V6 2.8 30v climatronic inbouw
- reindert
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
- Locatie: westland
Re: V6 2.8 30V
Ik heb even met Daan mee mogen rijden, maar wat een kanon!!
groeten,
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: V6 2.8 30V
Inmiddels zijn we weer thuis na ruim 4000 km en 4 weken in Griekenland. Enige wat tegen heeft gezeten is dat ik de rechter nozzle van mijn koplampsproeiers ben verloren dus mag niet klagen. Is echt een heerlijke bus geworden met deze motor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14986
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
Re: V6 2.8 30V
Dat is dan een mooie beloning op het werk Daan
Theo
Theo
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: V6 2.8 30V
Dat vind ik ook Theo was wel een beetje een lange testrit
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: V6 2.8 30V
Wat verbruikt die motor nou ongeveer? Tijdens normaal snelweg werk wel een beetje te doen? Echt gaaf om gelijk zo'n eind te rijden, wel spannend
Re: V6 2.8 30V
Mooi werk!
Groeten, Michel
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
1984 T3 Westfalia Joker 1.7 mTDI
Beter duur dan niet te krijgen
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: V6 2.8 30V
Hoi Tijn eerlijk gezegd hield ik mijn hart vast want de eerste 1000 km (voor de vakantie) heb ik een verbruik gehad wat heeeel goed was voor de airmiles zeg maar
Heeft natuurlijk alles te maken met de rechtervoet. Tijdens de snelweg kilometers heb ik op de cc gereden en kwam ik uit op een gemiddeld verbruik van 1 op 9/1 op 10. Beetje afhankelijk of er bergen gereden werden ja of nee. Gemiddelde snelheid was tussen de 100 en 110. Heb terug naar huis op de Duitse autobahn ook nog wel een uurtje 150 gereden is toch wel leuk om op de linkerbaan te blijven hangen . Heb toen natuurlijk totaal niet naar het verbruik gekeken maar dit zal veel hoger liggen dan de rest van de vakantie.
Heeft natuurlijk alles te maken met de rechtervoet. Tijdens de snelweg kilometers heb ik op de cc gereden en kwam ik uit op een gemiddeld verbruik van 1 op 9/1 op 10. Beetje afhankelijk of er bergen gereden werden ja of nee. Gemiddelde snelheid was tussen de 100 en 110. Heb terug naar huis op de Duitse autobahn ook nog wel een uurtje 150 gereden is toch wel leuk om op de linkerbaan te blijven hangen . Heb toen natuurlijk totaal niet naar het verbruik gekeken maar dit zal veel hoger liggen dan de rest van de vakantie.
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: V6 2.8 30V
Das niet gek, en het bevestigt mijn theorie dat verbruik niet zozeer gerelateerd is aan de motor maar aan de aerodynamica/weerstand. Ik reed met mijn 2E ook ongeveer 1:10 bij 100kmh op benzine. Jouw blok zal wel iets efficienter zijn maar wel 2 zuigers extra duwen. En fijn om wat vermogen over te hebben natuurlijk! Ben benieuwd naar je verdere project!
Re: V6 2.8 30V
Jep, de 1.8 16v rijdt ook 1:10 bij constante snelweg. Als ik echter mijn voet zijn gang laat gaan en geniet van het geluid van het aanzuigende lucht door het KN inlegfilter dan loopt het allemaal wel iets op
Respect Daan, super mooie en zeer degelijke ombouw. Heel netjes gewerkt en dan weet je zeker na zo'n testrit dat je hier jaren plezier van kunt hebben zonder grote problemen.
Groeten Michiel
Respect Daan, super mooie en zeer degelijke ombouw. Heel netjes gewerkt en dan weet je zeker na zo'n testrit dat je hier jaren plezier van kunt hebben zonder grote problemen.
Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
- flat412
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 04 feb 2014 18:20
- Locatie: Dedemsvaart
Re: V6 2.8 30V
mijn 2.0 8v loopt 1 op 9,5 , maar dan rijd ik ook niet echt rustig
groet tim
autos:
1985 vw T3 doka , GTI POWERRRR!! <-- Gechipped naar 130pk
1969 FT Bonito project
1992 Golf mk3 2.9 VR6
autos:
1985 vw T3 doka , GTI POWERRRR!! <-- Gechipped naar 130pk
1969 FT Bonito project
1992 Golf mk3 2.9 VR6
- Gerrit-Jan Kroon
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 29 jun 2010 11:03
- Locatie: Veendam
Re: V6 2.8 30V
Hey Daan,
Kwam jij ons nou vorig weekend voorbij op de snelweg bij Tiel in de buurt?
Blauwe en witte westfalia bussen?
Zo ja, mij oren toeteren nog steeds van het gebrul van dat blok
Groet,
Gerrit-jan
Kwam jij ons nou vorig weekend voorbij op de snelweg bij Tiel in de buurt?
Blauwe en witte westfalia bussen?
Zo ja, mij oren toeteren nog steeds van het gebrul van dat blok
Groet,
Gerrit-jan
Met vriendelijke groeten Gerrit Jan Kroon
_______________________________________
Als het niet buigt dan barst het maar!
VW T3 1.6TD Westfalia <1986> Diesel-power
VW Jetta 1.6TDI <2011> Familie-bak
BMW R50 <1959> mijn Luchtboxer
_______________________________________
Als het niet buigt dan barst het maar!
VW T3 1.6TD Westfalia <1986> Diesel-power
VW Jetta 1.6TDI <2011> Familie-bak
BMW R50 <1959> mijn Luchtboxer
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: V6 2.8 30V
Sorry Gerrit Jan zal het nooit meer doen was het laatste stukje van de reis vanuit Zwitserland.
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
- Gerrit-Jan Kroon
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 29 jun 2010 11:03
- Locatie: Veendam
Re: V6 2.8 30V
Nou ik moet zeggen dat ik er van genoten heb hoor
Toen wij 4 weken geleden terug kwamen uit Zwitserland (grimmelwald) had ik 960km aan een stuk door gereden maar was niet meer in staat om een showtje te geven
Groet,
Gerrit-jan
Toen wij 4 weken geleden terug kwamen uit Zwitserland (grimmelwald) had ik 960km aan een stuk door gereden maar was niet meer in staat om een showtje te geven
Groet,
Gerrit-jan
Met vriendelijke groeten Gerrit Jan Kroon
_______________________________________
Als het niet buigt dan barst het maar!
VW T3 1.6TD Westfalia <1986> Diesel-power
VW Jetta 1.6TDI <2011> Familie-bak
BMW R50 <1959> mijn Luchtboxer
_______________________________________
Als het niet buigt dan barst het maar!
VW T3 1.6TD Westfalia <1986> Diesel-power
VW Jetta 1.6TDI <2011> Familie-bak
BMW R50 <1959> mijn Luchtboxer
- Gerrit-Jan Kroon
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 29 jun 2010 11:03
- Locatie: Veendam
Re: V6 2.8 30V
Oh ja, nog een tip: als je zo hard optrekt als je deed dan raakt je achterbumper de weg!
Gr.
Gerrit-Jan
Gr.
Gerrit-Jan
Met vriendelijke groeten Gerrit Jan Kroon
_______________________________________
Als het niet buigt dan barst het maar!
VW T3 1.6TD Westfalia <1986> Diesel-power
VW Jetta 1.6TDI <2011> Familie-bak
BMW R50 <1959> mijn Luchtboxer
_______________________________________
Als het niet buigt dan barst het maar!
VW T3 1.6TD Westfalia <1986> Diesel-power
VW Jetta 1.6TDI <2011> Familie-bak
BMW R50 <1959> mijn Luchtboxer
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: V6 2.8 30V
Terug schakelen moet je toch ook als het stoplicht op rood staat . ff zonder gekheid ik was echt wel moe maar
het blijft leuk om terug te schakelen met deze motor.
het blijft leuk om terug te schakelen met deze motor.
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: V6 2.8 30V
Aha nou weet ik waar die krassen van komen.Gerrit-Jan Kroon schreef:Oh ja, nog een tip: als je zo hard optrekt als je deed dan raakt je achterbumper de weg!
Gr.
Gerrit-Jan
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan