'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
- Dré2100
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4350
- Lid geworden op: 02 nov 2008 08:36
- Locatie: Tuitjenhorn
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Ik vindt het wel mooi dat RVS onder de bus.....
-------------------------------------------
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
VW T3 2.1 SS - Westfalia '91 "Garfield"
"moi anzitte, dom kaike en overal bar van ophore"
- evert2
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 09 nov 2008 00:01
- Locatie: wyns nabij bartlehiem
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
mooie uitlaat ik vind het geluid wel wat vervlakt, het roffelen van de boxer is een beetje weg .Ik en mijn studiegenoten van de autotechniek werden wel gewaarschuuwd door onze toemalig docent dat een rvs uitlaat slecht warmte afvoert , al weet ik dat er geregeld rvs wordt toegepast ben ik er wel wat huiverig voor.
Is het rendement ook beter nu het een vier in één uitlaat is , of merk je daar niet zoveel van?als de uitlaatbuizen alle vier precies even lang zijn scheint het vermogen te verbeteren.
Is het rendement ook beter nu het een vier in één uitlaat is , of merk je daar niet zoveel van?als de uitlaatbuizen alle vier precies even lang zijn scheint het vermogen te verbeteren.
dat rijdt als de brandweer
gr Evert
gr Evert
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2740
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Hoi Evert,
Het is daarom geloof ik dat de flenzen van gewoon staal zijn ipv RVS, dan heb je wel warmte overdracht en afvoer van de kop nog? Ik heb ook'Ernst' pakkingen gebruikt ipv de bijgeleverde pakkingen. De Ernst pakkingen hebben een metaalbedekking. Dus ook meer/beter warmte overdracht.
De buizen zijn niet 'even lang', vanaf rechts zijn ze wat langer. Hoe zich dat in performance verhoud? Algemeen is mijn idee minder koppel maar sneller oppakken van de motor in toeren. Blijft een bus, dus geen sprintjes.....
Van Rene al de tip gehad om eventueel een schotje tussen collector en demper te plaatsen met enkele boorgaten 12mm. Hiermee verhoog je de tegendruk en dit zou al flink moeten dempen.
Ook lijkt het erop dat de motor koeler draait. Maar daarvoor moet ik echt eens een lange rit maken, bv volgende week maar even naar Brussel op en neer. Door minder tegendruk in de uitlaat, warmere gassen omdat deze minder snel afkoelen ivm RVS stromen sneller, worden de gassen misschien ook sneller afgevoerd, de hitte inclusief?
Het leek erop of de motor even heeft moeten wennen aan de nieuwe lambda ook. Eerste ritten was er wat gehik en gekuchel bij overschakelen op LPG. Gisteravond was dat er niet meer, misschien toch voor de APK even laten doorkijken het LPG systeem.
Het is daarom geloof ik dat de flenzen van gewoon staal zijn ipv RVS, dan heb je wel warmte overdracht en afvoer van de kop nog? Ik heb ook'Ernst' pakkingen gebruikt ipv de bijgeleverde pakkingen. De Ernst pakkingen hebben een metaalbedekking. Dus ook meer/beter warmte overdracht.
De buizen zijn niet 'even lang', vanaf rechts zijn ze wat langer. Hoe zich dat in performance verhoud? Algemeen is mijn idee minder koppel maar sneller oppakken van de motor in toeren. Blijft een bus, dus geen sprintjes.....
Van Rene al de tip gehad om eventueel een schotje tussen collector en demper te plaatsen met enkele boorgaten 12mm. Hiermee verhoog je de tegendruk en dit zou al flink moeten dempen.
Ook lijkt het erop dat de motor koeler draait. Maar daarvoor moet ik echt eens een lange rit maken, bv volgende week maar even naar Brussel op en neer. Door minder tegendruk in de uitlaat, warmere gassen omdat deze minder snel afkoelen ivm RVS stromen sneller, worden de gassen misschien ook sneller afgevoerd, de hitte inclusief?
Het leek erop of de motor even heeft moeten wennen aan de nieuwe lambda ook. Eerste ritten was er wat gehik en gekuchel bij overschakelen op LPG. Gisteravond was dat er niet meer, misschien toch voor de APK even laten doorkijken het LPG systeem.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2740
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Bandenwissel;
Het was nodig, foto spreekt voor zich......
