Mijn 16" Syncro | motor terug naar het revisie bedrijf

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Weer een bus, een witte syncro dit keer

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Nee hoor :) Geen nieuwe bus meer hierna. Voor een tijdje. Eerst de bus en dan de doka. 8)
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Vissekop
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1327
Lid geworden op: 14 apr 2010 22:32
Locatie: Haarlem

Re: Weer een bus, een witte syncro dit keer

Ongelezen bericht door Vissekop »

Kijk - that's the spirit..

Wanneer ga je je alias veranderen in Syncroflo?

Remko
Groeten, Remko

Voorheen: T3 camper ('de Smurvenbus'), 1984, 1Y, Westfalia interieur
Daarna: T4 Westfalia California, 1991
Nu: Originele, Nederlandse Westfalia T3 Joker, speciale 'Globetrotter' editie. 1985 DG WBX.
Sprint88
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 265
Lid geworden op: 15 mei 2012 22:22
Locatie: Hardenberg

Re: Weer een bus, een witte syncro dit keer

Ongelezen bericht door Sprint88 »

Kijk die had ik ook al zien staan ziet er niet slecht uit.
Succes maar weer met het opnieuw beginnen.

Grt rogier.
Grt Rogier.
Westfalia hoogdak Td 1981
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Weer een bus, een witte syncro dit keer

Ongelezen bericht door luizenbos »

Floris [[thumbup]]

Een prachtig ding heel veel plezier ermee en eigenlijk ook een beetje jaloers :mrgreen: en dat ie heel mag blijven .

vr--gr-- Frits
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Weer een bus, een witte syncro dit keer

Ongelezen bericht door captain slow »

Leuke bus Floris [[thumbup]]

Groetjes Jan [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Weer een bus, een witte syncro dit keer

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Dank je allemaal voor de leuke berichten :)

Intussen hebben we het bus-forum weekend gehad en hebben de meeste al gezien dat mijn bus zielig binnen bleef staan, zelfs zonder achterwielen. Het probleem was dat ik in het ritje door de bossen ergens toen ik vast kwam te staan (en niet meer in de gaten had waar ik reed om er weer uit te komen) mijn oliefilter heb geraakt. Het motortje heeft waarschijnlijk (te lang) zonder olie gedraaid en er is iets mis. Uiteindelijk is de bus met een gele vrachtwagen weer terug gebracht van ons leuke weekendje België.

Om zo snel mogelijk weer op de weg te raken dacht ik vals te spelen door een goed gebruikte DJ motor te kopen en snel de motor te verwisselen. Dan kan ik in alle rust kijken wat er mis ging met het oorspronkelijke motortje en heb ik meteen reserve onderdelen voor een motor waarvan de onderdelen wat schaars beginnen te raken. Tja, van even wisselen was dus geen sprake....

* Versnellingsbak steun was afgebroken. Dit was al, dus ik ben benieuwd hoe stevig vast het zat.
* Onder de stofhoes liep een enorme hoeveelheid bakolie vandaan toen ik de boel loshaalde. Blijkbaar lekt mijn bak olie!! Rolf attendeerde me al op twee topics waarin dit al eens is besproken (http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=15&t=15355 en http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php ... 8&start=30)
* Daarnaast hingen mijn draagarmen er nog helemaal hard, maar licht aangeroest bij. Mijn avontuur had er veel modder in achter gelaten dus het jeukte om deze nu even netjes roestvrij te maken en een goede bescherming te geven tegen roest.

Ineens is even wisselen ineens weer veranderd in een project. Iets sneller dan gedacht.

Gelukkig kan ik (voorlopig) bij Max sleutelen en kan ik mijn bus van achter helemaal om hoog takelen:
Afbeelding

Dus ik kan er achter goed bij!
Afbeelding

Het ziet er kaal uit zonder draagarmen.... Bij 1 van de vier bouten in de carrosserie ging de draagarm los, bij de andere drie heb ik moeten slijpen en zagen. Daarna met een pers de rubbers eruit geperst. Die ook maar meteen vervangen.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ga meteen ook de versnellingsbak- en motor steunen coaten en de carrosserie even goed schoonmaken, ontroesten en in de RX5 en RX10 zetten. Ik kan er nu mooi bij nu bak en motor weg zijn.

Afbeelding

Afbeelding

De ophanging is gerepareerd door een lokale lasser hier. Voor de extra stevigheid heeft hij de punt iets breder gemaakt. Volgens mij is dat met het ophangen geen probleem, maar ik kan het nog een beetje bijschaven daar waar nodig.

