Continu project LEMON, 1980-er benzine.
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1572
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Heb jij een hyperloop in je voortuin? Hip hoor!
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
- Marcel.S
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: 29 apr 2012 17:54
- Locatie: Kullen Dalarna
- Contacteer:
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
een watteuh ? bedoel je die boot in het kanaal, dat zijn silo's .
- Ewout
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1572
- Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
- Locatie: Utrecht
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Aha! Hyperloop is die hogesnelheidstrein die door een vacuüm buis zweeft. Maar silo's dus.
(Vanaf nu weer on topic)
(Vanaf nu weer on topic)
Groet, Ewout
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Blauwe Volvo 945 Estate 1998
Rode Peugeot 205 CTI 1991
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Update tot nu:
Veiligheidsrelais over de electrische benzinepomp gezet, zodat hij als de motor niet draait de benzinepomp uitzet.
Bumpereinden vervangen.
EMPI (Weber copie) 2 dubbele carburateur set geplaatst.
Rembekrachtiger vervangen.
Nog te doen:
Beter vacuum voor de rembekrachtiger.
Nieuwe achterbanden (scheurtjes, zijn uit 2000).
Pfff.....
Groet,
Henk
Veiligheidsrelais over de electrische benzinepomp gezet, zodat hij als de motor niet draait de benzinepomp uitzet.
Bumpereinden vervangen.
EMPI (Weber copie) 2 dubbele carburateur set geplaatst.
Rembekrachtiger vervangen.
Nog te doen:
Beter vacuum voor de rembekrachtiger.
Nieuwe achterbanden (scheurtjes, zijn uit 2000).
Pfff.....
Groet,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 19 aug 2016 15:46
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Dag Henk,
Mooie bus hoor!
Een vraag: is het moeilijk om de benzinetank eronder uit te halen?
En is dit te doen als de bus op kriksteunen staat, of alleen op een brug?
Ik vraag dit, omdat mijn benzinemeter bij halfvol altijd naar "nul" zakt, totdat ik hem weer vol tank, dus ik verdenk de vlotter ervan niet goed meer te werken.
Mooie bus hoor!
Een vraag: is het moeilijk om de benzinetank eronder uit te halen?
En is dit te doen als de bus op kriksteunen staat, of alleen op een brug?
Ik vraag dit, omdat mijn benzinemeter bij halfvol altijd naar "nul" zakt, totdat ik hem weer vol tank, dus ik verdenk de vlotter ervan niet goed meer te werken.
Gr.,
Ivar
"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
Ivar
"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Moet je geloof ik wel de lipjes van de ophangbeugels ff verbuigen, anders kunnen ze er pas onderuit als de beugels verticaal hangen.
Bob
2.5 TDI 2008
2.5 TDI 2008
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hallo Ivario,
ik heb 2 krikken en 2 assteunen gebruikt. De 2 krikken onder de voorkant om hem hoger te zetten, en de twee assteunen aan de achterkant van de tank, zodat hij niet naar beneden valt maar je hem geleidelijk kunt laten zakken/weer omhoog duwen..
De meest vervelende slang is de verbindingsslang tussen de twee hoogste punten van de tank, die moet los voordat je hem kunt laten zakken, en weer teruggeplaatst nadat je de tank weer omhoog gedaan hebt.
Groet,
Henk
ik heb 2 krikken en 2 assteunen gebruikt. De 2 krikken onder de voorkant om hem hoger te zetten, en de twee assteunen aan de achterkant van de tank, zodat hij niet naar beneden valt maar je hem geleidelijk kunt laten zakken/weer omhoog duwen..
De meest vervelende slang is de verbindingsslang tussen de twee hoogste punten van de tank, die moet los voordat je hem kunt laten zakken, en weer teruggeplaatst nadat je de tank weer omhoog gedaan hebt.
Groet,
Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
-
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 19 aug 2016 15:46
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Allen bedankt voor de tips en succes met het project, Henk!
Gr.,
Ivar
"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
Ivar
"Hobbeldebobbel met Lobke Wobbel"
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Ivar
je kan ook even bij mij kijken op pagina 89 ik ben er ook mee bezig geweest
je kan ook even bij mij kijken op pagina 89 ik ben er ook mee bezig geweest
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hallo all,
aangezien ik hoorde dat een 123 ontsteking goed zou samenwerken met de EMPI carbs deze 123 gisteren ingebouwd samen met een High Energy bobine..
Deze 123 zou een aantal voordelen opleveren: beter starten als koud, geen verloop van settings, vonk past zich aan per cilinder, sterkere vonk door zwaardere bobine, enz enz...
