V6 2.8 30v climatronic inbouw

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
flat412
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 664
Lid geworden op: 04 feb 2014 18:20
Locatie: Dedemsvaart

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door flat412 »

ik weet wel dat hier in nederland een Fridolin met W12 middenmotor rijd, maar die gebruikt een R8 versnellingsbak
groet tim

autos:
1985 vw T3 doka , GTI POWERRRR!! <-- Gechipped naar 130pk
1969 FT Bonito project
1992 Golf mk3 2.9 VR6
Gebruikersavatar
Daan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 778
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
Contacteer:

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door Daan »

Groet Daan

Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.

busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Gebruikersavatar
Robin I.
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 607
Lid geworden op: 12 jun 2012 14:52
Locatie: Groningen

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door Robin I. »

Dat gaat rap! En het geluid erbij, genieten [[thumbup]]
Robin

Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
Gebruikersavatar
Daan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 778
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
Contacteer:

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door Daan »

In het echt is het geluid vele malen mooier maar het komt echt niet over met een mobieltje. Het is geen straf zullen we maar zeggen :D
Groet Daan

Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.

busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Gebruikersavatar
Dennis Caravelle
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 787
Lid geworden op: 15 okt 2011 15:16

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door Dennis Caravelle »

Erug mooi [[thumbup]]
Groetsels T3 loze Dennis

EX..! VW T3 2.1i WBX Caravelle Lpg burner klik !

A.M.O. Aircooled Meeting Oost klik !
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1703
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door TijnCU »

Klinkt prima op mn telefoon Daan :he!!!:
Heb je al een compressor op de plank liggen? Straks alleen nog maar wielspin :mrgreen:
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T 375pk
Volvo V50 1.6D 2010
Aprilia Tuono R 2004
Gebruikersavatar
Daan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 778
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
Contacteer:

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door Daan »

Vandaag een begin gemaakt met de airco . Binnenkort meer foto,s en uitleg

http://youtu.be/yeiRDYRp9J0
Groet Daan

Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.

busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Gebruikersavatar
Daan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 778
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
Contacteer:

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door Daan »

Zoek de verschillen.
IMAG0396[1].jpg
P8150368[1].JPG
Het gaat dus een "halve" :he!!!: climatronic worden. Recirculatie hebben we niet in een bus en ook geen centrale verdeelklep en ook geen roosters in het dashboard die warme lucht kunnen blazen. In de Passat kan je op de autostand alles door de unit laten regelen zodat je boven( op de voorruit) midden (dashboard roosters) en beneden ( voeten) overal dezelfde temperatuur krijgt. Dit kan dus niet in het kachelhuis van een bus omdat je simpelweg hiervoor de kleppen mist. Heb dus op de unit bepaalde knoppen onklaar gemaakt en deze zwart gespoten. Tevens ook de ledjes omgebouwd ipv blauw is het nu dezelfde kleur rood als de teller displays. Tevens werkt recirculeren enkel maar als je de temperatuur onder de 20 graden wil hebben en functie valt in de auto stand ook na 15 minuten af omdat er anders te weinig frisse lucht binnen zou komen. Komen dus 2 stappen motoren in de bus ipv 4 die de climatronic normaal in gebruik heeft. Alles word echter wel elektrisch aangesloten i.v.m. foutmeldingen. Alle sensoren komen ook in de bus kachelbak. Wat er dus over blijft is een unit die ik handmatig ga bedienen. Houd dus in dat er gewoon gekozen kan worden op voorruit/voeten en temperatuur. Temperatuur blijft echter wel constant in de bus ook op de handmatige stand. En er blijft natuurlijk altijd de mogelijkheid om de airco functie compleet uit te zetten d.m.v. de econ knop. De ventilatie functie blijft dan natuurlijk gewoon werken. Ben ondertussen bezig met MEK om de kachelbak aan te passen om de verdamper in kwijt te kunnen.
Zal als de kachel bak wat gevorderd is hiervan foto's plaatsen op dit moment is er voornamelijk gezaagd in de bak :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet Daan

Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.

busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Gebruikersavatar
servicebus
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2495
Lid geworden op: 24 mar 2012 23:08
Locatie: Friesland

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door servicebus »

Jij gaat ver met aanpassingen Daan [[thumbup]]
Groet Douwe
T4 2.5TDI
http://www.t3roestherstel.nl/

Oude liefde roest wel....
Gebruikersavatar
Daan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 778
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
Contacteer:

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door Daan »

Waarom???? Omdat het kan :mrgreen: :D
Groet Daan

Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.

busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Gebruikersavatar
Robin '84 T3 TD
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 849
Lid geworden op: 20 apr 2009 12:02
Locatie: Zwolle

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door Robin '84 T3 TD »

Getverdemme wat draait dat blokje lekker en heerlijk wat een acceleratie en geluid!!!
Vakwerk Daan [[thumbup]] echt heel mooi.
Blijft je bak wel heel met dit vermogen?
Robin, rijd in een modified VW T3 camper.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
Gebruikersavatar
Daan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 778
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
Contacteer:

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door Daan »

Voorlopig wel Robin. En het is benzine en geen diesel met turbo die een mega hoog koppel erop zet. Heb wel vertrouwen dat het goed gaat en anders word het toch een Porsche bak :mrgreen: .
Ook nog ff weer wat verder met de kabelboom van de airco heb deze keer eens linnentape gebruikt wat ook orgineel bij vw gebruikt word. Het stuk wat op de kachelbak aangesloten gaat worden is ingetaped nadat het eerst allemaal op de juiste lengte is gemaakt.
P8210373[1].JPG
De andere kant van de kabelboom moet allemaal in de bus worden aangesloten ( 21 draden) dit blijft dus voorlopig nog even zo.
P8210374[1].JPG
Verder had ik eens een foto op een Duits forum gezien die een oplossing had tegen het drooglopen van het kachelfan lager. Gewoon een dopje met wat vet erop monteren. Dus beter goed gepikt dan slecht verzonnen.
P8210370[1].JPG
En de verdamper zit in de kachelbak vereist nog veel plakwerk maar heb er nu wel vertrouwen in dat het toch gaat lukken zonder dat er in de bus geslepen en gezaagd moet worden.

P8210376[1].JPG
En als laatste de 2 dummy stappenmotoren op de kachelbak gemonteerd.
P8210377[1].JPG
Morgen nog een 2e kachelbak ophalen bij een mede forumlid zodat we deze nog beter kunnen zagen dan de eerste.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet Daan

Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.

busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Gebruikersavatar
Robin '84 T3 TD
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 849
Lid geworden op: 20 apr 2009 12:02
Locatie: Zwolle

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door Robin '84 T3 TD »

Vakwerk Daan [[thumbup]]
Jij bent niet bang voor een projectje.
Robin, rijd in een modified VW T3 camper.
Peugeot 308SW HDI als leasebak.
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1703
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door TijnCU »

Ga je ook nog een interieurfilter plaatsen? Knap dat je dit met een bus unit doet, was die van de passat te groot?
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T 375pk
Volvo V50 1.6D 2010
Aprilia Tuono R 2004
Gebruikersavatar
Daan
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 778
Lid geworden op: 07 apr 2005 22:44
Contacteer:

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door Daan »

Zit idd nog over een filter na te denken Tijn. Weet dat er ooit door een Duitse firma een set geleverd is die je achter het aanzuigrooster in de grille kon plaatsen. Denk wel dat het beter is aangezien de verdamper nat word van condens en er dan makkelijker vuil aan blijft kleven . Unit van de Passat was echt veel te groot en dan had er nog veel meer aan de bus veranderd moeten worden en dat wil ik nu net niet. Bedoeling is om het zo 1 op 1 te wisselen. Bedoeling is pas om dit volgend voorjaar te gaan doen en dan gelijk de carpc eruit om over te stappen naar een tablet twee vliegen in 1 klap zeg maar. Wil dan ook gelijk het dashboard wisselen maar ben er nog niet uit wat ik hiermee ga doen. ( spuiten /bekleden/folie? ect,ect)
Groet Daan

Bus V6 2.8 30v
live life in the fast lane.

busproject foto's op http://photobucket.com/daan
Gebruikersavatar
TijnCU
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1703
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:54
Locatie: De Friese Meren

Re: V6 2.8 30V

Ongelezen bericht door TijnCU »

Ja de mogelijkheden zijn eindeloos :mrgreen: ik vind bekleden wel luxe maar helemaal glad en in de glimmende lak is ook wel heel erg mooi. Het originele korrelzwart is in elk geval niet moeilijk om te verbeteren :lol:
groeten, Tijn
Daily driver project 1981 camper 1.8T 375pk
Volvo V50 1.6D 2010
Aprilia Tuono R 2004
Plaats reactie