Mitch zijn te langdurige project - optimaliseren

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
Henk4711
Wandelende vraagbaak
Berichten: 4383
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:03
Locatie: Nieuwegein

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door Henk4711 »

[[thumbup]] [[thumbup]] [[thumbup]] [[toast]]
Groeten
Henk
Iedereen is goed in "iets"!!!
'81 CU 2ltr Zelfbouw Camper sinds '88
A Ford Sport coupe '29( verkocht na precies 25jaar )
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Mooi Michiel grote begin is er het opbouwen kan beginnen [[toast]] [[thumbup]] [[thumbup]]

gr--frits
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Gebruikersavatar
paramike
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2167
Lid geworden op: 15 nov 2005 10:28
Locatie: Eindhoven

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door paramike »

Goed bezig, Michiel ;)

Groeten,

Michiel :mrgreen:
'89 T3 California hoogdak mTDI, "Kobus"
'11 Mazda 2 Bi-Fuel GT-M line

Traveling in a fried-out combi
On a hippie trail head full of zombie
Gebruikersavatar
86crewcab
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 apr 2013 22:00
Locatie: Antwerpen - België

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door 86crewcab »

Dat wil ik ooit ook gaan doen.. Ga maar rustig verder met de hobby 8)
Groet van Dimitri

1986 Doka met 1.9TD en 5 bak : http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22502
1980 T3 Westfalia Joker 2.0 CU: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=24786
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door Mitch »

Nou inmiddels wel iets van vooruitgang geboekt weer.

Kabelboom van de motor zit er nu in en alles is aangesloten. Ik moet nog 3 draden aansluiten op de rest van de kabelboom. De cockpit moet worden aangesloten en dan kan ik alles testen qua elktriek.

Ik heb een beugel gemaakt waar de koelvloeistof en het koolstoffilter aan kan hangen en de spinnenkop staat op zijn plaats. Verder hebben ook de computers en de bobine en ontstekingsmodule een plekje gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

En een eind met de uitlaat gekomen, moet nog een beugel aan de uitlaat lassen en een uitlaateindstuk maken (of kopen, maar dat is geen sport :wink: ).

Afbeelding

Afbeelding

Mijn lijstje wordt ook korter (iig qua motorbouw). Nog de brandstofvoorziening en de koolstoffilter (tbv de katalysator) en de vacuüm slangen aansluiten en uitvogelen en we kunnen proefdraaien.

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door Mitch »

Inmiddels een hoop gedaan en weinig gepost :oops: . Maar het loopt en ik dacht eens naar de RDW te gaan, altijd leuk om na 5! jaar weer eens in de bus te rijden. Deze ochtend stond ik er en de keurmeester wist me heel vriendelijk te vertellen dat ik toch een volledige inrichting moet hebben omdat alles tegenwoordig actueel moet zijn (oid). Maar goe, hij wilde wel keuren en dan kon ik terugkomen. Zo gezegd zo gedaan:

Koplampen te hoog, moeten naar beneden gesteld worden
Handrem en achterremmen minimaal, maar wel goed.

Dus mij lijstje is:

Interieur inbouwen
Remmen achter opstellen
Koplampen stellen

Ik heb wel eens een ergere keuring gehad, dus als het goed ik rij ik over ongeveer 1,5 week legaal rond met een benzine bus. Zal volgende week proberen wat plaatjes te zetten maar voorlopig ben ik zeer tevreden.

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
Robin I.
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 607
Lid geworden op: 12 jun 2012 14:52
Locatie: Groningen

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door Robin I. »

Jammer, ik was ook van plan om hem zonder inrichting te laten keuren ivm gewicht.
Robin

Fiat 500 1968 650cc 23pk
T3 1980 1.8 20v 125pk
Audi A4 1996 1.8 20v 125pk
Gebruikersavatar
reindert
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1413
Lid geworden op: 12 jul 2010 15:38
Locatie: westland

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door reindert »

Snap er niets van, zolang je aan de eisen voldoet mag je keuren. Er hoeven niet eens ramen in te zitten!!
groeten,

Reinier
T3 Syncro 1985 laagdak camper, Subaru EJ22 motor, voor- en achter sper, ontkoppelaar en nog lang niet uitgeknutseld!
Gebruikersavatar
insomnia
Wandelende vraagbaak
Berichten: 2988
Lid geworden op: 31 jan 2008 18:34
Locatie: Dordrecht, Nederland

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door insomnia »

Zal dat niet met camper-kenteken te maken hebben? dat zijn lijkt mij andere keuringseisen dan een "gewone" personenbus
Groet,

Ralph

(regio Zuid Holland)

trotse eigenaar van:
'84er T3a 1.9 DG Westfalia Joker 1

'05er Toyota Prius Hybride Business Edition
'02er BMW R1150GS

Reduce, Re-use, Recycle ;-)
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door Mitch »

Hij kon alles keuren en dan gingen we de koplampen ook stellen, maar dan moest hij er een bestelbus met 2 zitplaatsen van maken. En zoals hij zei: daar heb je niets aan. Nou dacht ik dat ik dan daarna wel kon terugkomen voor een camper keuring maar dat kost weer 55e dus hij stelde voor om er een herkeuring van te maken.

