Pagina 2 van 2

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 26 jan 2020 13:12
door RoonT3
Kamper is tegenwoordig altijd op geel kenteken. Kan zijn dat bij keuring bij RDW je automatisch nieuw kenteken krijgt. Opletten want bij keuring voor het ene kan zijn dat ze op basis van permanente eisen ook andere gegevens aanpassen. Je gewicht bv of aantal zitplaatsen!

Wat was je afgsbelasting achter dan? Hebben ze dat afzonderlijk gemeten?

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 26 jan 2020 13:37
door ReneK
Mijn bus had voor de ombouw naar kampeerbus ook bedrijfskenteken en heeft bij herkeuring van LPG naar benzine ook een nieuw kenteken gekregen. Ik heb toen ook meteen 5 zitplaatsen laten registreren. Leeg gewicht en totaal toegestane gewicht zijn toen beiden opnieuw bepaald.

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 26 jan 2020 14:07
door Coen
Ik heb een originele California dus begrijp sowieso niet waarom ik een bedrijfsautoregistratie heb gekregen bij import. Afijn, we gaan het zien.

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 26 jan 2020 18:08
door VW T3 4 LIVE
Uit ervaring kan ik vertellen dat het rijden met een T3 GTI , leuk en vermakelijk is voor je gevoel komt hij een stuk sneller van zijn plek . Hij houdt zijn topsnelheid ook beter vast op de Duitse autobaan en inhalen gaat allemaal wat soepeler. Afgelopen augustus met 2 bussen weg geweest en 1800 km gereden in 5 dagen i.v.m. 2 bruiloften een Doka GTI met daktent en een originele California 1.6 TD . In deze 5 dagen kon ik de GTI met mijn 1.6 TD goed bijhouden al moest ik wel wat hogere kruissnelheid (110 Km) aanhouden als ik normaal zou doen als ik alleen rijd . Als je binnen door rijdt, we hebben ook een deel van de Rijn gevolgd, dan maakt het eigenlijk geen verschil . Het brandstof verbruik bij de Doka 1 : 8 en de Diesel 1 : 13 . Ik denk echter dat de afstelling van de Doka niet optimaal is daarin kan nog iets aan winst worden gehaald . Ik ga er vanuit dat verschillen in wegenbelasting en milieu bekent zijn . Overigens zijn bij de Doka de wiel maat een eindoverbrenging aangepast .

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 26 jan 2020 20:14
door Kire
Tja, een kennis met een Land Rover 110 HCPU uit '84 (met een camperunit in de laadbak) reed, sinds hij zijn originele motor (2,5 N/A diesel) in de soep draaide, vanaf 1987 rond met een 6 cilinder Mercedes motor met automaat, totdat dit de laatste jaren problemen opleverde met de APK. Omdat de motor niet op kenteken stond werd de auto afgekeurd. (Daarvoor kneep een keurmeester wel een oogje dicht en rolde de auto wel door de APK).
Inmiddels heeft hij de Land Rover verkocht, netjes met melding van bovenstaande. Hij had er geen zin in om zelf de motor op kenteken te laten zetten of om er weer een originele motor in te bouwen.

Groet,

Erik.

p.s. Bepaalde eisen voor bestelauto's zijn minder streng dan eisen voor een personenauto.

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 26 jan 2020 21:18
door Coen
In verband met de apk heb ik weinig keus hè. Als ze een roetmeting gaan doen met m’n AGG ben ik benieuwd wat de waarden zullen zijn.

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 26 jan 2020 21:30
door VW_Sk8r
Ivm met de belasting is het toch ook wel prettig denk ik ;)

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 26 jan 2020 22:07
door Coen
Wat zal het schelen? 25€ in de maand?

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 26 jan 2020 22:45
door Coen
JX had er 350.000 opzitten en ademde nogal wat olie door de ontluchting. Dan kun je er weer een JX inzetten of een andere diesel. Voordeel van een JX is dat je dan verder geen aanpassingen aan de bak nodig hebt maar berg-op blijf je vermogen missen. Andere diesel levert meer vermogen maar gedoe met bak.
Een GTI-blok van een Golf 3 levert 50% meer vermogen zonder dat je de bak hoeft aan te passen. Dus het is niet simpelweg van diesel naar benzine.
Milieu-aspect is niet de moeite waard omdat de bus gewoon Euro 0 blijft vanwege de datum eerste toelating.

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 27 jan 2020 18:18
door kroonhome
Hoi Coen,
Op het kenteken moet m.i. zeker de aanpassing van diesel naar benzine komen, anders kan je deze zeker niet APK laten keuren. Voor benzine is dat eens in de twee jaar. Ik denk haast dat dit een nieuw kenteken gaat opleveren.
Ook prettig wanneer je de milieu zone's voor diesels in rijdt dat het duidelijk is dat het een benzine auto is.

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 28 jan 2020 17:11
door Coen
Tadaaaa!
D7D497AF-00FB-42D8-B9E2-7D378BF1439A.jpeg
(Massa rijklaar is wel 85 kilo meer :shock: )

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 28 jan 2020 17:16
door VW_Sk8r
Gefeliciteerd Coen [[thumbup]]

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 28 jan 2020 19:38
door Coen
Overgangsregeling is tot 1988. Dus dat gaat sowieso niet.
Ik zit 35 kilo boven de tariefnorm. Dus dat gewicht had ik wellicht kunnen verminderen door kastjes achter leeg te ruimen. In de praktijk scheelt het 2€ per maand. Dat overleef ik wel.

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 28 jan 2020 19:56
door VW T3 4 LIVE
Kijk met een beetje geduld komt het allemaal goed , veel rijplezier .

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 29 jan 2020 07:49
door Coen
Dader gevonden: haalde gisteravond mijn luifel los om erachter schoon te maken. Ding weegt als lood. En die zat er niet op toen ik hem kocht.

Re: Bus omgebouwd naar GTI

Geplaatst: 30 jan 2020 09:55
door servicebus
Mooi dat je kenteken weer klopt Coen!