T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import
T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import
Beste Allen,
Ik ben reeds een tijd in het bezit van een 2009 t2, Brazilian made
Nu ben ik opzoek naar Nederlanders die een "nieuwe" t2 op NL kenteken hebben.
Ik ben me bewust van een tenminste 1 route echter dat is niet per se de meest handige (UK incl UK licence plates).
Het zal mij een stuk schelen als mensen deze danwel via TUV danwel via RDW gekeurd hebben gekregen.
Mocht er iemand zijn laat mij het aub weten!
Menno
Ik ben reeds een tijd in het bezit van een 2009 t2, Brazilian made
Nu ben ik opzoek naar Nederlanders die een "nieuwe" t2 op NL kenteken hebben.
Ik ben me bewust van een tenminste 1 route echter dat is niet per se de meest handige (UK incl UK licence plates).
Het zal mij een stuk schelen als mensen deze danwel via TUV danwel via RDW gekeurd hebben gekregen.
Mocht er iemand zijn laat mij het aub weten!
Menno
Menno
-
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
- Locatie: VLEUTEN
Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import
Pon heeft ze nieuw verkocht en op kenteken gezet , maar helaas ken ik geen bezitter .
Met vriendelijke groet,
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14971
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import
Ik denk dat het beste je direct tot de RDW kunt richten.
Als er iets is wat ervaring expertise heeft, dan zullen zij dat zijn.
Theo
Als er iets is wat ervaring expertise heeft, dan zullen zij dat zijn.
Theo
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2739
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import
Er zal geen europeesche typegoedkeuring voor zijn. De engelse route is zo gek nog niet. Zelfs duitsers verkiezen soms de route via nl of gb omdat dit eenvoudiger is dan via de tuv. Via RDW zal keuring alleenstaand geval zijn en dan wordt jij als producent van het voertuig gezien en mag je aantonen dat het voertuig aan alle permanente eisen voldoet volgens EU richtlijnen. Zou VW/PON hieraan mee werken?
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2739
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import
Volgens mij zit het verschil in de t1/t2 die europeesch gebouwd zijn voor export naar Brazilië en die her-importeren en de Braziliaanse of Mexicaanse productie om die te importeren.
De Brazil t2 die via vw campercentrum geleverd is kwam ook via de GB route.
De Brazil t2 die via vw campercentrum geleverd is kwam ook via de GB route.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import
En kan die route nog gevolgd worden als Brexit een feit is?
Rick
Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
Voorheen; Volkswagen Multivan 1.6 TD 1986
Volvo V40 2002
Toyota Prius 2018
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14971
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import
Ik vermoed van niet, de Europese regels willen ze niet.
Dus ook deze afspraken niet.
Theo
Dus ook deze afspraken niet.
Theo
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import
Jups, denk ik ook
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import
In mijn geval niet, omdat ik de bus al jaren heb.
Ik ga inderdaad via de UK route, er is (bijna) geen andere route, van 2 van de 3 die er in NL zijn, heb ik van de verkoper
inmiddels begrepen dat die op een full UK licence plate hebben gestaan.
Dat is het enige puntje wat ik nog open heb staan, ik weet dat ik een MOT kan krijgen zonder licence plate en ik weet dat de RDW een TUV keuring overneemd zonder dat er feitelijk een duits kenteken op heeft gezeten.
Opzich zijn een Engelse license plate de kosten niet in het proces, maar het scheelt wel wat geregel met de road tax aldaar. en ook zou dan niet het volledige registratie proces benodigd zijn. Overigens is 1 van de 2 in amersfoort verkochte t2c's gestolen. Dus wellicht waren er origneel 4.
Het klopt dat het hoogst waarschijnlijk is dat na 31 december deze route is afgesloten, vandaar mijn haast Hoewel er in theorie nog 1 route is.
Het leuke is dat hij NET ouder dan 10 jaar is en er daarom geen IVA keuring nodig is (equivalent hier een RDW keuring in Lelystad).
Het vervoeren en invoeren kost mij ongeveer meer dan de bus zelf. Aangezien een 40ft container nagenoeg evenveel kost gaat er waarschijnlijk nog een t1 mee.
Oh en dit voorjaar dus ongewild naar de UK op vakantie, en dan evn stiekem met mijn engelse license plate in NL crossen
Voor de liefhebbers ik heb met de Engelse partij gesproken die er 30+ gehaald heeft, de problemen met de IVA zaten hem in de handrem en remkracht van de gewone remmen (die waren zelfs spliksplinternieuw toendertijd).
