Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
EeVeeWee
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 889
Lid geworden op: 26 sep 2014 11:19
Locatie: Amersfoort

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door EeVeeWee »

Theo Postma schreef: 20 mar 2018 13:10 Blijft vreemd, de voorwielen die rond draaien bij een bus

Theo

Heb ik altijd als ik rij hoor! :mrgreen: :buiken:
Adios, Eric
Weer eens wat anders!
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

In principe niet op een rollerbank ;) Dan draaien vaak alleen de achterwielen.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

BeakerFlo schreef: 20 mar 2018 11:30 Nog niet fantastische cijfers.
114pk op de wielen en 178Nm koppel.
maar het is al beter dan het originele blok DJ blok.
Een DJ levert in goede staat toch 116 pk? (lees goede :wink:) .

Waar zijn die pk's gebleven?
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

112pk.
En 178Nm
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

Correctie :wink: maar 2 pk? Ik dacht dat die ej25 rond de 150 pk zat
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14971
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door Theo Postma »

2 pk meer Floris, das niet veel.
Hoeveel moet er uit kunnen komen, en waarom komt het er niet uit?

Theo
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Er moet meer uit kunnen komen. Ongeveer 156pk standaard en een beetje gekieteld 175pk..
Het waarom weet men niet.

Ik heb net even polshoogte genomen bij de spuiter genomen :)
IMG_0139.jpg
IMG_0135.jpg
IMG_0136.jpg
IMG_0138.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door Mitch »

De 112 pk van een DJ is aan de krukas en die van Floris zijn aan de wielen. Tenminste als Tijn antwoord op zijn vraag gekregen heeft.

Lijkt er op dat de spuiter sneller werkt dan de motor ombouwer, gaat de juiste kant op!

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1703
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door TijnCU »

Ja, als het aan de wielen is is het niet slecht. Syncro heeft nou eenmaal meer aandrijf verliezen dan een 2wd, en ik denk dat je zo rond de 140pk aan de krukas zeker wel hebt bij deze waardes. Ben benieuwd hoe hij er na het spuiten bij staat! Komt helemaal goed dit project.
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T 375pk
Volvo V50 1.6D 2010
Aprilia Tuono R 2004
Gebruikersavatar
RoonT3
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2739
Lid geworden op: 20 mei 2008 18:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door RoonT3 »

Hoe bepaalt men de correctie? Dan moet je toch heel goed de overbrengingsverhouding van bak, diff en afrolomtrek van je wielen hebben? Tenminste, ik neem aan dat men voor de berekeningen veelal van de fabrieksspecificaties bakken/wielen uitgaat maar is dat nog het geval bij Floris.

En syncro meer aandrijfverliezen? Dat is niet waar. Voorwielen worden niet aangedreven als er geen verschil in omwentelingen zijn. Voorwielen vragen wel meer rolweerstand vanwege de aandrijflijn die meedraait. In geval van Floris wordt het vermogen wel verdeelt over de 4 wielen maar of dat nu echt als verlies valt aan te merken?
Groeten, Ronald und 'Das Beige' und der 'Tony' , >terug naar het begin< Hier mijn verbruik
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1703
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door TijnCU »

Op een 4wd testbank geeft een 4wd een lagere vermogenswaarde af ten opzichte van een 2wd: er zit nou eenmaal een extra differentieel dat ook energie absorbeert tijdens het draaien en de aandrijfassen zijn ook niet "gratis". Daarbij nog de rolweerstand van de banden zoals je zegt. Als je dat niet gelooft, moet je je hand maar eens op een van de onderdelen leggen na het rijden :wink:
Wat betreft vermogen van een rollenbank omzetten naar krukas vermogen... tja daar moet je eigenlijk helemaal niet naar kijken. De enige manier waarop je dat echt zou kunnen bepalen is door dezelfde motor op het zelfde moment ook aan een motortestbank te hangen en dan te vergelijken wat er voor verschil is, dat zal ook nog verschillen per vermogen (een percentage correctie is onzin, maar het is ook geen vast getal). Daarbij is de overbrenging waarin wordt gemeten zelden exact 1:1
Eigenlijk moet je auto op de bank zetten, meten, afstellen en kijken wat je voor winsten ten opzichte van de basismeting behaalt. Dat is het enige betrouwbare dat je kan meten, al ben ik de eerste die toegeeft dat het gaaf is om "veel pk/nm te hebben". Uiteindelijk gaat het er om hoeveel vermogen er aan de wielen komt, want daar rol je mee en niet met je krukas :mrgreen:
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T 375pk
Volvo V50 1.6D 2010
Aprilia Tuono R 2004
Gebruikersavatar
Marcel.S
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3180
Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
Locatie: Kullen Dalarna
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door Marcel.S »

Amen

Hij klinkt wel bruut in iedergeval
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door insomnia »

BeakerFlo schreef: 16 mar 2018 18:37 En nu heb ik weer afscheid van hem genomen zodat hij gespoten kan worden. Nu onderdeeltjes verzamelen zodat die er op kunnen.

IMG_0035.jpg

IMG_0041.jpg
Wat is de planning van het spuitwerk? Al vorderingen?
(bij mijn bus heeft 15% in de demontage, 65% gezeten in het voorbereidende werk... 5% het werkelijke spuitwerk en 15% in montage
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn 16" Syncro | Op de dyno... en nu spuiten

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Hij is inderdaad al klaar. Het wachten is op mij.
De schuif rails van de ramen zijn af, stuk, oud. Het is geen officieel Volkswagen en dus een uitdaging.
Hebben jullie tips waar ik moet kijken/zoeken?
IMG_0457.jpg
IMG_0459.jpg
IMG_0460.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Mijn 16" Syncro | Raam rubbers gezocht

Ongelezen bericht door insomnia »

Misschien dat de rubber man van luizen is kan helpen?
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
sjoerd_s89_xj-49-dv
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 625
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:32

Re: Mijn 16" Syncro | Raam rubbers gezocht

Ongelezen bericht door sjoerd_s89_xj-49-dv »

Staat er geen merkje op het raam? Anders opzoek naar een soort gelijk raam met goede rubbers?
Gr sjoerd

"82 geblindeerde vissenkom met 1z tdi en flipped vbak
"hij gaat zoals ie gaat"&"komt zoals ie komt"
Plaats reactie