Banden waren 7 jaar oud met ca. 40% restprofiel. Ik heb ze gebruikt gekocht waarbij een visuele controle ze als OK waren beoordeeld door mijzelf. Ik heb er zelf ruim 15.000 km mee gereden. Twee weken terug net voor Antwerpen op de E19 wat rumoer in de aandrijving en sturing. Zo van voel ik nu wel of niet wat anders in het rijgedrag. Ik dacht eerst nog, komt er een aandrijfas los? Na Antwerpen op de N49 (Expresweg) was het over en uit. Met 140 op de linkerbaan kwam het loopvlak eraf. Eigenlijk niks merkbaar tot opeens wat gehobbel en een grote klap het loopvlak eraf. Waarschijnlijk van de winter in een vriesgat gebonkt waarbij de koordlagen beschadigd zijn. De band is net een ei nu. Dus 5 nieuwe banden omdat de reserve ook al oud is en bij de syncro best gelijkwaardige banden rondom.
Banden 215/75 R15 Cooper ATR - 4 seizoen met M&S op deband (geen sneeuwvlok) en ca. 50%/50% weg/terrein
Het was nodig, foto spreekt voor zich......
Banden waren 7 jaar oud met ca. 40% restprofiel. Ik heb ze gebruikt gekocht waarbij een visuele controle ze als OK waren beoordeeld door mijzelf. Ik heb er zelf ruim 15.000 km mee gereden. Twee weken terug net voor Antwerpen op de E19 wat rumoer in de aandrijving en sturing. Zo van voel ik nu wel of niet wat anders in het rijgedrag. Ik dacht eerst nog, komt er een aandrijfas los? Na Antwerpen op de N49 (Expresweg) was het over en uit. Met 140 op de linkerbaan kwam het loopvlak eraf. Eigenlijk niks merkbaar tot opeens wat gehobbel en een grote klap het loopvlak eraf. Waarschijnlijk van de winter in een vriesgat gebonkt waarbij de koordlagen beschadigd zijn. De band is net een ei nu. Dus 5 nieuwe banden omdat de reserve ook al oud is en bij de syncro best gelijkwaardige banden rondom.
Banden 215/75 R15 Cooper ATR - 4 seizoen met M&S op deband (geen sneeuwvlok) en ca. 50%/50% weg/terrein
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2740
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Zo tussendoor op mijn gemakje bezig met alles en nog wat. Huis, tuin, schuur, autotje(s), kinderen, vrouw, werk (in willekeurige volgorde).
De Schuur is in ieder geval waterdicht en zal voor de winter ook wel verder winddicht zijn. De nok moet er nog op, stukje gevel afwerken, windveren, muurtje metsen.... Dan is het binnen aan de beurt, wat ook genoeg werk zal vragen......
De brug staat binnen (na 5 jaar) en op wat kleinigheidjes na werkt die ook. (condensvocht in de motor gehad, veiligheidsschakelaar defect wat al gerepareerd is allemaal) Roest is ook hier vervelend maar beperkt gebleven tot een schoonheidsfactor. Als de schuur dicht is en uitgeruimd eens opborstelen en in de menie spuiten.
Zonder problemen de bus omhoog, is ook maar 2000kg van 3500 die hij 'kan'. Ook de hoogte komt GOED uit, was bang in problemen te komen met de spanten (4,9 meter tussen elkaar) en eventueel de balken. Ik blijf er echter ruim vandaan op de hoogste stand! Dus een iets langere bus en hoger kan ook nog
De Schuur is in ieder geval waterdicht en zal voor de winter ook wel verder winddicht zijn. De nok moet er nog op, stukje gevel afwerken, windveren, muurtje metsen.... Dan is het binnen aan de beurt, wat ook genoeg werk zal vragen......
De brug staat binnen (na 5 jaar) en op wat kleinigheidjes na werkt die ook. (condensvocht in de motor gehad, veiligheidsschakelaar defect wat al gerepareerd is allemaal) Roest is ook hier vervelend maar beperkt gebleven tot een schoonheidsfactor. Als de schuur dicht is en uitgeruimd eens opborstelen en in de menie spuiten.
Zonder problemen de bus omhoog, is ook maar 2000kg van 3500 die hij 'kan'. Ook de hoogte komt GOED uit, was bang in problemen te komen met de spanten (4,9 meter tussen elkaar) en eventueel de balken. Ik blijf er echter ruim vandaan op de hoogste stand! Dus een iets langere bus en hoger kan ook nog
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- Thomasrs
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 17 feb 2010 13:37
- Locatie: omg. Alkmaar.