Afbeelding

Afbeelding
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Cees
Bus guru
Berichten: 5134
Lid geworden op: 02 nov 2007 11:48
Locatie: Tiel

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor, bak en draagarmen

Ongelezen bericht door Cees »

Floris,

Er zijn hier op het forum mensen die hun draagarmen hebben laten galvaniseren :wink:
Nee ik niet, staat nog op mijn nog te doen lijstje :mrgreen:
Mooi dat Max je de ruimte geeft [[thumbup]]
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
Gebruikersavatar
busdude
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 634
Lid geworden op: 26 mei 2008 13:40
Locatie: Schiedam

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor, bak en draagarmen

Ongelezen bericht door busdude »

Max is een goeie !

Succes Floris, was volgens mij niet de klus waar je op gerekend had toen je deze Syncro kocht !

Cheers,
Marcel
Hang los !
-------------
Verlaagde VW T3 1980 2.0 CU westfalia Joker 2
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor, bak en draagarmen

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Klopt... Alhoewel ik stapje voor stapje wel alle onderdelen wilde loshalen en opknappen. Nu wordt het in één keer het hele achterdeel. Geen ramp. Wel werk. Ik moet woensdag pas op een klus beginnen, dus heb nog even de tijd om er in te steken.

Even de draagarmen ontdoen van jaren aangekoekt vet...

Afbeelding
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor, bak en draagarmen

Ongelezen bericht door captain slow »

Lekker bezig Floris [[thumbup]] Beter in 1x goed.

Gr. Jan [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
86crewcab
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 apr 2013 22:00
Locatie: Antwerpen - België

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor, bak en draagarmen

Ongelezen bericht door 86crewcab »

[[thumbup]]
Groet van Dimitri

1986 Doka met 1.9TD en 5 bak : http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22502
1980 T3 Westfalia Joker 2.0 CU: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=24786
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor, bak en draagarmen

Ongelezen bericht door luizenbos »

Floris [[thumbup]]

Denk ook aan de binnenkant van je draagarmen lekker onder dompelen in een bak met handschoenen aan :mrgreen: en laat die rx 5 goed in de naden lopen .
of kijk bij mij pagina 13 voor wat foto's en ideetjes .

vr--gr-- frits
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor, bak en draagarmen

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Ha Frits,

Ik laat de draagarmen vlamverzinken en dan poedercoaten. De truc is om ze lekker vet vrij te krijgen. Vooral daar waar je niet kan stralen. Maar een nabehandeling van rx5 in de naden binnen is een goeie!
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Voormalig lid 91

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor, bak en draagarmen

Ongelezen bericht door Voormalig lid 91 »

Vooral ook omdat je de draagarmen van binnen niet kunt vlamverzinken........
mss is elektrolytisch verzinken in dit geval beter (komt van binnen en van buiten
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2251
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:05
Locatie: Langedijk
Contacteer:

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor, bak en draagarmen

Ongelezen bericht door BeakerFlo »

Ah Ad, dank je voor de tip! :)

Ik heb de brandstofbuis die van de vuldop naar de tank gaat ook los gehaald. Dan kan ik er onder lekker even schilderen en de buis ook laten behandelen. Ik heb er even mee terrein gereden, en er ligt al een behoorlijke lading zand en modder tussen buis en balk. Dus behandelen om het rotten tegen te gaan :)

Overigens was het ook geen overbodige luxe omdat het rubbertje dat de buis in de tank afsluit was helemaal opgelost van binnen, het was net kauwgom. Zou dit rubbertje niet tegen de benzine kunnen? Gek, vooral omdat het gemaakt om in benzine te zitten.... :?:
rubbers 1.jpg
rubbers 2.jpg
En een berg nieuwe onderdelen gehaald die ik nodig had.
Nou ja gehaald... T3bus heeft het gewoon opgestuurd ;)
Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groet
Floris

Syncro 16", 1988 met een 2.5L Subaru
opknap-draadje: http://www.bus-forum.nl/forum/viewtopic ... 24&t=22977
over T3 bussen (en syncro's); https://beakerbus.nl
Gebruikersavatar
Coen
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1294
Lid geworden op: 11 apr 2009 23:29
Locatie: Wemeldinge

Re: Mijn witte Syncro, momenteel: Motor, bak en draagarmen

Ongelezen bericht door Coen »

Poedercoaten?
Coen

Hoogdak California 1.6TD GTI 2.0 1990 Inmiddels 375.000 km op de teller! Nog 10.000, dan heb ik er een ton mee gereden!
Plaats reactie