Continu project LEMON, 1980-er benzine.
- captain slow
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2807
- Lid geworden op: 23 jun 2012 14:40
- Locatie: Brummen
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Lekker bezig, leuk zo'n oude radio, en de kleppendeksels, ik zeg doen
Groetjes Jan P. te B.
Groetjes Jan P. te B.
Groeten Jan.
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
T3 1981 Westfalia-ombouw 1.9TD You can't beat the smell of an old diesel on a cold morning
Pino
Blog van Trudy, ook met verhalen over Pino. http://seealadybird.blogspot.nl
Facebook: http://facebook.com/janpascha1
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Bedankt Jan! Mooi om te horen....
Continued story:
old-school autoalarm ingebouwd:
Benzinepomp van mechanisch naar electrisch omgezet (ook maar een drukregelaar gekocht):
dit alles om eventuele lekkages van olie op de grond, olie naar benzine, enz uit te sluiten...
Schakelpook systeem bij de motor gereviseerd:
En het matras-schuim boven de motorplaat vervangen door een dikkere/grotere opdat het beter ligt en de matras niet meer kan schuiven.
=========
Nog te doen:
Rubbers aan het eind van de verwarmingskabels vervangen..
Alu bolt-on kleppendeksels monteren.
Uitlaat bout moet vervangen worden: zit een gewone bout ingedraait die niks vastklemt...
Gr
Henk
Continued story:
old-school autoalarm ingebouwd:
Benzinepomp van mechanisch naar electrisch omgezet (ook maar een drukregelaar gekocht):
dit alles om eventuele lekkages van olie op de grond, olie naar benzine, enz uit te sluiten...
Schakelpook systeem bij de motor gereviseerd:
En het matras-schuim boven de motorplaat vervangen door een dikkere/grotere opdat het beter ligt en de matras niet meer kan schuiven.
=========
Nog te doen:
Rubbers aan het eind van de verwarmingskabels vervangen..
Alu bolt-on kleppendeksels monteren.
Uitlaat bout moet vervangen worden: zit een gewone bout ingedraait die niks vastklemt...
Gr
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- 86crewcab
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 976
- Lid geworden op: 16 apr 2013 22:00
- Locatie: Antwerpen - België
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Al goed bezig geweest met je luchthapper! Leuke kleur heeft ie trouwens
Groet van Dimitri
1986 Doka met 1.9TD en 5 bak : http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22502
1980 T3 Westfalia Joker 2.0 CU: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=24786
1986 Doka met 1.9TD en 5 bak : http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22502
1980 T3 Westfalia Joker 2.0 CU: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=24786
- Spotmatic
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 13 jul 2012 08:17
- Locatie: Dalfsen
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Is dat eindgedeelte van de pook (waar dat ringetje omheen gaat) standaard krom?
- Henk4711
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
- Locatie: Nieuwegein
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Nee dus,moet recht wezen
Groeten
Henk
Groeten
Henk
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
- Dirk von Campen
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 10 dec 2009 08:44
- Locatie: Ommen
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Zat net te denken wat een mooie kleur en lekker bezig met de bus.
Gr,
Dirk
1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
Dirk
1,9 TD AAZ,5 bak, Westfalia interieur.
Passat 3b station
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Update 2014:
APK: ging OK...
Alu kleppendeksels zitten erop, en ben nu bezig met de goten bovenlangs:
Ik had het helemaal verkeerd gedaan: siliconen kit gebruikt, maar die was zoveel gekrompen dat er overal water in liep..
Daarom nu alle alu strips weer eraf, en ga ik zoals ik bij Rolf (RVB) gezien heb: L strips erop zodat het water door de goot langs de voor/achterkant loopt i.p.v. over de zijkanten van de auto.
Tevens gebruik ik dan PolyMax i.p.v. siliconenkit: krimpvrij en overschilderbaar.
En denk ik zo kleuren: of:
Ik ga denk ik voor kleurstelling 8....
Groetjes,
Henk
APK: ging OK...
