen ook andere gegevens aanpassen. Je gewicht bv of aantal zitplaatsen!

Wat was je afgsbelasting achter dan? Hebben ze dat afzonderlijk gemeten?
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 26 jan 2020 13:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik

Gebruikersavatar
ReneK
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 316
Lid geworden op: 24 jul 2018 12:08
Locatie: Goes

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door ReneK »

Mijn bus had voor de ombouw naar kampeerbus ook bedrijfskenteken en heeft bij herkeuring van LPG naar benzine ook een nieuw kenteken gekregen. Ik heb toen ook meteen 5 zitplaatsen laten registreren. Leeg gewicht en totaal toegestane gewicht zijn toen beiden opnieuw bepaald.
Groeten, René

VW T3, 1987, 2.1DJ, zelfbouwcamper
VW Polo 1.0TSI (iets voordeliger voor de boodschappen)
Lexus IS250 (voor de boodschappen)

Gebruikersavatar
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 914
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Coen »

Ik heb een originele California dus begrijp sowieso niet waarom ik een bedrijfsautoregistratie heb gekregen bij import. Afijn, we gaan het zien.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 358.000 km op de teller!

VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 754
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Uit ervaring kan ik vertellen dat het rijden met een T3 GTI , leuk en vermakelijk is voor je gevoel komt hij een stuk sneller van zijn plek . Hij houdt zijn topsnelheid ook beter vast op de Duitse autobaan en inhalen gaat allemaal wat soepeler. Afgelopen augustus met 2 bussen weg geweest en 1800 km gereden in 5 dagen i.v.m. 2 bruiloften een Doka GTI met daktent en een originele California 1.6 TD . In deze 5 dagen kon ik de GTI met mijn 1.6 TD goed bijhouden al moest ik wel wat hogere kruissnelheid (110 Km) aanhouden als ik normaal zou doen als ik alleen rijd . Als je binnen door rijdt, we hebben ook een deel van de Rijn gevolgd, dan maakt het eigenlijk geen verschil . Het brandstof verbruik bij de Doka 1 : 8 en de Diesel 1 : 13 . Ik denk echter dat de afstelling van de Doka niet optimaal is daarin kan nog iets aan winst worden gehaald . Ik ga er vanuit dat verschillen in wegenbelasting en milieu bekent zijn . Overigens zijn bij de Doka de wiel maat een eindoverbrenging aangepast .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Rob

Doka GTI 1984 Vader/Dochter eigenaar
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001

hylkeanne
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1935
Lid geworden op: 02 mei 2015 15:20

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door hylkeanne »

.
Laatst gewijzigd door hylkeanne op 07 jun 2020 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kire
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 252
Lid geworden op: 08 nov 2014 19:48
Locatie: Heino

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Kire »

Tja, een kennis met een Land Rover 110 HCPU uit '84 (met een camperunit in de laadbak) reed, sinds hij zijn originele motor (2,5 N/A diesel) in de soep draaide, vanaf 1987 rond met een 6 cilinder Mercedes motor met automaat, totdat dit de laatste jaren problemen opleverde met de APK. Omdat de motor niet op kenteken stond werd de auto afgekeurd. (Daarvoor kneep een keurmeester wel een oogje dicht en rolde de auto wel door de APK).
Inmiddels heeft hij de Land Rover verkocht, netjes met melding van bovenstaande. Hij had er geen zin in om zelf de motor op kenteken te laten zetten of om er weer een originele motor in te bouwen.

Groet,

Erik.

p.s. Bepaalde eisen voor bestelauto's zijn minder streng dan eisen voor een personenauto.

hylkeanne
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1935
Lid geworden op: 02 mei 2015 15:20

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door hylkeanne »

.
Laatst gewijzigd door hylkeanne op 07 jun 2020 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 914
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Coen »

In verband met de apk heb ik weinig keus hè. Als ze een roetmeting gaan doen met m’n AGG ben ik benieuwd wat de waarden zullen zijn.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 358.000 km op de teller!

Gebruikersavatar
VW_Sk8r
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 441
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:02
Locatie: Delft

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door VW_Sk8r »

Ivm met de belasting is het toch ook wel prettig denk ik ;)
Mvg Klaas.

T3 1.9TD Westfalia (verkocht)
T3 1.6TD 1.9tdi Syncro knutsel Westfalia

Gebruikersavatar
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 914
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Coen »

Wat zal het schelen? 25€ in de maand?
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 358.000 km op de teller!

hylkeanne
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1935
Lid geworden op: 02 mei 2015 15:20

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door hylkeanne »

.
Laatst gewijzigd door hylkeanne op 07 jun 2020 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 914
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Goes

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Ongelezen bericht door Coen »

JX had er 350.000 opzitten en ademde nogal wat olie door de ontluchting. Dan kun je er weer een JX inzetten of een andere diesel. Voordeel van een JX is dat je dan verder geen aanpassingen aan de bak nodig hebt maar berg-op blijf je vermogen missen. Andere diesel levert meer vermogen maar gedoe met bak.
Een GTI-blok van een Golf 3 levert 50% meer vermogen zonder dat je de bak hoeft aan te passen. Dus het is niet simpelweg van diesel naar benzine.
Milieu-aspect is niet de moeite waard omdat de bus gewoon Euro 0 blijft vanwege de datum eerste toelating.
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels bijna 358.000 km op de teller!

Plaats reactie