Continu project LEMON, 1980-er benzine.
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hallo,
bij deze even wat fotoos bij elkaar gezocht van ons eerste jaar met LEMON:
Aangepakte punten tot nu toe: deel 1:
Veel kleine dingetjes: b.v. Zonneklep klemmetjes.
Achterbumper vervangen door een sloper:
Zeer gedeukte wieldop vervangen door een "nieuwe":
Raamrubbers van de deuren allemaal vervangen.
Lekkage vacuumsysteem van de carburateurs:
Groetjes, Henk
bij deze even wat fotoos bij elkaar gezocht van ons eerste jaar met LEMON:
Aangepakte punten tot nu toe: deel 1:
Veel kleine dingetjes: b.v. Zonneklep klemmetjes.
Achterbumper vervangen door een sloper:
Zeer gedeukte wieldop vervangen door een "nieuwe":
Raamrubbers van de deuren allemaal vervangen.
Lekkage vacuumsysteem van de carburateurs:
Groetjes, Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
nog wat meer van ons eerste jaar met LEMON:
Aangepakte punten tot nu toe: deel 2:
Uitlaat vervangen:
Schuifdeur mechanisme moeten repareren, opeens wilde de deur niet meer open:
Klapraam rechts erin gemaakt (links zat er al een in):
Electrische aansluiting trekhaak:
Groetjes,
Henk
Aangepakte punten tot nu toe: deel 2:
Uitlaat vervangen:
Schuifdeur mechanisme moeten repareren, opeens wilde de deur niet meer open:
Klapraam rechts erin gemaakt (links zat er al een in):
Electrische aansluiting trekhaak:
Groetjes,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door HenkieBteV op 10 aug 2013 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
nog wat meer van ons eerste jaar met LEMON:
Aangepakte punten tot nu toe: deel 3:
Remklauwen voorwielen vervangen: waren totaal vastgerot. Nu was het piepende geluid tijdens het rijden opeens weg...
Keukentje wat los op de vloer stond, en loodzwaar was, vervangen door een zo klein en licht mogelijke versie.
De Campingaz koelkast is ondertussen ook al overleden en vervangen door een lichtere koelbox.
Pookmechanisme in de cabine gereviseerd:
Achterklepslot (zonder sleutel) vervangen door eentje die van een golf af komt, wel wat moeten verbouwen:
Groetjes, Henk
Aangepakte punten tot nu toe: deel 3:
Remklauwen voorwielen vervangen: waren totaal vastgerot. Nu was het piepende geluid tijdens het rijden opeens weg...
Keukentje wat los op de vloer stond, en loodzwaar was, vervangen door een zo klein en licht mogelijke versie.
De Campingaz koelkast is ondertussen ook al overleden en vervangen door een lichtere koelbox.
Pookmechanisme in de cabine gereviseerd:
Achterklepslot (zonder sleutel) vervangen door eentje die van een golf af komt, wel wat moeten verbouwen:
Groetjes, Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door HenkieBteV op 11 aug 2013 08:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
nog wat meer van ons eerste jaar met LEMON:
Aangepakte punten tot nu toe: deel 4:
Remklauwen voorwielen vervangen: waren totaal vastgerot. Nu was het piepende geluid tijdens het rijden opeens weg...
Groetjes, Henk
Aangepakte punten tot nu toe: deel 4:
Remklauwen voorwielen vervangen: waren totaal vastgerot. Nu was het piepende geluid tijdens het rijden opeens weg...
Groetjes, Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door HenkieBteV op 10 aug 2013 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
nog wat meer van ons eerste jaar met LEMON:
Aangepakte punten tot nu toe: deel 5:
Koppeling en hoofdremcilinder lekten beide:
Groetjes, Henk
Aangepakte punten tot nu toe: deel 5:
Koppeling en hoofdremcilinder lekten beide:
Groetjes, Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
nog wat meer van ons eerste jaar met LEMON:
Aangepakte punten tot nu toe: deel 6:
oliewissel naar de normale olie 20W50, en daarna kwamen de lekkages (de originele olie was ZO dik, dat de startmotor de motor bijna niet rond kreeg):
Overal pakkingen vervangen, bakelieten voet van de benzinepomp, nu nog 2 lekkages over....
