TijnCU project 2.0
Re: TijnCU project 2.0
Hoi Tijn,
Waar bestel je die studs? Ik kwam ze in mijn zoektocht tegen en ben ze weer kwijt...
Groeten Michiel
Waar bestel je die studs? Ik kwam ze in mijn zoektocht tegen en ben ze weer kwijt...
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Ik heb bij deze Duitse shop besteld, van die zwarte met verdund opzet stukje.
https://wemar-autozubehoer.de/?cat=c234 ... olzen.html
Ik ken ze vanuit de autosport, vooral handig met snel moeren erop ratelen. Op mijn vorige set fusees had ik "gewone". Die zijn iets goedkoper en vaak ook in wat kortere maten verkrijgbaar (of zelf inkorten). Bij deze shop zijn ze beide 10.9 staal, bij aankoop altijd even op letten.
https://wemar-autozubehoer.de/?cat=c234 ... olzen.html
Ik ken ze vanuit de autosport, vooral handig met snel moeren erop ratelen. Op mijn vorige set fusees had ik "gewone". Die zijn iets goedkoper en vaak ook in wat kortere maten verkrijgbaar (of zelf inkorten). Bij deze shop zijn ze beide 10.9 staal, bij aankoop altijd even op letten.
Re: TijnCU project 2.0
Heb jij er niet 10 teveel?
Groeten Michiel
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Nee, zoals je hier kan zien moeten er achter ook nog in.
Dat komt doordat ik adapters onder de remschijven heb zitten (5x130) en daar moeten dus weer de 20 studs in Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: TijnCU project 2.0
Top, ik bestel ze zelf dan kan ik gelijk de juiste maat pakken. Met de Mercedes velgen hoef ik niet zulke brede spacers te gebruiken.
Groeten Michiel
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Zo jongens, daar zitten we weer. Na de vorige lockdown heb ik best wel veel aan de bus gedaan, onder andere de instap rechtsvoor, wielkast, B stijl en dorpel onder de schuifdeur. Draaipaneel aangepast en iets lager ingelast (die stoel stond te hoog). Daarna tussendoor de A stijlen beide aangepakt, bovenin de aansluiting op het dak had ik aan beide kanten een gaatje. Na ontleding van dit stuk en laagje voor laagje terug inlassen de hele voorkant rond het raam opnieuw gespoten. Dat was best wel een flinke klus tussendoor, waar ik ook tegenop heb gekeken om aan te beginnen. Het moet natuurlijk naast mooi vooral ook sterk zijn.
De hele zomer ben ik vooral bezig geweest met het interieur van onze zeilboot, een hybrid turbo op de a3 gezet (250pk+) en later wat (vooral rij)uurtjes in de motorfiets gestoken. Daar zit inmiddels ook een zelfbouw rvs uitlaat op, maar erg mooi rijweer is het nu niet. Klinkt wel gaaf en gaat als de brandweer
Sinds eergisteren ben ik daarom de bus maar weer gaan afmaken (hij staat in februari 2 jaar stil!). Na de dorpel moest ik gaan beginnen aan het achterpaneel en de binnenkant van de wielkasten. Dus weer de slijptol er in, alles open gehaald en zo ver mogelijk ontroest/geamputeerd. Op dit moment zit het vervangingspaneel er alweer in, die moeten de laspropjes nog vanaf geslepen en afgewerkt. Ik heb momenteel vakantie, dus probeer elke dag even wat klaar te krijgen. Het is de bedoeling om in februari de bus weer deels op de weg te hebben (met APK) want dan is hij jarig! 40 jaar alweer...
Wat er nu nog moet gebeuren (in grote lijnen) :
Binnenkant wielkasten achter maken en inlassen
Onderkant paneel bij bumperhoek vervangen
Cabinevloer aantal stukjes inlassen
Achterste ruit bijrijderskant hoekje inlassen
Motorsteun aanpassen met dikwandige buis
Vervangende schuifdeur en bijrijderskant deur spuiten
Goed! uitlijnen
APK
Afstellen op de testbank
Daarna is het de bedoeling om de bus helemaal terug te schuren en uiteindelijk professioneel te laten spuiten. Er zijn nog zo veel klussen te bedenken, onder andere het hele interieur opnieuw aanpakken met nieuwe stoelen etc, maar eerst moet de bus gewoon weer rijden. We zullen zien of het dit jaar lukt! Foto's volgen nog, heb net een telefoonwissel gehad en zal even de oude foto's moeten ordenen.
De hele zomer ben ik vooral bezig geweest met het interieur van onze zeilboot, een hybrid turbo op de a3 gezet (250pk+) en later wat (vooral rij)uurtjes in de motorfiets gestoken. Daar zit inmiddels ook een zelfbouw rvs uitlaat op, maar erg mooi rijweer is het nu niet. Klinkt wel gaaf en gaat als de brandweer
Sinds eergisteren ben ik daarom de bus maar weer gaan afmaken (hij staat in februari 2 jaar stil!). Na de dorpel moest ik gaan beginnen aan het achterpaneel en de binnenkant van de wielkasten. Dus weer de slijptol er in, alles open gehaald en zo ver mogelijk ontroest/geamputeerd. Op dit moment zit het vervangingspaneel er alweer in, die moeten de laspropjes nog vanaf geslepen en afgewerkt. Ik heb momenteel vakantie, dus probeer elke dag even wat klaar te krijgen. Het is de bedoeling om in februari de bus weer deels op de weg te hebben (met APK) want dan is hij jarig! 40 jaar alweer...
Wat er nu nog moet gebeuren (in grote lijnen) :
Binnenkant wielkasten achter maken en inlassen
Onderkant paneel bij bumperhoek vervangen
Cabinevloer aantal stukjes inlassen
Achterste ruit bijrijderskant hoekje inlassen
Motorsteun aanpassen met dikwandige buis
Vervangende schuifdeur en bijrijderskant deur spuiten
Goed! uitlijnen
APK
Afstellen op de testbank
Daarna is het de bedoeling om de bus helemaal terug te schuren en uiteindelijk professioneel te laten spuiten. Er zijn nog zo veel klussen te bedenken, onder andere het hele interieur opnieuw aanpakken met nieuwe stoelen etc, maar eerst moet de bus gewoon weer rijden. We zullen zien of het dit jaar lukt! Foto's volgen nog, heb net een telefoonwissel gehad en zal even de oude foto's moeten ordenen.
Re: TijnCU project 2.0
Ik ben benieuwd naar de fotos. Veel succes met de verdere aanpak!
Groeten,
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
Paul
"gangisallus"
'83-er T3 pick up met nog steeds wat werk.....
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Instapje er ruw in
Draaiplateau vast gelast
Nieuwe dorpel en B stijl erin
De verschrikkelijke A stijl
Eerste laagje er in (dit is nog helemaal doorgelast later)
Nieuwe buitenkant er in passen
In de primer
En dan even een stukje zonder foto's verder naar het nieuwe plaatwerk achter, hiervoor is natuurlijk alle oude zooi eruit geslepen en behandeld. Ik probeer vanaf nu weer regelmatig foto's van het werk te maken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: TijnCU project 2.0
Knap werk! Complimenten!
Groeten,
Leo F
----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
Leo F
----------------------
T3 1985 1Y 1.9D
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2495
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: TijnCU project 2.0
Is het paneel een beetje recht gebleven Tijn?
Je hebt niet de meest eenvoudige manier gebruikt.
Je hebt niet de meest eenvoudige manier gebruikt.
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Voor zover ik nu kan beoordelen zijn er geen deuken ingetrokken, heb het op de langzame manier gelast inderdaad En anders nog even uitdeuken voor het spuiten. Ben allang blij dat er weer metaal boven het wiel zit
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: TijnCU project 2.0
Aha weerlekker en goed bezig Tijn dat is een tijd gelden
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Een tijdje verder, af en toe een klusje gedaan.
Van die akelige hoekjes waar stiekem veel tijd in gaat zitten Ook was er nog een gapend gat tussen het nieuwe paneel en de binnenkant wielkast Stukje voor stukje er weer plaat in gelast om de pasvorm goed te krijgen Toen alles kaal geschuurd en het hele paneel inclusief de binnenkant in de epoxy primer Daarna in de kit en vervolgens bitumen coat Het deel achter de schuifdeur rail was ook helemaal rot... Daar is maar 1 remedie tegen, de boel helemaal los en al de roest eruit slijpen! Nieuw deel er grof in Alles weer doorgelast en in de brunox Alles weer kaal en het laatste hoekje achterin ook dichtgelast En zo staat het er momenteel weer bij: paneel in de epoxy gezet, rail weer erop gelast en alles afgekit. Nu even wachten op een nieuwe afdekkap houder. Ik ga nu eerst de binnenkant afwerken en de buitenkant van de wielkast strak plamuren (zaten wel wat oneffenheden in door het slijpen en lassen). Nog genoeg te doen, maar dit voelt wel weer als een grote stap in de goede richting!
