Saved from demolition

Deel je werk met het forum,
Gebruikersavatar
hlaan
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2014 21:32
Locatie: Stolwijk

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door hlaan »

MvG,
Huub

VW T3 TRANSPORTER DUBB.CABINE 1985
Gebruikersavatar
hlaan
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2014 21:32
Locatie: Stolwijk

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door hlaan »

Vandaag met 2K epoxy primer gespeeld....
Wat een werk alles voorbereiden afplakken etc. maar weer een stukje verder [[thumbup]]
072_20170513_190826.jpg
073_20170513_190846.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MvG,
Huub

VW T3 TRANSPORTER DUBB.CABINE 1985
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1319
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door Ewout »

Ziet er goed uit!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Rode Volvo 245 estate 1992
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
hlaan
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2014 21:32
Locatie: Stolwijk

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door hlaan »

Een paar kiekjes,
074_20170526_144234.jpg
075_20170526_144601.jpg
076_20170526_144901.jpg
077_20170526_145343.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MvG,
Huub

VW T3 TRANSPORTER DUBB.CABINE 1985
Gebruikersavatar
hlaan
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2014 21:32
Locatie: Stolwijk

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door hlaan »

Tipje vd sluier ....

Gaat nog wel even duren voordat het totaal plaatje betreft spuitwerk klaar is, naast veel schuren en meerdere lagen moeten ook de 4 deuren nog helemaal.

078_20170730_230837.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MvG,
Huub

VW T3 TRANSPORTER DUBB.CABINE 1985
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1319
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door Ewout »

Netjes hoor, die wordt weer als nieuw!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Rode Volvo 245 estate 1992
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Br3cht
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 feb 2015 20:37

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door Br3cht »

wat voor dakraam is dit?
Moet je hier daksteunen voor doorzagen en verstevigen?
Grtz Brecht
Gebruikersavatar
hlaan
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2014 21:32
Locatie: Stolwijk

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door hlaan »

Dag Brecht,
Dakraam is een Webasto Classic 100, nee geen daksteunen doorzagen en geen verstevigingen te maken.
Gat in het dak maken mbv bijgeleverde mal en je kunt hem plaatsen.
MvG,
Huub

VW T3 TRANSPORTER DUBB.CABINE 1985
Gebruikersavatar
hlaan
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2014 21:32
Locatie: Stolwijk

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door hlaan »

Dank je Ewout,

Tja tis een beetje uit de hand gelopen zoals je kunt lezen op de 1e pagina van dit staartje was het niet de bedoeling om er zo veel werk in te stoppen maar straks mag het resultaat daar zijn :)
MvG,
Huub

VW T3 TRANSPORTER DUBB.CABINE 1985
Br3cht
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 feb 2015 20:37

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door Br3cht »

hlaan schreef: 03 aug 2017 22:37 Dag Brecht,
Dakraam is een Webasto Classic 100, nee geen daksteunen doorzagen en geen verstevigingen te maken.
Gat in het dak maken mbv bijgeleverde mal en je kunt hem plaatsen.
Dank u voor de info!
Zit er bij zo'n kit ook een mooi afwerkprofiel voor de binnenzijde en kan dit dan op het systeem bevestigd worden of moet hier een houten latje tussen om op te vullen?
Grtz Brecht
Gebruikersavatar
hlaan
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2014 21:32
Locatie: Stolwijk

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door hlaan »

Hmmm, tis alweer een tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost.
Klopt ook wel, half jaartje voor het werk in Denemarken gezeten en druk met andere zaken, busje staat onder een laagje stof.
Als het niet te koud wordt met de kerstvakantie maar weer eens wat aan doen ....
MvG,
Huub

VW T3 TRANSPORTER DUBB.CABINE 1985
Gebruikersavatar
hlaan
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2014 21:32
Locatie: Stolwijk

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door hlaan »

Zoo, het is inmiddels weer even geleden ...
Na een 'kleine' pauze project weer opgepakt.
1e actie gedaan toch nog een wijziging van kleur ...

