Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Ha heren,

net thuis. Bijzonder koud zonder kachel....

Maar het ging niet goed en niet slecht....
Maar de bus is (nog) niet goedgekeurd. Ik moest blijkbaar voor een identificatie of invoer auto, wijziging motor naar de Subaru en aantal zitplaatsen aanpassen. Dit zijn allemaal afzonderlijke keuringen.
Er was geen tijd voor alle drie....
Hij wordt 'aangehouden'. Dat betekent dat ik nog een keer terug moet komen voor een motor keuring en aanpassing zitplaatsen. 22 januari heb ik weer een afspraak.

Er was alleen wel iets geks met de motor. Hij liep verhoogd stationair. In z'n drie reed ik al zestig zonder gas geven. Een euvel wat voor kan komen is dat de behuizing waar de gasklep in zijn vuil is. Dus... op zoek naar de oorzaak.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Ronald van der meer
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 159
Lid geworden op: 12 jul 2008 09:56
Locatie: Franeker

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door Ronald van der meer »

Hallo Floris,

Geen kachel? brr dat zal koud zijn geweest zeg..(oorzaak al bekend?)dat de motor stationair harder liep was ons ook wel opgevallen bij de start dacht dat het zo hoorde ivm koud blok.
Hopelijk gaan de volgende keuringen wel wat vlotter.
gr Ronald
Oldtimmers zijn tijdloos en rijden beter!
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Ja een soort automatische choke.. ik hoopte dat dat idd zou veranderen als hij warm was.
Maar hij liep bijna op hol... Tja, afstelling, gasklep. Zeg het maar.... Hij staat nu bij mij thuis en maar gaan kijken. :)

groet!
Floris
IMG_8770.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Dat is toch altijd lage toeren?
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door Mitch »

Hmmm herkenbaar Floris geef je alles netjes aan komt het niet door in de planning van de rdw. Maar het zou ook wat zijn als dit wel in 1 keer goed ging toch...

Ik denk niet (maar is lastig oordelen vanaf de kant) dat de motor in noodloop is. Dan loopt hij idd hoog stationair en spuit hij teveel in maar slaat hij niet op hol. (Hoog in de toeren kan motor type afhankelijk zijn is maar wat de fabrikant gekozen heeft).

Ik zou kijken naar: lambda signaal als dat er in zit, temp sensors en valse lucht. En idd schoonmaken Gasklephuis.

Kun je hem uitlezen?

Groeten michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door luizenbos »

Maar als ik het goed begrijp is die dus niet afgekeurd op de motor ombouw maar op wat futiliteiten dus eigelijk goed gekeurd en afwachten van de rest . [[thumbup]]
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

De bus zelf is goed gekeurd. Dus dat is goed nieuws.
Nu de motor en zitplaatsen nog :)

Vandaar dat mijn kenteken nog even is uitgesteld.
Jammer, want ik wilde wel graag een RR kenteken, met de Ramble Rally die we regelmatig rijden. Maar goed. straks heb ik RS, ook geen ramp.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

Rally sport ;) kun je vaker meedoen aan verschillende ritjes ;)
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
reindert
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1413
Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
Locatie: westland

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door reindert »

Heb ik ook gehad een keer. Was een rubbertje van de gaskabel los getril en onder het draaiende gedeelte gaan zitten van het gasklephuis. Daardoor stond de gaskabel te strak. Was heel blij toen ik dat gevonden had. Een keer een reparatie die snel uit te voeren was en ook nog eens lekker goedkoop was! :)
groeten,

Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Dus eerste check :)
Op dat heveltje drukken helpt dus. Je ziet ook dat mijn gaskabel genoeg speling heeft.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Roerdomp
Bus guru
Berichten: 5447
Lid geworden op: 25 jun 2011 21:49
Locatie: De Gordyk

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door Roerdomp »

Je hebt er momenteel geen zak aan, maar wel een mooi geluidje! [[thumbup]]
Groeten, Michel

1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI


Beter duur dan niet te krijgen
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door luizenbos »

klink niet lekker heb het idee dat die smoort is er niet ergens valse lucht of zo
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door Mitch »

Heb jij toevallig een schakelaar zitten die het signaal geeft dat de motor stationair kan gaan draaien? Het lijkt er op dat die niet wordt ingedrukt. Zelfde effect als met mijn pl. Zat er nog aan te denken maar was verder aan jet werk vandaag.

Maar dan staat je kabel toch iets te strak hoewel dan niet zo lijkt. Probeer anders te starten zonder gaskabel er op.

Groeten michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Als hij zulke hoge toeren draait dan word hij gesmoord?
Ik heb vacuüm slangen al kort nagekeken. Maar dat lijkt allemaal goed te zitten.
Maar het zou kunnen dat er nog verborgen lekkages zitten.

Ik ga hem in ieder geval ook even laten lopen zonder gaskabel.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door Mitch »

Volgens mij als de computer geen signaal krijgt dat de gasklep dicht is dan gaat hij brandstof bijregelen en dus toeren maken. Simpel gezegd, hij is de kluts kwijt. Ik kan een mircoswitch horen klikken als ik mijn gas dichtdraai. Of je hebt een throttle position sensor en die kun je afstellen.

Succes, groeten michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
reindert
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1413
Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
Locatie: westland

Re: Mijn 16" Syncro | bezig: op voor de keuring! 8 januari

Ongelezen bericht door reindert »

De bedrading in je gasklep huis zijn rood, zwart en wit. Na de contrastekker (die grote) moet dat rood, wit, zwart zijn. Als je daar een wit wit en zwart zwart verbinding hebt dan blijft hij ook hoog stationair draaien!

en draai nooit aan je gasklephuis, want dan snapt de computer er echt niets meer van.
groeten,

Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Plaats reactie