T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import

Plaats hier algemene vragen/opmerkingen mbt de VW bus.
menn01
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2020 22:01

T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import

Ongelezen bericht door menn01 »

Beste Allen,
Ik ben reeds een tijd in het bezit van een 2009 t2, Brazilian made :)

Nu ben ik opzoek naar Nederlanders die een "nieuwe" t2 op NL kenteken hebben.
Ik ben me bewust van een tenminste 1 route echter dat is niet per se de meest handige (UK incl UK licence plates).
Het zal mij een stuk schelen als mensen deze danwel via TUV danwel via RDW gekeurd hebben gekregen.

Mocht er iemand zijn laat mij het aub weten!

Menno
Menno
VW T3 4 LIVE
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 837
Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
Locatie: VLEUTEN

Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import

Ongelezen bericht door VW T3 4 LIVE »

Pon heeft ze nieuw verkocht en op kenteken gezet , maar helaas ken ik geen bezitter .
Met vriendelijke groet,
Rob

California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ik denk dat het beste je direct tot de RDW kunt richten.
Als er iets is wat ervaring expertise heeft, dan zullen zij dat zijn.

Theo
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Er zal geen europeesche typegoedkeuring voor zijn. De engelse route is zo gek nog niet. Zelfs duitsers verkiezen soms de route via nl of gb omdat dit eenvoudiger is dan via de tuv. Via RDW zal keuring alleenstaand geval zijn en dan wordt jij als producent van het voertuig gezien en mag je aantonen dat het voertuig aan alle permanente eisen voldoet volgens EU richtlijnen. Zou VW/PON hieraan mee werken?
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Volgens mij zit het verschil in de t1/t2 die europeesch gebouwd zijn voor export naar Brazilië en die her-importeren en de Braziliaanse of Mexicaanse productie om die te importeren.

De Brazil t2 die via vw campercentrum geleverd is kwam ook via de GB route.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
rick
Bus guru
Berichten: 5212
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:12

Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import

Ongelezen bericht door rick »

En kan die route nog gevolgd worden als Brexit een feit is?
Rick

Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Ik vermoed van niet, de Europese regels willen ze niet.
Dus ook deze afspraken niet.

Theo
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import

Ongelezen bericht door insomnia »

Steven V schreef: 05 mar 2020 08:19 ik vermoed dat we hier voor niets tijd aan besteden.
Jups, denk ik ook :lol:
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
menn01
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2020 22:01

Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import

Ongelezen bericht door menn01 »

In mijn geval niet, omdat ik de bus al jaren heb.
Ik ga inderdaad via de UK route, er is (bijna) geen andere route, van 2 van de 3 die er in NL zijn, heb ik van de verkoper
inmiddels begrepen dat die op een full UK licence plate hebben gestaan.

Dat is het enige puntje wat ik nog open heb staan, ik weet dat ik een MOT kan krijgen zonder licence plate en ik weet dat de RDW een TUV keuring overneemd zonder dat er feitelijk een duits kenteken op heeft gezeten.
Opzich zijn een Engelse license plate de kosten niet in het proces, maar het scheelt wel wat geregel met de road tax aldaar. en ook zou dan niet het volledige registratie proces benodigd zijn. Overigens is 1 van de 2 in amersfoort verkochte t2c's gestolen. Dus wellicht waren er origneel 4.

Het klopt dat het hoogst waarschijnlijk is dat na 31 december deze route is afgesloten, vandaar mijn haast :) Hoewel er in theorie nog 1 route is.
Het leuke is dat hij NET ouder dan 10 jaar is en er daarom geen IVA keuring nodig is (equivalent hier een RDW keuring in Lelystad).

Het vervoeren en invoeren kost mij ongeveer meer dan de bus zelf. Aangezien een 40ft container nagenoeg evenveel kost gaat er waarschijnlijk nog een t1 mee.

Oh en dit voorjaar dus ongewild naar de UK op vakantie, en dan evn stiekem met mijn engelse license plate in NL crossen :)

Voor de liefhebbers ik heb met de Engelse partij gesproken die er 30+ gehaald heeft, de problemen met de IVA zaten hem in de handrem en remkracht van de gewone remmen (die waren zelfs spliksplinternieuw toendertijd).
Menno
VoormaligLid19
op verzoek verwijderd
Berichten: 674
Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00

Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import

Ongelezen bericht door VoormaligLid19 »

Als de prijzen in dit artikel kloppen :he!!!:

Mogen we weten wat de reden is dat je deze bus aangeschaft hebt er vanuit gaande dat je wist dat dez bus in Europa (uitgezonderd GB) niet op de weg mag?
menn01
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2020 22:01

Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import

Ongelezen bericht door menn01 »

Die prijzen zijn heel anders dan dat ik betaal en dat zit hem in velen factoren.
Ten tijde van het artikel waren ze nieuw (er) dat is 1. Denk ook aan de wisselkoers die is soms heeel gunstig zoals nu.
Mijne is uit 2009 en daarom zal bpm ook schelen, geen Iva meer nodig alleen een 55 pond mot.
En er zitten bij dit voorbeeld 5 commerciële partijen tussen.
1 sourcer Brazilië
2 exporteur Brazilië
3 importeur Engeland
4 danburry vans Engeland
5 VW campers Nederland

Ik heb het geluk dat ik 80% van dit traject zelf doe/ op kleine profit basis geregeld kan krijgen.

De aanschaf van een bus in Brazilië zoals deze is nu zon 2500 euro .....

Overigens met de kennis van nu had ik een wat oudere in Brazilië gekocht. Echter werd mij deze aanbevolen vanwege de motor.

Met GB kenteken mag je overal in EU op de weg en elke lidstaat neemt de auto ook over. Zie ook het artikel wat je qoute , dat is 1 van de 3 die er nog zijn in NL.
Menno
menn01
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mar 2020 22:01

Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import

Ongelezen bericht door menn01 »

Steven V schreef: 05 mar 2020 08:19 ik vermoed dat we hier voor niets tijd aan besteden.
Toch niet, 26 aug vertrekt hij naar London Gateway :)
Ik zou graag de 3 andere eigenaren vinden;

05-KTH-5
58-RRG-9
98-HFR-7
Menno
Plaats reactie