V6 2.8 30v climatronic inbouw
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: V6 2.8 30V
Niet zo veel gedaan de laatste tijd i.v.m. tijdgebrek door andere werkzaamheden. Maar vandaag toch maar eens de binnen verlichting omgebouwd. Had hier al een tijdje koud witte leds in zitten maar vond dit toch niet echt prettig. Kon echter geen warm witte leds vinden die er zo in zouden passen. Dus zelf maar weer wat gemaakt.
v.w.b. de airco gaat het niet zo snel kan niet alles in 1 keer erin lassen/lijmen met de vloeibare mek pap. Moet stukje voor stukje doen omdat de mek tijd nodig heeft om te verdampen. Word in ieder geval een kijkdoos want ik gebruik hiervoor ook lexaan omdat dit mooi vlak is en in platen te verkrijgen is. Lexaan lost ook prima op met mek dus is goed met de bestaande kachelbak te lijmen. Op sommige punten kan je dus in de kachelbak kijken Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
-
- Komt net kijken
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 okt 2014 18:48
Re: V6 2.8 30V
Hoi Daan, gelukkig mag je tegenwoordig ook met een hotmail account registreren… Nu kan ik ook je projectje volgen. Gr bas
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: V6 2.8 30V
Staat het busje alweer in project modus? 3 maanden sleutelen?
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: V6 2.8 30V
Haha nee hoor Tijn de blauwe blokkendoos staat van een welverdiende winterslaap te genieten in de stalling tot maart. Maar er word wel hard gewerkt v.w.b. de airco en de tablet en de supercharger. Binnenkort veel foto,s van de kachelbak hij is deze maand af en mijn aircoboer was er dik tevreden mee
met wat ik gemaakt heb
Je ben zelf trouwens ook goed bezig maar ben je niet bang dat de verbrandings temperatuur erg hoog word met lpg en een turbo en in de toekomst natuurlijk een nog veel grotere turbo
met wat ik gemaakt heb
Je ben zelf trouwens ook goed bezig maar ben je niet bang dat de verbrandings temperatuur erg hoog word met lpg en een turbo en in de toekomst natuurlijk een nog veel grotere turbo
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: V6 2.8 30V
Hetere ontranding = meer stuwing turbine
Verbrandingstemp kan je reguleren met mengsel en ontsteking, dat doet de ecu standaard ook al.
Hoe ga jij het aanpakken met de charger, ga je over op een standalone systeem? Misschien heb je anders ook wat aan onderdelen (motormanagement en kabelboom) van een 2.7t, dat is ook een v6 30v maar dan met drukvulling.
Verbrandingstemp kan je reguleren met mengsel en ontsteking, dat doet de ecu standaard ook al.
Hoe ga jij het aanpakken met de charger, ga je over op een standalone systeem? Misschien heb je anders ook wat aan onderdelen (motormanagement en kabelboom) van een 2.7t, dat is ook een v6 30v maar dan met drukvulling.
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: V6 2.8 30V
Zo had ik het nog niet bekeken Tijn is idd wel een goed punt. V.w.b. de aansturing word het geen standalone systeem. Er zit bij de compressor kit een aangepaste ECU en grotere injectoren dit zou goed moeten werken. Denk nog wel na om het zaakje om te bouwen naar Me 7 net als jij gedaan heb.
Heeft wel een aantal voordelen. Een ecu van de 2.7 biturbo zou inderdaad ook nog een optie zijn. Voorlopig moet ik eerst nog maar eens de kit in huis zien te krijgen. Deze worden alleen in de USA gemaakt dus het moet van ver weg komen Ben druk met mail verkeer om een set hier te krijgen hoop deze toch wel voor de lente in huis te gaan hebben want wil zeker niet de volle pond betalen met invoer e.d.
Heeft wel een aantal voordelen. Een ecu van de 2.7 biturbo zou inderdaad ook nog een optie zijn. Voorlopig moet ik eerst nog maar eens de kit in huis zien te krijgen. Deze worden alleen in de USA gemaakt dus het moet van ver weg komen Ben druk met mail verkeer om een set hier te krijgen hoop deze toch wel voor de lente in huis te gaan hebben want wil zeker niet de volle pond betalen met invoer e.d.