Alu kleppendeksels zitten erop, en ben nu bezig met de goten bovenlangs:
Ik had het helemaal verkeerd gedaan: siliconen kit gebruikt, maar die was zoveel gekrompen dat er overal water in liep..
Daarom nu alle alu strips weer eraf, en ga ik zoals ik bij Rolf (RVB) gezien heb: L strips erop zodat het water door de goot langs de voor/achterkant loopt i.p.v. over de zijkanten van de auto.
Tevens gebruik ik dan PolyMax i.p.v. siliconenkit: krimpvrij en overschilderbaar.
En denk ik zo kleuren: of:
Ik ga denk ik voor kleurstelling 8....
Groetjes,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hallo allen,
het creme verven is eindelijk klaar:
Voor:
Na:
Hier nog een plaatje van de EPI alu kleppendeksels:
De uitlaatbout is ook vervangen, helaas ging dat niet met de originele bouten omdat iemand al groter had uitgeboord en getapt.
Nu op naar de volgende klus: in het groene stuk zitten nog heel wat plekken waar roest naar buiten komt:
Achter de bumper:
En rond de wielkasten enz....
Groet Henk
het creme verven is eindelijk klaar:
Voor:
Na:
Hier nog een plaatje van de EPI alu kleppendeksels:
De uitlaatbout is ook vervangen, helaas ging dat niet met de originele bouten omdat iemand al groter had uitgeboord en getapt.
Nu op naar de volgende klus: in het groene stuk zitten nog heel wat plekken waar roest naar buiten komt:
Achter de bumper:
En rond de wielkasten enz....
Groet Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- 86crewcab
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 976
- Lid geworden op: 16 apr 2013 22:00
- Locatie: Antwerpen - België
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Dat ziet er netjes uit vind ik. Blijft leuk met onze busjes zo he
Groet van Dimitri
1986 Doka met 1.9TD en 5 bak : http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22502
1980 T3 Westfalia Joker 2.0 CU: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=24786
1986 Doka met 1.9TD en 5 bak : http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22502
1980 T3 Westfalia Joker 2.0 CU: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=24786
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Nou, de vakantie zit er weer op: een weekje naar Engeland geweest, met de veerboot...
Motortemperatuur bleef mooi precies op 100 graden, oliedruk ok, en na 900 km oliecheck gedaan, geen druppeltje olie verbruikt...
Wel af en toe wat problemen met het beklimmen van een heuvel.
Maar wat wil je, een motor met maar 70 pk-tjes die een zware bus moet trekken met nog minstens 300 kilo aan eten/tent/luifel/tassen enz. en 3 personen.
Met DFDS vanaf Duinkerken:
Playing with the big boys (hij was 20 cm te hoog voor een normale auto parkeerplaats):
Mooie ochtendmist 's morgens:
Hier nog wat foto's van Engeland: Al met al een hele leuke vakantie en veel plezier en gemak van ons busje gehad!
Ook veel T3's en andere VW busjes zien rijden, mooie en minder mooie, de mooiste bus was een engelse T2 met een Baby Porsche motor erin.
Groetjes en tot ziens,
Henk en Tia
Motortemperatuur bleef mooi precies op 100 graden, oliedruk ok, en na 900 km oliecheck gedaan, geen druppeltje olie verbruikt...
Wel af en toe wat problemen met het beklimmen van een heuvel.
Maar wat wil je, een motor met maar 70 pk-tjes die een zware bus moet trekken met nog minstens 300 kilo aan eten/tent/luifel/tassen enz. en 3 personen.
Met DFDS vanaf Duinkerken:
Playing with the big boys (hij was 20 cm te hoog voor een normale auto parkeerplaats):
Mooie ochtendmist 's morgens:
Hier nog wat foto's van Engeland: Al met al een hele leuke vakantie en veel plezier en gemak van ons busje gehad!
Ook veel T3's en andere VW busjes zien rijden, mooie en minder mooie, de mooiste bus was een engelse T2 met een Baby Porsche motor erin.
Groetjes en tot ziens,
Henk en Tia
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Kijk dan is de beloning groot Henk, met de bus op vakantie gaan.
Heerlijk na zo veel werk aan je bus.