Ach ja dat van het gewicht snap ik ook wel, ben benieuwd wat er met het trekhaak gewicht gaat gebeuren. Ik hoop dat het een beetje ok is en niet de 1250 kg die een 1.6d mag trekken, kan ik nog eens met de circuit clio op pad :D . Al met al ben ik een gelukkig mens en vond de keuring meer dan meevallen. Zelfs mijn zelfgemaakte motorsteunen vond hij prima. Ik heb het blok met ongeveer 5 cm laten zakken zodat het motorluik dichtkan, is weer eens iets anders dan het luik ophogen.

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door Mitch »

Zo inmiddels weer eens bij de bus gaan kijken en wat interieur gemaakt. Ik ben al aardig op weg moet ik zeggen en heb alles er inzitten wat ik wil hebben aan inrichting, nu nog afwerken. Ook heb ik nieuwe banden om mijn snel gespoten velgen gezet, Hankook nogwatnogwat bus banden, kwamen goed uit de test, ik ben benieuwd. Maar goed eerst plaatjes:

De bus bij de RDW, blijft raar om er 5 jaar niet in gereden te hebben en 'ineens' kan dat weer.

Afbeelding

Geen foto's gemaakt tijdens het keuren helaas maar ik moet zeggen ook dat was interessant.

En dan maar gaan bouwen:

Afbeelding

En bouwen..

Afbeelding

En velgen rood maken

Afbeelding

En het keukentje met koelkast en kastje is er, ernaast zie je een watertank en het gastankje staat daar weer naast. De 220v installatie zit er ook achter, samen met de 12v zekeringen:

Afbeelding

Het bankje met de rockroll scharnieren, en de achterbank kachel eronder:

Afbeelding

2 opbergvakken onder de bank:

Afbeelding

En het bovenaanzicht van de keuken, de draden die je daar ziet zijn voor de usb poorten die daar komen:

Afbeelding

En de achterzijde:

Afbeelding

Ik moet nog een paar dingen aftimmeren, zo komt er naast de keuken, boven de 'technische ruimte' nog een kast met 2 deurtjes, daarnaast naar achteren komt een vak met een bovenklep. dan komt er bij de achterkant een kast met een klep die aan de zijkant zit, en die klapt dan naar boven open en in dat kastje zit een plank zodat je meer lol hebt van de hoogte.

Bij het keukentje denk ik dat het bovenste kastdeurtje wil vervangen door 2 lades, dat lijkt me makkelijker. Maar we gaan er eerst eens me weg om te kijken wat we missen.

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door Mitch »

Oh ja, en een plaatje van een velg onder de bus:

Afbeelding

Groeten Michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
86crewcab
Weet waar de werkplaatsboeken liggen
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 apr 2013 22:00
Locatie: Antwerpen - België

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door 86crewcab »

Begint er op te lijken. Mooi werk ! Nu nog verder afwerken en je kan er niet alleen in rijden maar ook in slapen [[thumbup]] [[toast]]
Groet van Dimitri

1986 Doka met 1.9TD en 5 bak : http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=22502
1980 T3 Westfalia Joker 2.0 CU: http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=24786
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door Mitch »

Zo vandaag weer naar de rdw. Omkering afmaken, APK en dan maar kijken.

Groeten michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
Mitch
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1263
Lid geworden op: 03 jan 2007 00:21

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door Mitch »

En alles in orde.
Ik mag weer sturen, na 5 jaar.

Groeten michiel
T3 '82 origineel 1.6d (bus d) naar 1.8 16v pl met kat EFIgnition van Bs-autotune (kampeerauto)
Fiat 128 SL '74 (bij autootje voor de hobby)
Renault Clio 1.8 16v '95 - (circuitmonstertje)
Volvo 850 T-5R '95 LPG (daily)
Honda VT500FT Ascot
Gebruikersavatar
luizenbos
Wandelende vraagbaak
Berichten: 3739
Lid geworden op: 08 jan 2009 12:05
Locatie: noordholland

Re: Mitch zijn te langdurige project

Ongelezen bericht door luizenbos »

Mooi gefeliciteerd nu sturen en met een goed gevoel verder afbouwen :mrgreen:

vr--gr-- frits
groetjes Frits

VW Caravelle 1987 verkocht
Nissan
2 x v strom 650 +1000


viewtopic.php?t=10770 vw t3 verkocht
nieuw viewtopic.php?f=24&t=30306 crafter
Plaats reactie