IMG_20201008_132831.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MvG,
Huub

VW T3 TRANSPORTER DUBB.CABINE 1985
Gebruikersavatar
Ewout
Kent nu bijna alle onderdelen nummers
Berichten: 1319
Lid geworden op: 12 aug 2012 20:15
Locatie: Utrecht

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door Ewout »

Geel toch niet mooi?
Zie het maar als extra bescherming tegen roest!
Groet, Ewout

Oranje VW T3 1,9 WBX 1985
Rode Volvo 245 estate 1992
Rode Peugeot 205 CTI 1991
Gebruikersavatar
Steven V
Definitief bus verslaafd
Berichten: 12234
Lid geworden op: 19 mar 2005 09:56
Locatie: Zuidhorn

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door Steven V »

Wel een flinke extra klus, alles weer schuren en overspuiten. Maar mooie kleur, mediumblau?
groet, Steven

Multivan 1987, 2.1 DJ, 112pk, timorbeige
Onderhoud = behoud!
Gebruikersavatar
hlaan
Weet waar de oliepeilstok zit
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 apr 2014 21:32
Locatie: Stolwijk

Re: Saved from demolition

Ongelezen bericht door hlaan »

Ja het is een originele bus kleur geworden, LH5G MEDIUMBLAUW inderdaad.
In de zon was het geel wel heel erg overweldigend (was ook een goede hoogglans), dus de keuze gemaakt naar mediumblauw.

Nu bezig met de elektra, ik heb aan de voorzijde alles aan de praat op wat lampjes in de tellerbak na, achter moet de kabelboom opnieuw gemaakt is halverwege de bus afgeknipt omdat achter ooit in de brand heeft gestaan.
Ik ga wel wat aanpassingen doen aan de elektra zoals: (Ik heb de pre-facelift :) dus het oude type zekeringkast)
Voeding van accu naar zekeringkast, de huidige standaard 6mm draad is wat aan de lichte kant dus ik ga deze aanpassen naar 10mm of er een 2e 6mm parallel naast leggen.
Bij de accu de afgaande kabel naar de zekeringkast voorzien van een zekering, nu is dit hele circuit niet gezekerd. Heleboel aansluitingen / componenten zijn niet gezekerd vanaf de accu tot vlak voor de eindgebruiker. Zo is er bv de accu, dan zo'n 2,5 mtr 6mm voedingsdraad, koppeling in de zekeringkast maar niet gezekerd, voeding contactslot, schakeldraad contactslot als voeding dim/groot licht schakelaar in de tellerbak door naar dim licht / grootlicht schakelaar aan het stuur en dan pas terug naar de zekeringkast waar de zekeringen zitten voor dimlicht en grootlicht. Grootlicht met H4 is toch 60W per lamp dus samen 120W bij 12V geeft toch 10A dat zo even door dit circuit loopt. Ik ga bekijken e.e.a. m.b.v. relais wat te ontzien qua belasting zoals contactslot, lichtschakelaar in de tellerbak en de stuurschakelaar dim/grootlicht.
Ook ga ik een ruitenwisserinterval functie toevoegen mbv relais 19 (had ik al op de plank kan altijd nog een 99 wisselen).

Al met al, ja bus staat in de lak maar rijden doetie nog niet ... :)
Wel al de wielophanging met rubbers/bussen en lagers allemaal vernieuw, nwe wiellagers en remschijven maar remklauwen en leidingen moeten nog. Ook achter moet de gehele remmerij nog.
Als dat er allemaal inzit gaat het dashboard erin, de voorruit, de voordeuren, ergens onderweg de schuifdeur.
En daarna gaan we de v-bak en het blok eens onder de stof vandaan toveren ...

Dus gelukkig nog genoeg te doen [[toast]]
MvG,
Huub

VW T3 TRANSPORTER DUBB.CABINE 1985
Plaats reactie