Theo
Heerlijk na zo veel werk aan je bus.
Theo
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hoi Theo,
ja geweldig. Geen wonder dat die busjes zo gewild zijn, je hebt eigenlijk alles bij je om rustig rond te kunnen reizen zonder zorgen.
Groet,
Henk
ja geweldig. Geen wonder dat die busjes zo gewild zijn, je hebt eigenlijk alles bij je om rustig rond te kunnen reizen zonder zorgen.
Groet,
Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- insomnia
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
- Locatie: Dordrecht, Nederland
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Mooi zeg... moest even 3 seconden wennen aan je kleurstelling maar kan het nu al waarderen. leuk gedaan!
Groet,
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Ralph
(regio Zuid Holland)
trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1
'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS
Reduce, Re-use, Recycle ;-)
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Tjonge jonge!!
Nadat ik de EMPI uitlaat er onder gezet had, knalde hij in de uitlaat als de motor koud was.
Daarom maar eens geprobeerd de ontsteking af te stellen, maar dat ging zeer moeizaam, omdat het minieme streepje bijna niet te zien was.
Daar maar eens met een vijl een iets grotere inkeping gemaakt, de fan zwart gemaakt en de inkeping wit, toen ging het een stuk beter.
Afgesteld op 5 graden voorontsteking, en goed vastgezet.
Verder nog een toerenteller en een ander dashboard achterplaat ingebouwd, en toen eens een proefrit gaan maken.
Hij ging echt vooruit alsof het een nieuwe was!!! Ik kon nu gemakkelijk met het verkeer meekomen en geen geknal meer in de uitlaat.
Dus de ontsteking heeft waarschijnlijk altijd al flink fout gestaan.
Tot ziens en de groetjes,
Henk
Nadat ik de EMPI uitlaat er onder gezet had, knalde hij in de uitlaat als de motor koud was.
Daarom maar eens geprobeerd de ontsteking af te stellen, maar dat ging zeer moeizaam, omdat het minieme streepje bijna niet te zien was.
Daar maar eens met een vijl een iets grotere inkeping gemaakt, de fan zwart gemaakt en de inkeping wit, toen ging het een stuk beter.
Afgesteld op 5 graden voorontsteking, en goed vastgezet.
Verder nog een toerenteller en een ander dashboard achterplaat ingebouwd, en toen eens een proefrit gaan maken.
Hij ging echt vooruit alsof het een nieuwe was!!! Ik kon nu gemakkelijk met het verkeer meekomen en geen geknal meer in de uitlaat.
Dus de ontsteking heeft waarschijnlijk altijd al flink fout gestaan.
Tot ziens en de groetjes,
Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- John met 'n buske
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 28 mei 2007 15:47
- Locatie: Eindhoven
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Henk, doe ik ook altijd; stipje tip-ex op t groefje Maar naar mijn weten (Haynes) is de afstelwaarde 5-6 graden na-ontsteking, met doorverbonden stekkers van stabilisatie kastje. Zoek maar ns op onstekings tijdstip CU; er is veel over geschreven, ook dat voorontsteking schadelijk kan zijn voor een CU.HenkieBteV schreef:Afgesteld op 5 graden voorontsteking, en goed vastgezet.
Toch nog ns controleren?
Groetjes,
John en Miriam
VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
John en Miriam
VW T3 Camper 1979 2.0CU 70 pk
Kawasaki ZZR1100 150 pk
Audi Tt 2003 225 pk
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hai John,
ja sorry, met een duffe kop tekst geplaatst: 5 graden na-ontsteking, en hoe hoger de toeren worden, gaat hij verder de voor-ontsteking in.
Wat me ook opviel, was dat hij direct startte: eerst moest ik altijd ca 5 sec starten voordat ie aansloeg.
Groet,
Henk
ja sorry, met een duffe kop tekst geplaatst: 5 graden na-ontsteking, en hoe hoger de toeren worden, gaat hij verder de voor-ontsteking in.
Wat me ook opviel, was dat hij direct startte: eerst moest ik altijd ca 5 sec starten voordat ie aansloeg.
Groet,
Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.