Oliedrukmeter geplaatst, en de temp sensor verplaatst, als gevolg daarvan gezien dat de temp te hoog wordt en de druk te laag, dus oliekoeler geplaatst.
Groetjes, Henk
Aangepakte punten tot nu toe: deel 6:
oliewissel naar de normale olie 20W50, en daarna kwamen de lekkages (de originele olie was ZO dik, dat de startmotor de motor bijna niet rond kreeg):
Overal pakkingen vervangen, bakelieten voet van de benzinepomp, nu nog 2 lekkages over....
Oliedrukmeter geplaatst, en de temp sensor verplaatst, als gevolg daarvan gezien dat de temp te hoog wordt en de druk te laag, dus oliekoeler geplaatst.
Groetjes, Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door HenkieBteV op 10 aug 2013 15:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
nog wat meer van ons eerste jaar met LEMON:
Wat ik binnenkort ga doen:
Verwarmingskleppen vervangen:
Hulp vragen bij de 2 olielekkages:
de benzinepomp begint toch weer te druppen na 100 km gereden te hebben. (hij leek eindelijk dicht te zijn)
kleppendeksel rechts (of hoger) lekt nog steeds na veer opspannen en 2 keer nieuwe pakking erin.
Aangepakte punten tot nu toe: deel 7:
Groetjes,
Henk
Wat ik binnenkort ga doen:
Verwarmingskleppen vervangen:
Hulp vragen bij de 2 olielekkages:
de benzinepomp begint toch weer te druppen na 100 km gereden te hebben. (hij leek eindelijk dicht te zijn)
kleppendeksel rechts (of hoger) lekt nog steeds na veer opspannen en 2 keer nieuwe pakking erin.
Aangepakte punten tot nu toe: deel 7:
Groetjes,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
nog wat meer van ons eerste jaar met LEMON:
Aangepakte punten tot nu toe: deel 8:
Ook het zekering/aardlek kastje was overleden, dus ook maar vervangen tijdens keukenombouw:
Aangepakte punten tot nu toe: deel 8:
Ook het zekering/aardlek kastje was overleden, dus ook maar vervangen tijdens keukenombouw:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Mooi en erg veilig zo
Theo
Theo
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Idd heel netje's
ecter 2 opmerkingen
Slangen van de externe olie koeler maar met 1 slangenklem vast, zou er toch echt 2 gebruiken.....3 bar oliedruk.......als hij los schiet
Het kroonsteentje onder de aardlek....jammer
ecter 2 opmerkingen
Slangen van de externe olie koeler maar met 1 slangenklem vast, zou er toch echt 2 gebruiken.....3 bar oliedruk.......als hij los schiet
Het kroonsteentje onder de aardlek....jammer
Herinner je gister, droom van morgen, maar leef vandaag!
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
groeten Cees[/
Vw t4 2.5 tdi orgineel een bestelbus maar, zelf omgebouwd naar camper die steeds completer word. Van 88pk laten kietelen naar 120 pk.
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Nogmaals, kroonsteentjes die binnen gebruikt worden kunnen prima gebruikt worden.
Dat de aanvoer nog netjes gemaakt moet worden is duidelijk.
Theo
Dat de aanvoer nog netjes gemaakt moet worden is duidelijk.
Theo
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Ok,
mooie lasdoos, extra RVS slangenklemmen en verwarmingskleppen liggen klaar voor de sleuteluurtjes volgende week.
Verder nog een pedalenslot besteld bij Frits, zodat al het werk aan de bus dadelijk niet eindigt in Antwerpen.
Gr,
Henk
mooie lasdoos, extra RVS slangenklemmen en verwarmingskleppen liggen klaar voor de sleuteluurtjes volgende week.
Verder nog een pedalenslot besteld bij Frits, zodat al het werk aan de bus dadelijk niet eindigt in Antwerpen.