Ik ga inderdaad via de UK route, er is (bijna) geen andere route, van 2 van de 3 die er in NL zijn, heb ik van de verkoper
inmiddels begrepen dat die op een full UK licence plate hebben gestaan.
Dat is het enige puntje wat ik nog open heb staan, ik weet dat ik een MOT kan krijgen zonder licence plate en ik weet dat de RDW een TUV keuring overneemd zonder dat er feitelijk een duits kenteken op heeft gezeten.
Opzich zijn een Engelse license plate de kosten niet in het proces, maar het scheelt wel wat geregel met de road tax aldaar. en ook zou dan niet het volledige registratie proces benodigd zijn. Overigens is 1 van de 2 in amersfoort verkochte t2c's gestolen. Dus wellicht waren er origneel 4.
Het klopt dat het hoogst waarschijnlijk is dat na 31 december deze route is afgesloten, vandaar mijn haast Hoewel er in theorie nog 1 route is.
Het leuke is dat hij NET ouder dan 10 jaar is en er daarom geen IVA keuring nodig is (equivalent hier een RDW keuring in Lelystad).
Het vervoeren en invoeren kost mij ongeveer meer dan de bus zelf. Aangezien een 40ft container nagenoeg evenveel kost gaat er waarschijnlijk nog een t1 mee.
Oh en dit voorjaar dus ongewild naar de UK op vakantie, en dan evn stiekem met mijn engelse license plate in NL crossen
Voor de liefhebbers ik heb met de Engelse partij gesproken die er 30+ gehaald heeft, de problemen met de IVA zaten hem in de handrem en remkracht van de gewone remmen (die waren zelfs spliksplinternieuw toendertijd).
Menno
-
- op verzoek verwijderd
- Berichten: 674
- Lid geworden op: 04 jan 2006 11:00
Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import
Als de prijzen in dit artikel kloppen
Mogen we weten wat de reden is dat je deze bus aangeschaft hebt er vanuit gaande dat je wist dat dez bus in Europa (uitgezonderd GB) niet op de weg mag?
Mogen we weten wat de reden is dat je deze bus aangeschaft hebt er vanuit gaande dat je wist dat dez bus in Europa (uitgezonderd GB) niet op de weg mag?
Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import
Die prijzen zijn heel anders dan dat ik betaal en dat zit hem in velen factoren.
Ten tijde van het artikel waren ze nieuw (er) dat is 1. Denk ook aan de wisselkoers die is soms heeel gunstig zoals nu.
Mijne is uit 2009 en daarom zal bpm ook schelen, geen Iva meer nodig alleen een 55 pond mot.
En er zitten bij dit voorbeeld 5 commerciële partijen tussen.
1 sourcer Brazilië
2 exporteur Brazilië
3 importeur Engeland
4 danburry vans Engeland
5 VW campers Nederland
Ik heb het geluk dat ik 80% van dit traject zelf doe/ op kleine profit basis geregeld kan krijgen.
De aanschaf van een bus in Brazilië zoals deze is nu zon 2500 euro .....
Overigens met de kennis van nu had ik een wat oudere in Brazilië gekocht. Echter werd mij deze aanbevolen vanwege de motor.
Met GB kenteken mag je overal in EU op de weg en elke lidstaat neemt de auto ook over. Zie ook het artikel wat je qoute , dat is 1 van de 3 die er nog zijn in NL.
Ten tijde van het artikel waren ze nieuw (er) dat is 1. Denk ook aan de wisselkoers die is soms heeel gunstig zoals nu.
Mijne is uit 2009 en daarom zal bpm ook schelen, geen Iva meer nodig alleen een 55 pond mot.
En er zitten bij dit voorbeeld 5 commerciële partijen tussen.
1 sourcer Brazilië
2 exporteur Brazilië
3 importeur Engeland
4 danburry vans Engeland
5 VW campers Nederland
Ik heb het geluk dat ik 80% van dit traject zelf doe/ op kleine profit basis geregeld kan krijgen.
De aanschaf van een bus in Brazilië zoals deze is nu zon 2500 euro .....
Overigens met de kennis van nu had ik een wat oudere in Brazilië gekocht. Echter werd mij deze aanbevolen vanwege de motor.
Met GB kenteken mag je overal in EU op de weg en elke lidstaat neemt de auto ook over. Zie ook het artikel wat je qoute , dat is 1 van de 3 die er nog zijn in NL.
Menno
Re: T2s / T2c - Ervaring gevraagd Import
Toch niet, 26 aug vertrekt hij naar London Gateway
Ik zou graag de 3 andere eigenaren vinden;
05-KTH-5
58-RRG-9
98-HFR-7
Menno