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: V6 2.8 30V
Hij is eindelijk klaar de nieuwe aangepaste kachel bak. Er zit dus nu een verdamper in de bus kachelbak. En een aantal temperatuur sensoren. Het enige wat ik nog moet doen is een condenswater afvoer in het onder deksel monteren maar deze meet ik eerst uit in de bus van het voorjaar. Zoek de verschillen maar op de foto's
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: V6 2.8 30V
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Daan op 13 dec 2014 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
- Theo Postma
- Is een goede vriend van het Forum
- Berichten: 14970
- Lid geworden op: 27 okt 2006 23:46
- servicebus
- Wandelende vraagbaak
- Berichten: 2494
- Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
- Locatie: Friesland
Re: V6 2.8 30v climatronic inbouw
Wel een uitdaging
- Robin I.
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 12 jun 2012 14:52
- Locatie: Groningen
Re: V6 2.8 30v climatronic inbouw
Supergaaf! Ik zie alleen niet alle foto's, en daar ben ik wel erg benieuwd naar
Robin
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: V6 2.8 30v climatronic inbouw
Huh dat is raar als ik inlog zie ik ze wel
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
- jarno
- Heeft het instructie boekje gevonden
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 20 apr 2012 13:01
- Locatie: regio roosendaal
Re: V6 2.8 30v climatronic inbouw
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat Ziet er goed uit
Jarno
Jarno
groet Jarno!
https://www.facebook.com/TheAdventuresofmySyncro
'89 T3 Syncro 1.9TDI Custom Westfalia California Camper! 2 sperren & Decoupler,
https://www.facebook.com/TheAdventuresofmySyncro
'89 T3 Syncro 1.9TDI Custom Westfalia California Camper! 2 sperren & Decoupler,
- TijnCU
- Kent nu bijna alle onderdelen nummers
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
- Locatie: De Friese Meren
Re: V6 2.8 30v climatronic inbouw
Ik zag de fotos op de telefoon ook niet maar op de laptop wel. Super goed gemaakt, wat een werk! Jammer dat het straks allemaal verscholen gaat achter een paar knopjes
De dollar is wat duur nu, das wel jammer. ME7.x is heel veel over te vinden, dat is ook mijn grootste motivatie geweest om van de M3.2 af te stappen. Het enige wat ik nog wel graag zou willen is een wideband lambda (ME7.5 1024kb), maar dat kan ook extern natuurlijk.
De dollar is wat duur nu, das wel jammer. ME7.x is heel veel over te vinden, dat is ook mijn grootste motivatie geweest om van de M3.2 af te stappen. Het enige wat ik nog wel graag zou willen is een wideband lambda (ME7.5 1024kb), maar dat kan ook extern natuurlijk.
- Daan
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
- Contacteer:
Re: V6 2.8 30v climatronic inbouw
Is een tijdje stil geweest maar niet stil gezeten. Eerst 2 extra demper toegevoegd aan het uitlaat systeem omdat ik het toch te veel herrie vond. Rij nu rond zonder db killers en er komt nu een mooie brom uit de achterkant. Verder vandaag het dashboard en de kachelbak gedemonteerd voor inbouw van de klimatronic.
Zal van de week weer beginnen met de foto's.
Zal van de week weer beginnen met de foto's.
Groet Daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.
busproject foto's op http://photobucket.com/daan
- Robin '84 T3 TD
- Weet waar de werkplaatsboeken liggen
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 20 apr 2009 12:02
- Locatie: Zwolle
Re: V6 2.8 30v climatronic inbouw
Lekker Daan
Zo te zien heb jij je in de schorsing periode niet verveeld
Ik bewonder je creativiteit en lef waarmee je de aanpassingen aanpakt.
En natuurlijk ben ook ik heel benieuwd naar het eindresultaat.
Zo te zien heb jij je in de schorsing periode niet verveeld
Ik bewonder je creativiteit en lef waarmee je de aanpassingen aanpakt.
En natuurlijk ben ook ik heel benieuwd naar het eindresultaat.
Robin, rijd in een modified VW T3 camper.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.