Gr,
Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Ik moest eens even nadenken wie HenkieB nou ook alweer was maar nu weet ik het weer Wanroy vwbusclub najaarsmeeting 2012 geloof ik. Ik moet zeggen waar anderen alleen maar praten ben jij lekker in de weer met je camper lekker doorgaan zo
Met vriendelijke groet Tjeerd
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
VW T3 camper 2.0 CU 1980, VW T3 doka 1986 project,VW T4 syncro 1993 2.5 l benzine, VW buggy 1972 1200 cc
nulzes vijfnulvijfnultweezesdrieacht
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hallo all,
Laatste upgrade, beugelspiegels i.p.v. de standaard spiegels:
aangezien ze van een LT komen toch e.e.a. moeten ombouwen en opknappen.
adapters gemaakt:
de complete set, net voor het spuiten: zo ziet het er uit:
Nu maar eens zien of dit qua blikveld ook een vooruitgang is. In ieder geval wat steviger en minder verschuiven.
Dubbele slangeklemmen geplaatst op de oliekoeler en een lasdoos om het kroonsteentje van de keuken geplaatst.
De nieuwe verwarmingskleppen zitten er ook in.
Tussendoor nog een gratis voortent voor een caravan gescoord op MP, deze omgebouwd naar een luifel. Zitten we toch een beetje droog als het wat vochtig is buiten:
Gr en tot ziens,
Henk
Laatste upgrade, beugelspiegels i.p.v. de standaard spiegels:
aangezien ze van een LT komen toch e.e.a. moeten ombouwen en opknappen.
adapters gemaakt:
de complete set, net voor het spuiten: zo ziet het er uit:
Nu maar eens zien of dit qua blikveld ook een vooruitgang is. In ieder geval wat steviger en minder verschuiven.
Dubbele slangeklemmen geplaatst op de oliekoeler en een lasdoos om het kroonsteentje van de keuken geplaatst.
De nieuwe verwarmingskleppen zitten er ook in.
Tussendoor nog een gratis voortent voor een caravan gescoord op MP, deze omgebouwd naar een luifel. Zitten we toch een beetje droog als het wat vochtig is buiten:
Gr en tot ziens,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- Fred_G
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 08 mar 2009 09:28
- Locatie: Zwartsluis
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Netjes gedaan hoor,die spiegels en de ex-tent nu luifel....
En de rest ook natuurlijk.....
En de rest ook natuurlijk.....
Grts Fred
Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.
Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
Knutsel:T3 1.9 DG hoogdakcamper in Kmar-blauw uit 1983(met groene accenten.....)
woon-werk Polo Variant in verbleekt rood.
Het is vrij simpel om iets moeilijk te maken,het is daarentegen vrij moeilijk om iets simpel te houden....
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
De laatste dagen weer wat kunnen doen:
Een oud type radio erin gezet: handiger omdat ik elke keer de accu losgooi als ik hem langere tijd niet gebruik.
Verder had ik ontdekt dat de pook rammelt omdat er een ringetje niet meer goed in zit in het schakelstangen deel bij de bak, en dat het rubber versleten was:
Dit was losgeschoten omdat het stuk plastic op de ijzeren bout weggesleten is, maar wordt al aan gewerkt:
Hier het nieuwe rubber:
En nog wat bolt-on kleppendeksels gekocht, maar hier twijfel ik nog over:
Nog genoeg te doen....
Gr,
Henk
Een oud type radio erin gezet: handiger omdat ik elke keer de accu losgooi als ik hem langere tijd niet gebruik.
Verder had ik ontdekt dat de pook rammelt omdat er een ringetje niet meer goed in zit in het schakelstangen deel bij de bak, en dat het rubber versleten was:
Dit was losgeschoten omdat het stuk plastic op de ijzeren bout weggesleten is, maar wordt al aan gewerkt:
Hier het nieuwe rubber:
En nog wat bolt-on kleppendeksels gekocht, maar hier twijfel ik nog over:
Nog genoeg te doen....
Gr,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.