Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
captain slow
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2807
Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
Locatie: Brummen

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door captain slow »

Lekker bezig, leuk zo'n oude radio, en de kleppendeksels, ik zeg doen [[thumbup]]

Groetjes Jan P. te B. [[bye]]
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
Gebruikersavatar
HenkieBteV
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door HenkieBteV »

Bedankt Jan! Mooi om te horen....


Continued story:


old-school autoalarm ingebouwd:
12V circuit 011.JPG

Benzinepomp van mechanisch naar electrisch omgezet (ook maar een drukregelaar gekocht):
dit alles om eventuele lekkages van olie op de grond, olie naar benzine, enz uit te sluiten...
benzinepomp 007.JPG

Schakelpook systeem bij de motor gereviseerd:
schakelscharnier 006.JPG
schakelscharnier 008.JPG

En het matras-schuim boven de motorplaat vervangen door een dikkere/grotere opdat het beter ligt en de matras niet meer kan schuiven.

=========

Nog te doen:

Rubbers aan het eind van de verwarmingskabels vervangen..


Alu bolt-on kleppendeksels monteren.


Uitlaat bout moet vervangen worden: zit een gewone bout ingedraait die niks vastklemt...
41099.jpg


Gr

Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Gebruikersavatar
86crewcab
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 apr 2013 22:00
Locatie: Antwerpen - België

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door 86crewcab »

Al goed bezig geweest met je luchthapper! Leuke kleur heeft ie trouwens [[toast]]
Groet van Dimitri

1986 Doka met 1.9TD en 5 bak : http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22502
1980 T3 Westfalia Joker 2.0 CU: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=24786
Gebruikersavatar
Spotmatic
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1262
Lid geworden op: 13 jul 2012 08:17
Locatie: Dalfsen

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door Spotmatic »

Is dat eindgedeelte van de pook (waar dat ringetje omheen gaat) standaard krom?
Gebruikersavatar
Henk4711
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4383
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
Locatie: Nieuwegein

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door Henk4711 »

Nee dus,moet recht wezen [[sad]]
Groeten
Henk [[thumbup]]
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
Gebruikersavatar
Dirk von Campen
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 811
Lid geworden op: 10 dec 2009 08:44
Locatie: Ommen

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door Dirk von Campen »

Zat net te denken wat een mooie kleur en lekker bezig met de bus.
Gr,

Dirk

1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
Gebruikersavatar
HenkieBteV
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door HenkieBteV »

Update 2014:

APK: ging OK...


Alu kleppendeksels zitten erop, en ben nu bezig met de goten bovenlangs:

Ik had het helemaal verkeerd gedaan: siliconen kit gebruikt, maar die was zoveel gekrompen dat er overal water in liep..

Daarom nu alle alu strips weer eraf, en ga ik zoals ik bij Rolf (RVB) gezien heb: L strips erop zodat het water door de goot langs de voor/achterkant loopt i.p.v. over de zijkanten van de auto.
Tevens gebruik ik dan PolyMax i.p.v. siliconenkit: krimpvrij en overschilderbaar.

En denk ik zo kleuren:
achterkant 2-tone_groen_boven.jpg
andere kleurenstelling8.jpg
of:
andere kleurenstelling9.jpg
Ik ga denk ik voor kleurstelling 8....



Groetjes,

Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Gebruikersavatar
HenkieBteV
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door HenkieBteV »

Hallo allen,

het creme verven is eindelijk klaar:

Voor:
IMG_6950.JPG
Na:
IMG_6955.JPG



Hier nog een plaatje van de EPI alu kleppendeksels:
IMG_0429.JPG

De uitlaatbout is ook vervangen, helaas ging dat niet met de originele bouten omdat iemand al groter had uitgeboord en getapt.


Nu op naar de volgende klus: in het groene stuk zitten nog heel wat plekken waar roest naar buiten komt:

Achter de bumper:
IMG_0436.JPG

En rond de wielkasten enz....





Groet Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Gebruikersavatar
86crewcab
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 apr 2013 22:00
Locatie: Antwerpen - België

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door 86crewcab »

Dat ziet er netjes uit vind ik. Blijft leuk met onze busjes zo he [[toast]]
Groet van Dimitri

1986 Doka met 1.9TD en 5 bak : http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22502
1980 T3 Westfalia Joker 2.0 CU: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=24786
Gebruikersavatar
HenkieBteV
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door HenkieBteV »

Nou, de vakantie zit er weer op: een weekje naar Engeland geweest, met de veerboot...

Motortemperatuur bleef mooi precies op 100 graden, oliedruk ok, en na 900 km oliecheck gedaan, geen druppeltje olie verbruikt...

Wel af en toe wat problemen met het beklimmen van een heuvel.
Maar wat wil je, een motor met maar 70 pk-tjes die een zware bus moet trekken met nog minstens 300 kilo aan eten/tent/luifel/tassen enz. en 3 personen.


Met DFDS vanaf Duinkerken:
IMG_2309.JPG

Playing with the big boys (hij was 20 cm te hoog voor een normale auto parkeerplaats):
IMG_2329.JPG

Mooie ochtendmist 's morgens:
IMG_2391.JPG

Hier nog wat foto's van Engeland:
IMG_2421.JPG
IMG_2372.JPG
Al met al een hele leuke vakantie en veel plezier en gemak van ons busje gehad!
Ook veel T3's en andere VW busjes zien rijden, mooie en minder mooie, de mooiste bus was een engelse T2 met een Baby Porsche motor erin.


Groetjes en tot ziens,

Henk en Tia
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Gebruikersavatar
Theo Postma
Is een goede vriend van het Forum
Berichten: 14970
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door Theo Postma »

Kijk dan is de beloning groot Henk, met de bus op vakantie gaan.
Heerlijk na zo veel werk aan je bus.

Theo
Gebruikersavatar
HenkieBteV
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door HenkieBteV »

Hoi Theo,

ja geweldig. Geen wonder dat die busjes zo gewild zijn, je hebt eigenlijk alles bij je om rustig rond te kunnen reizen zonder zorgen.

Groet,

Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door insomnia »

Mooi zeg... moest even 3 seconden wennen aan je kleurstelling maar kan het nu al waarderen. leuk gedaan! [[thumbup]]
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
HenkieBteV
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door HenkieBteV »

Tjonge jonge!!

Nadat ik de EMPI uitlaat er onder gezet had, knalde hij in de uitlaat als de motor koud was.

Daarom maar eens geprobeerd de ontsteking af te stellen, maar dat ging zeer moeizaam, omdat het minieme streepje bijna niet te zien was.
Daar maar eens met een vijl een iets grotere inkeping gemaakt, de fan zwart gemaakt en de inkeping wit, toen ging het een stuk beter.

Afgesteld op 5 graden voorontsteking, en goed vastgezet.

Verder nog een toerenteller en een ander dashboard achterplaat ingebouwd, en toen eens een proefrit gaan maken.


Hij ging echt vooruit alsof het een nieuwe was!!! Ik kon nu gemakkelijk met het verkeer meekomen en geen geknal meer in de uitlaat.
Dus de ontsteking heeft waarschijnlijk altijd al flink fout gestaan.


Tot ziens en de groetjes,

Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Gebruikersavatar
John met 'n buske
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 599
Lid geworden op: 28 mei 2007 15:47
Locatie: Eindhoven

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door John met 'n buske »

HenkieBteV schreef:Afgesteld op 5 graden voorontsteking, en goed vastgezet.
Henk, doe ik ook altijd; stipje tip-ex op t groefje [[thumbup]] Maar naar mijn weten (Haynes) is de afstelwaarde 5-6 graden na-ontsteking, met doorverbonden stekkers van stabilisatie kastje. Zoek maar ns op onstekings tijdstip CU; er is veel over geschreven, ook dat voorontsteking schadelijk kan zijn voor een CU.

Toch nog ns controleren?
Groetjes,
John en Miriam

VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
Gebruikersavatar
HenkieBteV
Heeft het instructie boekje gevonden
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25

Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.

Ongelezen bericht door HenkieBteV »

Hai John,

ja sorry, met een duffe kop tekst geplaatst: 5 graden na-ontsteking, en hoe hoger de toeren worden, gaat hij verder de voor-ontsteking in.

Wat me ook opviel, was dat hij direct startte: eerst moest ik altijd ca 5 sec starten voordat ie aansloeg.


Groet,

Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Plaats reactie