Van die akelige hoekjes waar stiekem veel tijd in gaat zitten Ook was er nog een gapend gat tussen het nieuwe paneel en de binnenkant wielkast Stukje voor stukje er weer plaat in gelast om de pasvorm goed te krijgen Toen alles kaal geschuurd en het hele paneel inclusief de binnenkant in de epoxy primer Daarna in de kit en vervolgens bitumen coat Het deel achter de schuifdeur rail was ook helemaal rot... Daar is maar 1 remedie tegen, de boel helemaal los en al de roest eruit slijpen! Nieuw deel er grof in Alles weer doorgelast en in de brunox Alles weer kaal en het laatste hoekje achterin ook dichtgelast En zo staat het er momenteel weer bij: paneel in de epoxy gezet, rail weer erop gelast en alles afgekit. Nu even wachten op een nieuwe afdekkap houder. Ik ga nu eerst de binnenkant afwerken en de buitenkant van de wielkast strak plamuren (zaten wel wat oneffenheden in door het slijpen en lassen). Nog genoeg te doen, maar dit voelt wel weer als een grote stap in de goede richting!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: TijnCU project 2.0
Lekker Tijn, letterlijk meters maken
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Nog wat foto's van de langzame vooruitgang
Intercooler verplaatst, die lag in het rechter oor maar komt nu in de motorruimte met water uitgang omhoog gericht. Er moest wel een aanpassing komen in de boost buis vanaf de turbo, deze is nu iets korter en hoger geplaatst. Voordeel: verder van de uitlaat, korter en minder bochten. Je ziet op de foto nog het gat bij het achterlicht, dat is een overblijfsel van de eerste intercooler setup... Hier een beter zicht op die plek, daar moest nog wat aan gedaan worden! Stukje er in, zat nog meer rot plaatwerk naast... even passen, je ziet boven het nieuwe stukje plaat ook nog oude roest, die moet er ook uit! stukje gebogen en er voor in de plaats gezet. En hier met al afgekitte naden weer in elkaar. En tot slot nog even een eerdere foto van het zijpaneel voorbereid voor schuren (helaas toch wat lichte vervorming die ik eruit plamuur) met daarin de nieuwe schuifdeurrails afdek kap houder er ook op gelast. Nu moet ik al die plekken dus mooi strak maken en spuiten, dan kan de nieuwe schuifdeur er in en is het tijd om de motorsteunen aan te pakken!
Intercooler verplaatst, die lag in het rechter oor maar komt nu in de motorruimte met water uitgang omhoog gericht. Er moest wel een aanpassing komen in de boost buis vanaf de turbo, deze is nu iets korter en hoger geplaatst. Voordeel: verder van de uitlaat, korter en minder bochten. Je ziet op de foto nog het gat bij het achterlicht, dat is een overblijfsel van de eerste intercooler setup... Hier een beter zicht op die plek, daar moest nog wat aan gedaan worden! Stukje er in, zat nog meer rot plaatwerk naast... even passen, je ziet boven het nieuwe stukje plaat ook nog oude roest, die moet er ook uit! stukje gebogen en er voor in de plaats gezet. En hier met al afgekitte naden weer in elkaar. En tot slot nog even een eerdere foto van het zijpaneel voorbereid voor schuren (helaas toch wat lichte vervorming die ik eruit plamuur) met daarin de nieuwe schuifdeurrails afdek kap houder er ook op gelast. Nu moet ik al die plekken dus mooi strak maken en spuiten, dan kan de nieuwe schuifdeur er in en is het tijd om de motorsteunen aan te pakken!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: TijnCU project 2.0
Weer wat opgeschoten. Veel zaken tussendoor in de weekenden, zoals onze beide auto's (uitlaat en wiellager) en de motorfiets (voorvork keerringen) maar afgelopen periode toch weer een stuk opgeschoten.
Eerst dat achterpaneel egaal in de epoxy en daarna helemaal in kleur gespoten. Niet helemaal tevreden over hoe "strak" het plamuurwerk is geworden. Gelukkig is het nu eerst voor tijdelijk want de bus zal als hij helemaal klaar is naar de spuiterij gaan en dan vraag ik ook direct of zij dit plamuurwerk willen doen. Ieder zn ding!
Maar met een schuifdeur erin zag het er wel weer eens compleet uit! Daarna moest de andere kant binnenkant wielkast nog gelast worden, dus dat werd mijn volgende taak Na het lassen en kitten ook in de bitumen gezet en die is nu ook weer waterdicht! Nu moet ik de achterkant nog op een paar stukjes lassen, die binnenkant van het oor links moet nog netjes afgemaakt worden en het filter moet daarin een goede plek krijgen. Links is behalve de luchtfilterkant ook de hete kant van mijn motorruimte, dus ik maak in elk geval een hitteschild voor het filter.
De schuifdeur sloot nog niet echt mooi dus daar moet ik nog naar kijken en dan de boel ook in grijs spuiten. Bijna weer apk proof!
Eerst dat achterpaneel egaal in de epoxy en daarna helemaal in kleur gespoten. Niet helemaal tevreden over hoe "strak" het plamuurwerk is geworden. Gelukkig is het nu eerst voor tijdelijk want de bus zal als hij helemaal klaar is naar de spuiterij gaan en dan vraag ik ook direct of zij dit plamuurwerk willen doen. Ieder zn ding!
Maar met een schuifdeur erin zag het er wel weer eens compleet uit! Daarna moest de andere kant binnenkant wielkast nog gelast worden, dus dat werd mijn volgende taak Na het lassen en kitten ook in de bitumen gezet en die is nu ook weer waterdicht! Nu moet ik de achterkant nog op een paar stukjes lassen, die binnenkant van het oor links moet nog netjes afgemaakt worden en het filter moet daarin een goede plek krijgen. Links is behalve de luchtfilterkant ook de hete kant van mijn motorruimte, dus ik maak in elk geval een hitteschild voor het filter.
De schuifdeur sloot nog niet echt mooi dus daar moet ik nog naar kijken en dan de boel ook in grijs spuiten. Bijna weer apk proof!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.