De proefrit ging erg goed, nu afwachten hoe hij zich blijft gedragen..
Groet,
Henk
aangezien ik hoorde dat een 123 ontsteking goed zou samenwerken met de EMPI carbs deze 123 gisteren ingebouwd samen met een High Energy bobine..
Deze 123 zou een aantal voordelen opleveren: beter starten als koud, geen verloop van settings, vonk past zich aan per cilinder, sterkere vonk door zwaardere bobine, enz enz...
De proefrit ging erg goed, nu afwachten hoe hij zich blijft gedragen..
Groet,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hallo allen,
de afgelopen maanden bezig geweest met het vervangen van de stoelen die er zaten. (een of andere Aziatische type stoel)
Dit had nogal wat voeten in aarde:
2e-hands originele stoelen hadden nieuwere/niet gescheurde bekleding en betere schuimvulling nodig...
De draaiplateaus in de bus hadden geen rails. en het locking mechanisme zat veel te hoog voor de originele stoelen..
De oude stoelen:
Het opknappen/verbeteren van de originele VW stoelen:
Rails op de draaiplateaus maken:
de afgelopen maanden bezig geweest met het vervangen van de stoelen die er zaten. (een of andere Aziatische type stoel)
Dit had nogal wat voeten in aarde:
2e-hands originele stoelen hadden nieuwere/niet gescheurde bekleding en betere schuimvulling nodig...
De draaiplateaus in de bus hadden geen rails. en het locking mechanisme zat veel te hoog voor de originele stoelen..
De oude stoelen:
Het opknappen/verbeteren van de originele VW stoelen:
Rails op de draaiplateaus maken:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door HenkieBteV op 09 okt 2017 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
En de laatste 2 fotoos:
Groet,
Henk
Groet,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Henk
Na aper goed idee die tyraps kan me alleen niet optrekken dat die 6 lasjes even iets te weinig vind mits het alleen boven op is gelast .
bij bewegen van de stoelgeleiders en stoel lijkt me dat even te weinig
Na aper goed idee die tyraps kan me alleen niet optrekken dat die 6 lasjes even iets te weinig vind mits het alleen boven op is gelast .
bij bewegen van de stoelgeleiders en stoel lijkt me dat even te weinig
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hoi Frits,
nee er zitten ook lassen aan de onderkant van de rails, aan de buitenkanten..
Volgens de lasser zou het supersterk moeten zijn....
Groet,
Henk
nee er zitten ook lassen aan de onderkant van de rails, aan de buitenkanten..
Volgens de lasser zou het supersterk moeten zijn....
Groet,
Henk
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
- luizenbos
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 3739
- Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
- Locatie: noordholland
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
gelukkig
groetjes Frits
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000
viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
- HenkieBteV
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 15 aug 2012 10:25
Re: Continu project LEMON, 1980-er benzine.
Hallo,
even een status-update...
Ik heb de luchtfilters bij de carbs vervangen samen met de kelken, omdat ik erachter kwam dat het hoogteverschil tussen kelken en bovenkant luchtfilter veel te klein was. (< 1cm, dus kregen de carbs veel te weinig lucht)
Effe denken:
De stoelen zitten erin, originele VW op originele VW rails.. (geen originele VW draaiplaat)
De accu zit vast met een zelfgemaakte accuklem..
Dus dit jaar is het plan wat roest aan te pakken: goten opnieuw kitten/roestvrij maken.. (ik had de oude kit eronder laten zitten, geen goed idee)
En achterraam wat kleine plekjes...
Groet,
Henk
even een status-update...
Ik heb de luchtfilters bij de carbs vervangen samen met de kelken, omdat ik erachter kwam dat het hoogteverschil tussen kelken en bovenkant luchtfilter veel te klein was. (< 1cm, dus kregen de carbs veel te weinig lucht)
Effe denken:
De stoelen zitten erin, originele VW op originele VW rails.. (geen originele VW draaiplaat)
De accu zit vast met een zelfgemaakte accuklem..
Dus dit jaar is het plan wat roest aan te pakken: goten opnieuw kitten/roestvrij maken.. (ik had de oude kit eronder laten zitten, geen goed idee)
En achterraam wat kleine plekjes...
Groet,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn VW bus: 1980 T3 CU 2.0 benzine luchthapper, hoogdak, al lang geleden tot camper omgebouwd.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.
Veranderd: Elec benz pomp (+veiligheidsrelais), oliekoeler, empi carbs, 123 ignition, elec vacuum pomp voor de remmen, enz.