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
ik tegen vriendin; EN DAT MOET IK OOK HEBBEN (al wijzend op je foto's van je schuur)
MfG Thomas
Wegens toenemende drukte kan ik niet altijd reageren -------> stuur maar een prive bericht! Excuses
Wegens toenemende drukte kan ik niet altijd reageren -------> stuur maar een prive bericht! Excuses
- arno
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 apr 2005 21:26
- Locatie: denekamp
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Dat heb je goed voor elkaar
Gr.Arno
vw t3 bj.1989 16"syncro met westfalia inbouw met dehler hoogdak
stuurbekrachting,1 sper,motor 1.9 tdi
golf 1 op lpg
vw 181 bj.1970(nog niet klaar)
vw t3 bj.1989 16"syncro met westfalia inbouw met dehler hoogdak
stuurbekrachting,1 sper,motor 1.9 tdi
golf 1 op lpg
vw 181 bj.1970(nog niet klaar)
- Bartbus
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 06 jul 2011 20:42
- Locatie: Eersel
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
ben alleen al jaloers op de werkplek!!!
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2740
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Tja, voornamelijk gebruik, gebruik en gebruik waar de bus voor is. Momenteel merk ik dat we meer de kleine wagen pakken voor gemak en kosten Geef mun geld weer aan andere dingen uit
Next project;
Safari aanhanger.......
helft volume van de ouwe caravan en meer dan de helft minder aan 'drag' onder het rijden
bakkie is van 1980 en vol aluminium. 1200kg op kenteken en 400 eigen gewicht. Wordt ook 'elfenbein' en die traanplaat worden luiken aan de zijkant. Op het dak het idee van een daktent.
Next project;
Safari aanhanger.......
helft volume van de ouwe caravan en meer dan de helft minder aan 'drag' onder het rijden
bakkie is van 1980 en vol aluminium. 1200kg op kenteken en 400 eigen gewicht. Wordt ook 'elfenbein' en die traanplaat worden luiken aan de zijkant. Op het dak het idee van een daktent.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- Tjorven
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 661
- Lid geworden op: 03 jun 2010 21:12
- Contacteer:
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Ik zie hem nu nog maar pas .... maar 't is potverdikke een méga chique bus hoor !!!!! Proficiat
(jammer dat niet al de fotootjes er nog zijn, ma ja)
(jammer dat niet al de fotootjes er nog zijn, ma ja)
Tjörven, groetjes uit de Médoc...
Mijn bus: viewtopic.php?f=24&t=15010&start=128
Fiat 124 Spider...2016
Fiat 500C lounge.2010
Fiat Panda 4x4 ...1998
Méhari.............1982
Mijn bus: viewtopic.php?f=24&t=15010&start=128
Fiat 124 Spider...2016
Fiat 500C lounge.2010
Fiat Panda 4x4 ...1998
Méhari.............1982
- sjoerd_s89_xj-49-dv
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Ik dacht al eens ergens gelezen te hebben dat er hoog daken waren met kopergaas hierin verwerkt. Dat was dus hier ik vraag me al een tijdje af hoe groot de mazen van een kooi van faraday mogen zijn
Gr sjoerd
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2740
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Nou ja, een echt effectieve afscherming gaat het ook niet zijn. Ik denk dat dit meer bedoeld is geweest voor interferenties op ambulance apparatuur van de zwaailampen en dakventilator. Het gaas sluit rondom niet aan op de carosserie.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14984
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Voor onweer? Daar is een raster van 10 bij 10 meter voldoende.
Theo
Theo
- RoonT3
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2740
- Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
Das nu jammer, daar passen 20 >10< bussen in...... Nee voor onweer ben ik niet bang meer, meer op bedacht. Gaas zit er ook maar los ingefrutseld ter plaatse van de zwaailampen en ik kan niet zien of dat ook naar achteren is doorgetrokken. Aan de achterzijde zelf dus niet aanwezig.
Laatst gewijzigd door RoonT3 op 17 dec 2018 07:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
- sjoerd_s89_xj-49-dv
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
A ok. Dan ga ik toch maar een koker framepje in mijn dak maken. Hier zit totaal geen stevigheid in. En bij onweer heb je hoe dan ook schade met polyesther of aluminium.
Gr sjoerd
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
- sjoerd_s89_xj-49-dv
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32
Re: 'Das Beige' de opbouw van mijn syncro ambulance
A ok. Dan ga ik toch maar een koker framepje in mijn dak maken. Hier zit totaal geen stevigheid in. En bij onweer heb je hoe dan ook schade met polyesther of aluminium.
Gr sjoerd
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"