Beste Lezer,
Wat mij vooral ergerde aan mijn bus was de roestige motor beplating , deze heb ik nu volledig vervangen voor een nieuwe.
Mijn vraag is alleen was het misschien niet verstandiger om deze eerst te laten poedercoten ?
Groeten Rob[attachment=0]DSC02989 (Small).JPG[/attachment]
Motor beplating vervangen
-
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 08 sep 2008 21:55
- Locatie: VLEUTEN
Motor beplating vervangen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
Rob
California 1.6 TD 1989
Audi TT 2001
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Re: Motor beplating vervangen
Hi Rob
Dat kan je toch als nog laten doen,houd allicht langer.
Ik weet alleen niet wat de hitte van de uitlaat hierop voor invloed op heeft.
Groeten
Henk
Dat kan je toch als nog laten doen,houd allicht langer.
Ik weet alleen niet wat de hitte van de uitlaat hierop voor invloed op heeft.
Groeten
Henk
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
- eric.c
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 21 feb 2006 18:37
- Locatie: Betuwe
Re: Motor beplating vervangen
Hallo Rob,
Dat heb ik nog niet eerder gezien, als eerste reparatie aan de bus. Meestal zijn er eerst andere zaken dringend aan vervanging toe. Als het bij jou voorlopig hierbij blijft heb je inderdaad goede aankoop gedaan.
Je kan ook zinkverf gebruiken om de plaat bestendig te maken. Dit kan warmte redelijk goed weerstaan en beschermt ook tegen roest.
Enige nadeel hiervan is dat je bij eventuele laswerkzaamheden (in de verre toekomst) extra goed schoon moet maken, want lassen op zinkverf is niet goed te doen.
De kleur van zinkverf is: zink (!), en dat misstaat niet onder de bus.
Groet, Eric.
Dat heb ik nog niet eerder gezien, als eerste reparatie aan de bus. Meestal zijn er eerst andere zaken dringend aan vervanging toe. Als het bij jou voorlopig hierbij blijft heb je inderdaad goede aankoop gedaan.
Je kan ook zinkverf gebruiken om de plaat bestendig te maken. Dit kan warmte redelijk goed weerstaan en beschermt ook tegen roest.
Enige nadeel hiervan is dat je bij eventuele laswerkzaamheden (in de verre toekomst) extra goed schoon moet maken, want lassen op zinkverf is niet goed te doen.
De kleur van zinkverf is: zink (!), en dat misstaat niet onder de bus.
Groet, Eric.
Vriendelijke groet,
Eric rijdt met een 1900D
Eric rijdt met een 1900D